بازدید 2977

اموال بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شد

ئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اموال بابک زنجانی کفاف همه بدهی وی را نمی‌دهد، اما این اموال در ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی مطرح و کل آن شناسایی شده است و با کارشناسی به وزارت نفت تحویل داده شد.
کد خبر: ۵۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 29 June 2015

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اموال بابک زنجانی کفاف همه بدهی وی را نمی‌دهد، اما این اموال در ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی مطرح و کل آن شناسایی شده است و با کارشناسی به وزارت نفت تحویل داده شد.

به گزارش تسنیم، ناصر سراج افزود: پرونده بابک زنجانی در دادسراست و تا آنجا که اطلاع دارم کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تعیین تکلیف املاک بابک زنجانی نیز اشاره کرد و افزود: خیلی از املاک این پرونده به نام دیگران است و باید به نام ذی‌نفع اول برگردد و طلبکاران نیز طلبشان را دریافت کنند.

وی همچنین در مورد پرونده موسوم به سه‌هزار میلیاردی گفت: در مجموع به وضع 32 نفر از متهمان پرونده رسیدگی و منجر به صدور حکم قطعی شد که برای چهار نفر اول پرونده حکم اعدام صادر شده و اکنون پرونده در مرحله اجراست.

سراج درباره آخرین وضعیت پرونده وکیل 32میلیاردی نیز گفت: برای وی 18 سال حبس به‌اضافه جزای نقدی 14 میلیارد و 400 میلیون تومانی در حق صندوق دولت در نظر گرفته شده است که این حکم بدوی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: در رابطه با مدیرکل وزارتخانه مربوطه نیز پنج سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد پول اخذشده به‌مبلغ 465 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سراج در پاسخ به سؤالی درباره همکاری دولت کانادا با کشورمان برای برگرداندن خاوری به ایران گفت: در این زمینه همکاری صورت نگرفته و در عین حال پرونده مدیران عامل مرتبط به این موضوع نیز درحال رسیدگی است.

وی همچنین درباره تخلفات صورت گرفته در نهاد ریاست جمهوری در دولت گذشته افزود: سازمان بازرسی به هر تخلف در هر نهادی رسیدگی می‌کند، اما گزارش‌ها در این زمینه محرمانه است و تا زمانی که حکم قطعی نشود از افشای آن معذور هستیم.

سراج گفت: تخلفات یکی از معاونان دولت سابق در دست تفحص و رسیدگی در دادسراست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار