بازدید 2983

خنجر نفاق بر پشت عدالت و ساده‌زیستی

کد خبر: ۵۱۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 29 June 2015
هشت شهریور سال 1360 همواره یادآور اوج بغض و کنیه منافقین نسبت به نظام جمهوری اسلامی است، روزی که در یک حادثه بمب‌گذاری دو تن از کارآمدترین و برجسته‌ترین نیروهای انقلاب به شهادت رسیدند.

در روز هشت شهریور سال 1360 در یک اقدام تروریستی دفتر نخست وزیری توسط کشمیری منفجر شد و شهید رجایی و شهید باهنر و چند تن از همراهان آن‌ها در این انفجار تروریستی به شهادت رسیدند.

ساعت 3 بعدازظهر روز هشت شهریور، جلسه شورای امنیت کشور با حضور محمدعلی رجایی رئیس جمهور، محمد جواد باهنر نخست وزیر و مسعود کشمیری جانشین دبیر شورای امنیت بالای برگزار شد، تیمسار وحید دستجردی کنار باهنر و بعد از او اخیانی به جای فرماندهی ژاندارمری کل نشسته بود، در کنار وی به ترتیب تیمسار کتیبه، سرورالدینی معاون وزیر کشور، خسرو تهرانی از اطلاعات نخست وزیری، کلاهدوز قائم مقام سپاه یک طرف میز بودند و طرف دیگر میز تیمسار شرف خواه معاون نیروی زمینی، سرهنگ وحیدی معاون هماهنگی ستاد مشترک، سرهنگ وصالی فرمانده عملیات نیروی زمینی و سرهنگ صفاپور فرمانده عملیات ستاد مشترک قرار دارند.

کشمیری ضبط صوتی را که برای ضبط مذاکرات در جلسات استفاده می شود را در کنار صندلی‌های شهیدان رجایی و باهنر قرار می دهد، پس از آن برای حاضران چای می‌آورد و پس از گفت‌وگو کوتاهی با خسرو تهرانی از جلسه خارج میشود. او پیش از خروج از جلسه کیف بزرگی را که همیشه همراه دارد با پا به نزدیکی رجایی هدایت میکند.

کشمیری از ساختمان نخست وزیری خارج میشود و در میدان پاستور نزد کسانی میرود که منتظرش هستند تا دبیر شورای امنیت را به یک نقطه امن انتقال دهند. همزمان صدای انفجار شدیدی منطقه را میلرزاند.

کشمیری که بود؟

مسعود کشمیری فرزند سعید با شماره شناسنامه 401، متولد 1329 از کرمانشاه، دارای مدرک لیسانس علوم اداری و مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران بود که از سال 51 تا اواخر سال 53 با قراردادهای 6 ماهه به عنوان کارآموز در وزارت کار و امور اجتماعی شاغل بوده است.

وی همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در شرکت «سایبرناتیک» و شرکت انگلیسی «رایدر هند» با مسئولیت فردی معروف به «مستر نیشام» شاغل بوده است. با پیروزی انقلاب و بازگشت خارجیها به کشورهایشان، شرکت مذکور منحل میشود و مسئول شرکت با برجای گذاشتن اموال خود از کشور فرار میکند. شرکت سایبرناتیک نیز مربوط به اسماعیل داوودی شمسی بوده است.

وی مدتی نیز در ضد اطلاعات مرکزی نیروی هوایی و مرکز مستشاری امریکاییها با عنوان نماینده نخست وزیر دولت موقت و زیر نظر کمیته اداره دوم ارتش مستقر بود.

 

حقیقت‌پور:شهادت شهیدان باهنر و رجایی، اوج مظلومیت انقلاب اسلامی است

در این رابطه منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح بروز حادثه انفجار دفتر نخست‌وزیری، گفت: پیچیدگی ساختار منافقین و وجود عامل نفاق در این گروه تروریستی، موجب شد که افرادی مانند کشمیری جنایتکار به سطوح بالای کشور و نظام برسند، به طور مثال تا چند روز پس از بروز حادثه هشتم تیر، اکثرا کشمیری را جزء یکی از شهیدان می‌دانستند، که بعد از تمام موضوعات مشخص شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشمیری منافقی بود که با استفاده از تدین و اسلام، توانست وارد شورای عالی امنیت ملی در آن مقطع زمانی شود، بعد از بروز حادثه انفجار تروریستی در دفتر نخست وزیری شاهد بودیم که در کشور و میان مردم، موجی از مقاومت ایجاد شد و توانستیم ضربات بسیار سنگینی را به پیکر منافقین بزنیم.

وی با بیان اینکه شهادت شهیدان باهنر و رجایی، اوج مظلومیت انقلاب اسلامی است، گفت: این موضوع و اتفاق به طور جدی موضوع حقوق بشر و مسئله تروریسم را در جهان به چالش می‌کشد، زیرا توطئه مرگبار غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها در این حادثه تروریستی و سپس پناه دادن و حمایت از اعضای گروهک تروریستی منافقین برای جهانیان مشهود است.

حقیقت‌پور افزود: امروز قاتلان رجایی و باهنر در مهد تمدن دروغین اروپا یعنی فرانسه، در پناه مسئولان و حکومت این کشور قرار گرفته‌اند، همچنین این افراد در امریکا و پارلمان اروپا مورد حمایت هستند، به طوری که رهبران این گروه تروریستی به طور مداوم در راه‌روهای اتحادیه اروپا تردد دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که قاتلان مسئولان و مقامات شاخص ما در کشورهای اروپایی آزاد هستند، اما در نهایت غرب به سرکردگی آمریکا، ایران را حامی تروریسم در جهان اعلام می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: حادثه انفجار دفتر ریاست‌جمهوری با وجود آنکه چند تن از بزرگ‌ترین مقامات و شخصیت‌های انقلاب اسلامی را از نظام گرفت، اما این حادثه تشکیلات کشورهای غربی را رسوا کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام اینکه جمهوری اسلامی همواره قربانی تروریسم در جهان بوده است، افزود:‌ از طرف دیگری تاریخ نشان داده که کشورهای غربی در تمام ادوار از جریان‌های تندرو، تروریستی و تکفیری حمایت کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل