بازدید 34567
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

دولت روحانی ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد است/ صدقات به یمن و سوریه نمی رود/ نمره 20 جواد لاریجانی به برادرش/ نظر متفاوت یک آیت‌الله درباره حضور زنان در ورزشگاه/ ماجرای عکس جعلی از رهبری/ پشیمانی روحانی از انتخاب برخی وزرا

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند« شغلی که در ماه یک میلیادر تومان درآمد دارد »، «کی‌روش جاسوس تیم ملی را پیدا کرد!»،«تعداد شهدای هفتم تیر واقعاً چند نفر بود؟»،« مرگ بر آمریکا از چه زمانی آغاز شد»،« بلیط ۵۵۰ هزار تومانی برای دیدار والیبال ایران و لهستان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 28 June 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


مرگ بر آمریکا از چه زمانی آغاز شد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر باغانی یکی از بازماندگان فاجعه تروریستی هفتم تیر که هم‌اکنون رئیس شعبه 13 دیوان عالی کشور در گفت و گو با فارس گفت، سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان یک شعار عمومی را برای نخستین بار در سخنرانی شهید بهشتی در سبزوار عنوان می‌کند و می‌گوید: «شهید بهشتی به منبر رفت و من هم برای خیر مقدم یک پله پایین‌تر قرار گرفتم و صحبت کردم. وقتی خواستم پایین بیایم حتی 20 سانتی‌متر جا برای نشستن نداشتم و به درخواست شهید بهشتی همانجا نشستم. ایشان حدود یک ساعت و ربع سخنرانی کرد و برای اولین بار در خلال سخنرانی ایشان بود که مردم شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند و همان جا شهید بهشتی گفت: «آمریکا این صدای مردم ایران است بشنو.» بعد این سخنرانی شعار مرگ بر آمریکا در سراسر کشور سرایت کرد.»


نظر کرباسچی در ارتباط با تنافر جوانان از نظام

روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه خود، متن کامل صحبت‌های غلامحسین کرباسچی، شهردار سابق تهران که قرار بوده در ضیافت افطار رئیس جمهور از سوی وی اظهار شود را منتشر کرده است.کرباسچی در بخشی از این صحبت‌ها که با موضوع «توافق ملی» بیان شده‌اند، گفته است:ما با پدیده‌های اجتماعی تازه‌ای مواجه هستیم که همه جناح‌ها را تهدید می‌کنند. یافته‌های اجتماعی نشان می‌دهد که متأسفانه تغییر نسل‌ها در ایران موجب بیگانگی نسل‌ها شده است.او همچنین می‌افزاید: نسل‌های جوان و جدید خود را خارج از بافت‌های قدیمی قرار می‌دهند و حتی فراتر از تقابل با حاکمیت به تنافر با آن رسیده‌اند...آنها راه خود را می‌روند و ما راه خودمان را... «وفاق ملی» تلاش برای شناخت همه شکاف‌های اجتماعی است. شناخت شکاف دولت و ملت، شناخت شکاف نسل جدید و نسل قدیم، شناخت شکاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، شناخت شکافت قوای کشور و...


ده روش درآمدی داعش

پایگاه خبری «الخبر پرس» لبنان در مقاله‌ای به قلم "احمد کایا" پشت پرده حمایت‌های ترکیه از تروریست‌ها در سوریه و همچنین جزئیات فروش نفت داعش توسط 2 شرکت ترکیه‌ای را افشا کرد. احمد کایا در ادامه مقاله خود شیوه‌های و روش‌های کمک‌های مالی ترکیه به تروریست‌ها برای براندازی حکومت سوریه را به شرح ذیل فاش کرده است:

1- فروش نفت‌خام از طریق شهرهای «باتمان» و «غازی عنتب» واقع در منطقه جنوب شرقی ترکیه و شمال شرق سوریه به شرکت‌هایی همچون «کایالار»، «بیلعنلار»، «دوگولو» و «بارنتلی» که توسط افرادی مانند «حسن ایکینچی»، «مهمت بارتینلی»، «عثمان کایا» و « حیدرکالیسلار» درآمدی بالغ بر یک میلیون دلار در روز برای تروریست‌ها ایجاد کرده است.

2- فروش آثار باستانی سوریه از طریق خاک ترکیه که تاکنون 7 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.

3- فروش اعضای بدن کشته شدگان تروریست‌ها، مردم و مخالفان به تجار اروپایی از طریق ترکیه

4- انجام معاملات گزاف در مقابل آزادی گروگان‌ها و اسیران در خاک ترکیه

5- فروش زنان غیر مسلمان در این کشور

6- مرکزیت فروش کتب خطی و قدیمی به سرقت رفته از سوریه و عراق

7- فروش اطلاعات به دست آمده از سوریه و عراق به سرویس‌های اطلاعاتی در این کشور

8- کمک مالی و لجستیکی به داعش توسط سرویس اطلاعاتی ترکیه در زمان اشغال کوبانی

9- کمک توسط مؤسسات به ظاهر غیر دولتی و خیره‌ای وابسته به حزب عدالت و توسعه ترکیه به نام «i.h.h» که شاخص بوده و نکته حائز اهمیت این است که انبارها و دفاتر این مؤسسه در استان هاتای ترکیه بدون پنهان کاری فعالیت می‌کند.

10- کسب درآمد سالانه حدود یک میلیارد دلار توسط گروه تروریستی داعش از ترانزیت هروئین طبق اعلام «ویکتور ایوانف» رئیس سازمان کنترل مواد مخدر فدرال روسیه


جزئیات همه فسادهای اخیر از زبان قاضی سراج

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده 3 هزار میلیاردی گفت: 32 نفر در این رابطه دستگیر شدند و حکم اعدام 4 نفر صادر شده است که در مرحله اجراست.وی افزود: در خصوص این پرونده بسیاری از اموال به نام دیگری شده بود که باید بازگردد تا بانک‌ها و کسانی که در این پرونده طلب دارند پرداخت شود.وی در رابطه با وضعیت مدیران بانکی که در این پرونده نقش داشتند نیز گفت: این موضوع نیز در حال رسیدگی است.سراج در رابطه با آخرین وضعیت پرونده وکیل 32 میلیاردی گفت: برای وکیل 18 سال حبس به اضافه جزای نقدی 14 میلیارد و 400 میلیون تومان در حق صندوق دولت در نظر گرفته شده است که این حکم بدوی است.رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطر نشان کرد: در رابطه با مدیر کل وزارتخانه مربوطه نیز 5 سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد پول اخذ شده به مبلغ 465 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز گفت: برای وی کیفرخواست صادر شده است و به دادگاه رفته و این موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده است ضمن اینکه کل اموال شناسایی شده تحویل وزارت نفت شده است که متاسفاته کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد.سراج در رابطه با تخلفات نهاد ریاست جمهوری در دولت قبل گفت: سازمان بازرسی به هر تخلف در هر نهادی رسیدگی می کند ولی این گزارش‌های محرمانه است و تا زمانی که حکم قطعی نشود از افشای آن معذور هستیم.سراج در رابطه با تخلفات یکی از معاونین دولت قبلی نیز گفت: این موضوع در دست تفحس و رسیدگی در دادسراست.


کی‌روش جاسوس تیم ملی را پیدا کرد!

بازیکن جوان تیم ملی فوتبال شانس آورد که به جرم جاسوسی، در اردوی استرالیا اخراج نشد.در بخشی از مطلب خبر ورزشی آمده است: سرمربی درباره جلسه فنی شوخی ندارد و روی هر چیزی که جدی نباشد، روی این یکی شدیداً جدی است.

حالا تصور کنید اگر در چنین جلسه‌ای یکی از بازیکنان تیم ملی تلفن خود را باز بگذارد تا دوست خبرنگارش نکات فنی را یادداشت کند، چه اتفاقی می‌افتد؟از نظر کی‌روش فقط «اخراج» شایسته چنین بازیکنی است و دیگر در تیم ملی هم جایی نخواهد داشت. اما یکی از بازیکنان تیم ملی بسیار خوش‌شانس بود که پس از انجام چنین کار منسوخ شده‌ای، در تیم ملی ماند و حتی به بازی ادامه داد.اصل قصه به «مشکوک» بودن این بازیکن بازمی‌گشت. چند روزی بود که کارلوس کی‌روش در استرالیا به انتشار بعضی از اخبار شک داشت. اینکه «خبرها را یکی بیرون می‌دهد».بازیکنی که به نظر می‌رسید خبر می‌دهد هم شناسایی شد و بعد ... آن روز از راه رسید؛ روزی که بازیکنان تیم ملی از طریق یک فرد بیرون از تیم و همینطور تلفن این بازیکن، متوجه شدند او در جلسه فنی، موبایل خود را به روی یک خبرنگار باز گذاشته بود. کی‌روش همین‌جا «جاسوس» را پیدا کرد و قصد داشت او را به سزای عملش برساند.


تعداد شهدای هفتم تیر واقعاً چند نفر بود؟

«احمد فیاض‌بخش»، فرزند شهید بزرگوار محمدعلی فیاض‌ در گفت و گو با روزنامه قانو در پاسخ به این سئوال که برخی ادعا می‌کنند که شهدای هفتم تیر بیشتر از 72 نفر بودند؛ شما چنین نظری دارید بیان داشت تا جایی که من می‌دانم تعداد شهدای ترور هفتم تیر 72 نفر است. تا اوایل دهه هشتاد در سالگرد این واقعه خانواده شهدای هفتم تیر به طور منسجم گرد هم جمع می‌شدند اما با روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد اختلافات سیاسی بین خانواده‌های شهدا پیش آمد. شخصا بررسی نکردم که بدانم تعداد شهدای هفتم تیر درست است یا خیر اما حس من این است که عدد به طور اتفاقی و علاقه به امام حسین(ع) و شهدای کربلا یکسان درآمده است. این گونه نبود که بخواهند تعداد شهدا را کم یا زیاد کنند.


روایت رئیس قوه قضائیه از یک بدهکار بانکی

آیت الله صادق آملی لاریجانی روز یکشنبه در همایش بزرگ سراسری قوه قضائیه با انتقاد از برخی وکلا و حقوقدانان گفت: در بخشی از قانون آئین دادرسی کیفری جدید در ماده ۴۸ به موضوع حق استفاده وکیل برای متهمان امنیتی اشاره شده است و ما گفتیم از انتقادها استقبال می کنیم، اما برخی انتقادها موجب تعجب می شود.آیت‌الله آملی لاریجانی به موضوع معوقات بانکی اشاره و اظهار کرد: بانک ها باید کمک کنند، اما نظارت ها کافی نیست و ما نیاز به تفکیک معوقات بانکی داریم طرف وام را برده و جای دیگری هزینه کرده است. یک آقایی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معوقه دارد و بدون نظارت کافی چندین بار وام گرفته. البته بازداشت هم شد و دارد همکاری می کند. آقایان می گویند بازداشتش کنید، کارخانه هایش می خوابد که قوه قضائیه در این موارد همکاری دارد.


نمی‌دانم 22.5 میلیارد تومان بیمه درمان معتادان کجا رفته است!

علیرضا جزینی در گفت‌وگو با ایلنا درباره بیمه درمان معتادان با یادآوری اینکه در سال 92 مبلغ 22.5 میلیارد تومان و در سال 93 ،30 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده بود، گفت: در مجموع بیش از 52 میلیارد تومان در این رابطه به سازمان بیمه سلامت ایران واگذار شده بود که متاسفانه این اعتبار هزینه نشد. قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص 22.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای سال 92 بیان کرد: نمی‌دانم این مبلغ کجا رفته است، اما قصد داریم 60 میلیارد تومان مربوط به سال‌های 93 و 94 را در جهت گسترش دامنه افراد تحت پوشش به‌ کار گیریم.


نظر هاشمی برای پایان جنگ چه بود؟

حسين علايي در بخشي از گفت و گو با خبر آنلاین درباره استراتژي ايران پس از فتح خرمشهر مي گويد: آقای هاشمی رفسنجانی بعد از فتح خرمشهر يک استراتژی را داشت و تا آخر جنگ هم به همین پایبند بود. ایشان می گفت باید جنگ را خاتمه دهیم، اما باید از موضع قدرت جنگ را خاتمه دهیم و برای این باید یک منطقه مهم از عراق را بگیریم و بعد با دست برتر پشت میز مذاکره خواسته هایمان را به دشمن تحمیل کنیم. نظریه دیگر این بود که ما می توانیم با قدرت نظامی باعث شکست ارتش عراق بشویم و جنگ را خاتمه دهیم.علايي در ادامه با بيان اينکه نظر دوم بيشتر از جانب نظاميان مطرح مي شد گفت:اين برداشت آنها از نظرات حضرت امام بود. به هر حال این دو دیدگاه وجود داشت. آقای هاشمی معتقد بود واقعیت این است که ما قدرت اینکه بتوانیم ارتش عراق را شکست دهیم نداریم. واقعیت به ما می گوید ما قدرتی ایجاد کنیم که بتوانیم منطقه مهمی از عراق را بگیریم و جنگ را از راه سیاسی خاتمه دهیم. جناح مقابل اما معتقد بود توان کشور در حدی هست که می تواند قدرتی ایجاد کند که با آن ضربه سختی به ارتش عراق زده و آن را از پا دربیاوریم.


پول صدقات به یمن و سوریه نمی رود

پرویز فتاح در نشستي  با خبرنگاران اظهار کرد: زنانه شدن فقر در کشور حکایتی بسیار مهم است.وی افزود: ۶۰ درصد سرپرست خانواده های تحت پوشش کمیته امداد زن هستند که به عبارتی یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرپرست خانوار زن در کمیته امداد وجود دارد. فتاح بیان کرد: شایعه هایی وجود دارد که صدقات مردم را به غزه، یمن، عراق و سوریه می دهیم، قطعا این گونه نیست. نظام جمهوری اسلامی از این کشورها حمایت می کند و حمایت آنان فراتر از این است که از صندوق صدقات پول بردارد و از آنان حمایت کند، بلکه ما شهدای مدافع حرم داریم و حمایت هایمان بیش از آنچه که فکر می کنند، است.وی ادامه داد: این اطمینان را می دهم نه در گذشته، نه الان، کمیته امداد مجاز نبوده است که کمکی از پول های صندوق صدقات به دیگر کشورها کند چرا که کمیته امداد کشور لبنان ۲۰ میلیون دلار در سال جمع می کند، چه احتیاجی به پول ما دارد.رئیس کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد کشور در ۱۰ کشور دیگر نیز وجود دارد، اظهار کرد: اکنون هم متقاضی از دیگر کشورها داریم و تعدادی افراد که برای آموزش و کمک به دیگر کشورها اعزام کرده بودیم نیز در حال بازگشت هستند تا آموزش را از طریق سیستم های الکترونیکی دنبال کنند.


بهشتی حامی مادی و معنوی روحانی در خارج بود

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی مطلب جالبی در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد.حسام الدین آشنا در صفحه فیسبوک خود نوشت:سید محمد حسینی بهشتی را اول بار از روی کتاب دینی شناختم .معلم دینی کلاس دوم و سوم راهنمایی مرحوم دکتر احمد توانا بود .چنان به متن و زمینه کتاب مسلط بود که ما در حاشیه کتاب یک جزوه کامل از تقریرات ایشان داشتیم. اسلام اجتماعی از لابلای کتاب دوم بارور می شد و در کتاب سوم به اسلام سیاسی می رسید.سال های 57 تا 60 در بسیاری سخنرانی های ایشان حاضر می شدم از مسجد گرفته تا حزب تا حسینیه ارشاد. به نوعی شیفته اش بودم . نمادی از ادب و صلابت و عرفان و سیاست بود. همه آنچه از یک روحانی تراز جامعه آن روز توقع داشتم در او جمع بود.سال 59 تا 62 در دبیرستان مدرس به همراه برخی دیگر از دوستان دوره 21 علوی با علیرضا دومین فرزند پسرشان که از نیکان آمده بود همکلاس بودم سال دوم نظری شاگرد کلاس انشا و سال سوم شاگرد کلاس تاریخ پسر اولشان بودم . در همین مدت رفاقت با علیرضا باعث شد که اطلاعم و علاقه ام نسبت به ایشان صد چندان شود.همکاری با آقا محمد رضا در دفتر سیاسی حزب برای مشارکت در فیش برداری دائره المعارف خاورمیانه آشناییم را با ایشان افزایش داد. بعدها شنیدم که یکی از مهمترین الگوها و حامیان مادی و معنوی تحصیل دکتر روحانی در خارج از کشور شهید بهشتی بوده است.اندیشه و عمل شهید بهشتی ، استقامت او بر رعایت عدالت و قانون و ساده زیستی و آداب دانی او ، اعتقاد راسخش به کار تشکیلاتی و سعه صدرش در گستردن چتری از بادامچیان تا موسوی برایم درس زندگی است.


واردات ۱۱۰ میلیون دلاری کفش چینی به ایران

اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می دهد ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی ۱۱۰ میلیون دلار کفش از این کشور وارد کرده است.واردات قابل توجه کفش چینی به کشور در حالی است که به گفته کارشناسان، صنعت کفش ایران از ظرفیت کافی برای تامین نیاز بازار داخلی برخوردار است و این صنعت به دلیل واردات بی رویه تولیدات کشورهای دیگر در تنگنا قرار گرفته است.در عین حال واردات کفش چینی به کشور در ۵ ماهه نخست ۲۰۱۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۲ درصدی داشته است. چین در مدت مشابه سال قبل ۱۹۲ میلیون دلار کفش به ایران صادر کرده بود.بر اساس این گزارش، ساعت، ابزار موسیقی، قهوه و ادویه و تنباکو نیز از جمله اقلام وارداتی از چین در ۵ ماهه نخست امسال بوده است. واردات انواع ساعت از چین در این مدت ۱۱.۸ میلیون دلار گزارش شده که این رقم نسبت به سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشته است.ایران همچنین در ماه های ژانویه تا می ۲۰۱۵ بالغ بر ۵.۸ میلیون دلار ابزار موسیقی از چین وارد کرده است. واردات ابزار موسیقی از چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.میزان واردات قهوه و ادویه از چین در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی ۳.۷ میلیون دلار و میزان واردات تنباکو ۷.۴ میلیون دلار بوده است. واردات این دو قلم کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب افت ۲۷ درصدی و افت ۲۶ درصدی داشته است.


داعش مسیحیان را تهدید به ذبح در عید فطر کرد

گروهک تکفیری داعش با انتشار بیانیه‌ای مسیحیان قدس را تهدید کرد اگر تا پایان ماه رمضان این شهر را ترک نکنند، سر آنها را خواهد بُرید.به گزارش فارس، داعش با انتشار بیانیه‌ای بر روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک از مسیحیان قدس اشغالی خواست هرچه زودتر این منطقه را ترک کنند.. بر اساس گزارش وبگاه خبری «24» امارات، در این بیانیه که در محله‌های قدس نیز منتشر شده، مسیحیان «کافر» توصیف شده‌اند و به آنها مهلت داده شده تا پایان ماه رمضان این شهر را ترک کنند.داعش مسیحیان این شهر را تهدید کرده اگر به درخواست توجهی نکنند، با طول آفتاب عید فطر سر آنها را خواهد بُرید


وزیر ورزش خانه نشین شد

بیماری شدید معده سبب شده تا محمود گودرزی نزدیک به 4 روز با دستور پزشک معالج در خانه استراحت مطلق داشته باشد. به نوشته خبرآنلاین گودرزی وزیر ورزش که این روزها وزارتخانه اش زیر آماج حملات منتقدان است و در دور جدید حملات به او را با دعوای آبی و قرمز علیه اش استارت زده اند. افرادی که دست شان از پرسپولیس کوتاه مانده با دامن زدن به فرق گذاشتن این تشکیلات بین استقلال و پرسپولیس ، جماعتی را مقابل باشگاه پرسپولیس جمع کردند. جماعتی که خوردبین آنها را عجیر شده نامید. گودرزی 4 روز قبل در یکی از بازدیدهای مدیریتی اش دچار درد شدید شد و چند روزی را به تجویز پزشکان استراحت مطلق کرده است


پیام قدردانی برادر محمدرضا رحیمی از مردم و مسئولان کشور

پیام قدردانی برادر محمدرضا رحیمی از مردم و مسئولان کشوردولت بهار: جلال رحیمی جانباز هفتاد درصد و رییس مجلس ایثارگران کشور با صدور پیامی از حضور مردم و مسوولان کشور در مراسم تشییع، تدفین و ترحیم همسر محمدرضا رحیمی قدردانی کرد.

در پیام جلال رحیمی آمده است: بدین وسیله، اینجانب در غیاب برادر مظلومم، آقای محمدرضا رحیمی، به حکم ادب و حق شناسی از حضور گسترده و قابل تحسین عزیزانی که در مراسم تشییع، تدفین و ترحیم همسر مکرمه ایشان شرکت نموده‌اند از جمله خانواده معزز شهدا و ایثارگران، امامان جمعه و جماعات تشیع و تسنن، همراه با مردان و زنان کردستانی که نقش معنادار و بی بدیل خویش را به نمایش گذاشتند، به ویژه مردم وفادار قروه و مردم مهربان دهگلان، سریش آباد، دلبران، چهاردولی، سنندج و عزیزانی که از شهرها و استان های همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، آذربایجان غربی، قم، مشهد و تهران قبول زحمت نمودند و همچنین از مسوولان محترم کشوری و لشکری، روحانیت معظم، ریاست محترم جمهور دولت های نهم و دهم، وزرا و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دانشگاهیان و اصحاب رسانه که در مراسم منعقده در تهران قدم دلجویی برداشته و موجبات تسلی و تسکین خانواده را فراهم نمودند بی نهایت سپاسگزارم و این همه وفا و محبت و بزرگواری را ارج می نهم.

عزت، سعادت و سلامت همه سروران گرامی، به ویژه رهبر معزز انقلاب اسلامی را از خداوند بزرگ، حی لایزال خواستارم.

با احترام- جلال رحیمی


سخنگوی طالبان:از ایجاد رابطه با تهران استقبال می کنیم

سخنگوی طالبان در خصوص رابطه این گروه با ایران و سفر گروهی از مقامات این گروه به تهران برای دریافت کمک های مالی و نظامی گفت: گروه طالبان علاقه مند به برقراری روابط دوستانه بر پایه احترام متقابل با تمام کشورهای همسایه است .ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و تا موقعیکه دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند و مردم افغانستان را مانند خواهر و برادر خود بدانند ما از گسترش روابط با ایران استقبال می کنیم.


داوری: دولت روحانی ستاد انتخاباتی احمدی نژاد است

عبدالرضا داوری از نزدیکان مشایی در خصوص ارائه لیستی از دولت در سایه برای انتخابات سال 96 گفت: آقای احمدی نژاد نیازی به دولت در سایه ندارند. همه دولت آقای روحانی عملا ستاد انتخابات احمدی نژاد است، زیرا با ناکار آمدی که از خود نشان دادند احمدی نژاد را هر روز در افکار عمومی بیش از پیش تثبیت میکنند.


کاریکاتور عجیب یک روزنامه


یک شنبه


آبرو داری کردند و فسادهای احمدی‌نژاد را به صورت کامل نگفتند

مرتضی الویری در خصوص اتفاقات دولت محمود احمدی‌نژاد گفت: به اعتقاد من؛ بسیاری از دولتمردان آبروداری کردند و سعی کردند اتفاقات 8 ساله زمان احمدی نژاد را به صورت کامل بازگو نکنند. با کمال تاسف باید گفت میزان خرابکاری ها و اقدامات غیرکارشناسانه در دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به قدری زیاد بود که تمام افرادی که با وضعیت کشور آشنایی داشتند چند ماه قبل از انتخابات 92 یقین داشتند که هر دولتی که روی کار بیاید نتواند در کوتاه مدت اقدام چشمگیری انجام دهد. به یک معنا می توان گفت این چاله ها در کشور آنقدر عمیق است که به این سادگی ها تسطیح و مرتفع نخواهد شد. بنابراین انچه که اتفاق افتاده است برای من غیر منتظره نبود. شما در نظر بگیرید اقتصادی که با نفت بشکه ای 20 دلار توانست در برنامه سوم توسعه یک رشد حدود 4 درصدی را رقم بزند ببینید چقدر دچار مشکل و عارضه شده است که با نفت بشکه ای١٢٠ دلار هم نمی تواند کشور را اداره کند و به جای رشد اقتصادی هشت در صد که در سند چشم انداز و برنامه پنج ساله پیش بینی شده بود با رشد اقتصادی منفی ٨/٦ درصد روبرو شدیم.


واکنش اینستاگرامی رحمانی فضلی به لغو کنسرت‌ها

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود درخصوص اهمیت نقش رسانه‌ها در صیانت از اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی، با مردم سخن گفته است.متن این یادداشت که با عنوان «اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی» منتشر شده است، به شرح زیر است:انتشار اخبار اغراق آمیز درباره لغو کنسرت ها در کشور از مصادیق بد اخلاقی اجتماعی است.حجم خبرها به گونه‌ای است که حکایت از لغو پنجاه درصدی کنسرت ها دارد این درحالیست که بر اساس آمار سه ماهه اول امسال از 312 کنسرت دارای مجوز تنها 9 کنسرت برگزار نشده که 3 مورد آن از طرف برگزار کنندگان و یک مورد به دلیل اشکال محتوائی از سوی وزارت ارشاد لغو شده است .امید است همگی با تن دادن به قواعد شهروندی شاهد لغو هیچ کنسرتی نباشیم.


هدف از دادن افطاری های دولتی انتخابات مجلس آینده است!

احمد امیر آبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسم افطاری اخیر رئیس جمهور با برخی از شخصیت های اصولگرا و اصلاح طلب،گفت: هدف از دادن افطاری های دولتی انتخابات مجلس آینده است.


«ع.ت» کرسنت کیست؟

تسنیم امروز در خبری در خصوص قرراداد کرسنت نوشته است:در سال ۲۰۰۵ قرارداد کرسنت به مشکلاتی از جمله عدم ارائه تضامین از سوی این شرکت اماراتی برخورد کرده و به واسطه مشکلات متعدد قراردادی در آستانه فسخ قرار داشت اما حمید ضیاء جعفر پدر مجید ضیاء جعفر مدیر اجرایی وقت کرسنت از طریق واسطه‌ای به نام «ع. ت» مبالغ قابل توجهی را در میان افراد صاحب نفوذ در روند تصمیم‌گیری درباره این قرارداد تقسیم و امتیازاتی دریافت کرده است.حمید ضیاء جعفر در دیدار با این دلال ایرانی به نام «ع. ت» چند درخواست را از طرف ایرانی مطرح می کند که از جمله این درخواست ها تدارک جلسه با وزیر نفت و امضای یک الحاقیه به قرارداد کرسنت است که این الحاقیه نیز ظرف ۲ روز از تاریخ تشکیل جلسه توسط فرستاده وزیر نفت به لندن و در دیدار با حمید ضیا جعفر امضا می شود که در واقع این الحاقیه به عنوان احیای قرارداد کرسنت شناخته می شود.به همین دلیل حمید ضیا جعفر مبلغ ۲ میلیون دلار تحت عنوان مشارکت در پتروشیمی مسجد سلیمان به عنوان پیش پرداخت به «ع. ت» که در واقع احیا کننده قرارداد بود می پردازد و همچنین مقرر شد وی به ازای هر متر مکعب صادرات گاز از این قرار داد بهره مند شود و نامبرده تا سال ۸۶ در خارج به سر برده و پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به رفتار و نحوه انعقاد قرارداد کرسنت اعتراف کرده و اعلام می کند مبلغ ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار درهم امارات که معادل با ۲ میلیون دلار است از مدیرعامل شرکت کرسنت در ۵ مرحله دریافت کرده است.تسنیم نوشته وی هم اکنون ساکن دبی است.


شغلی که در ماه یک میلیادر تومان درآمد دارد

در بین مشاغل پر درآمدی که در سطح شهر وجود دارد، بعضی مشاغل رایج نبوده ولی بسیار پر درآمد هستند. مشاور املاک از این دسته مشاغل محسوب می‌شود. آن طور که برخی از مشاوران املاک می‌گویند این شغل در پنج منطقه‌ بالای تهران بسیار پر درآمد بوده و ساعت کاری این افراد از ساعت ۹ صبح تا یک ظهر و از چهار بعد از ظهر تا هشت شب است و این افراد اغلب به صورت پورسانتی کار می‌کنند. یکی از مدیران مشاور املاک منطقه ۱ می‌گوید: این بنگاه با ۱۷۰ متر زیر بنا، ۱۷ مشاور دارد و برای پنج مشاور دیگر آگهی استخدام داده است. این در حالی است که کمترین پورسانت پرداختی به مشاوران یک میلیون تومان بوده و بیشترین ۶۰ میلیون تومان در یک ماه بوده است. یکی دیگر از فعالان این صنف می‌گوید که تنها سه سال سابقه کار در منطقه ۲ دارد و در این مدت درصدهای بالای پورسانت به مشاوران بنگاه خود پرداخت کرده است.وی ادامه می‌دهد: تا یک میلیارد تومان هم به مشاور خود در یک ماه پورسانت داده‌ام. چرا که او توانسته بود یک برج را به فروش برساند و در عین حال مشاورانی هم بوده‌اند که هیچ دریافتی‌ای در ماه نداشته‌اند.


کدام دوره دوران طلایی اقتصاد ایران است؟

خبرگزاری ایلنا در مطلبی نوشته است: بهترین عملکرد اقتصادی پس انقلاب اسلامی با توجه به همه شاخص­های اقتصاد کلان، به دولت اصلاحات مربوط می­شود. دوران "دولت اصلاحات" را در قیاس با "دولت جنگ"، "دولت سازندگی" و "دولت عدالت و پاک­دستی" ، می توان "دوران طلایی" اقتصاد ایران دانست . دولت اصلاحات اگر چه با شعارهای سیاسی در انتخابات سال 76 به پیورزی رسید اما بهترین اقدامات را در حوزه اقتصاد اجرایی کرد... دولت روحانی در شرایط پساتحریم و پس از عبور از مرحله بهبود، در صورت بازگشت به عقلانیت و احترام آزادی­های اقتصادی، می تواند در ابتدا در همه زمینه‌­ها به شاخص­های اقتصادی دولت اصلاحات دست پیدا کند و در ادامه، آن مسیر را که از سال 84 ناتمام ماند، به سرانجام برساند. در آن صورت در پایان این قرن خورشیدی و آغاز سال 1400 ، میراث دولت "تدبیر و امید" برای دولت پس از خود، اقتصادی در آستانه توسعه یافتگی است.


خانواده شهیدی که کنار خیابان زندگی می کرد، صاحبخانه شد

های پایانی هفته گذشته خبر زندگی یک خواهر شهید در کنار خیابان در پایگاه خبری شهدای ایران منتشر شد که بلافاصله با تماس های فراوان خیرین و نوع دوستان مواجه گشت. خواهر شهید شاکر شوکتی به همراه فرزند معلولش یک ماه بود که در مناطق مختلف شهرداری تهران در کنار کوچه ها و خیابان ها زندگی کرده بود و به ادعای خودشان شهرداری هر منطقه بعد از چند روز به وی اخطار می داده که حق ماندن در کنار خیابان را در آن منطقه ندارد و می تواند به منطقه دیگری برود.در نهایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از روز جمعه و به محض اطلاع از این موضوع در کمتر از 2 ساعت هزینه رهن خانه ای در همان منطقه مد نظر خواهر شهید را فراهم کرده و خواهر شهید را صاحب یک خانه کرد.خواهر شهید شوکتی صبح امروز وسالیش را که میزانی از آن به سرقت رفته بود و مقداری هم تخریب شده بود به خانه جدیدش منتقل کرد تا از بی خانمانی نجات یابد.


سخت ترین شب هاشمی رفسنجانی

صفحه اینستاگرام آیت الله هاشمی رفسنجانی عکسی از عیادت او از آیت الله خامنه ای پس از ترور ایشان در ششم تیر سال 60 منتشر کرده و در کنار آن آورده است:برای‌ دیدن‌ معادن‌ ذغال‌ سنگ‌، عازم‌ زرند شدیم‌. ناهار را در اداره‌ معادن‌ زرند خوردیم‌،جمعی‌ از مردم‌ در مدخل‌ شهر به‌ استقبال‌ آمده‌ بودند و نماز را در مسجد کارخانه‌ خواندیم‌ وقول‌ گرفتند که‌ ساعت‌ سه‌ در مسجد جامع‌ برای‌ مردم‌ صحبت‌ کنم‌.به‌ معادن‌ باب‌ نیزو رفتیم‌. لباس‌ کار پوشیدیم‌ و با آسانسور به‌ عمق‌ سیصدوپنجاه‌ متری‌زمین‌ رفتیم‌. تونلهای‌ ذغال‌ را که‌ اعجاب‌انگیز بودند بازدید کردیم‌. ضمنا به‌ خواسته‌ کارگرها ـکه‌ اکثرا رفاهی‌ است‌ ـ گوش‌ دادیم‌. ساعت‌ سه‌ از چاه‌ بیرون‌ آمدیم‌.
سروان‌ سجادی‌ فرمانده‌ ژاندارمری‌، خبر سوء قصد به‌ جان‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ را همراه‌ بابشارت‌ نجات‌ ایشان‌ داد. گفت‌: بمبی‌ در ضبط صوت‌ کار گذاشته‌ و در مسجد اباذر روی‌ میزخطابه‌ ایشان‌ گذاشته‌اند. یک‌ لحظه‌ دنیا در نظرم‌ تاریک‌ شد. همراهان‌ متوجه‌ از دست‌ رفتن ‌تعادل‌ من‌ شدند و شاید به‌ همین‌ جهت‌، سروان‌ سجادی‌ توضیحات‌ امیدوار کننده‌ای‌ داد و به‌خود آمدم‌ که‌ پس‌ از عزل‌ بنی‌صدر، ما بایستی‌ ضوابط امنیتی‌ را بهتر مراعات‌ کنیم‌. همین‌ نحوه‌ سفر من‌ و حضور غیر محتاطانه‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ در مسجد اباذر، از این‌ بی‌احتیاطی‌ها است‌.
فورا به‌ شهر آمدیم‌ و سخنرانی‌ کوتاهی‌ در مسجد جامع‌ زرند در انبوه‌ جمعیت‌ نمودم‌ و به‌ طرف‌ کرمان‌ حرکت‌ کردیم‌. در بین‌ راه‌ اهالی‌ روستاها اجتماع‌ کرده‌ و ابراز احساسات ‌می‌کردند و کمی‌ برایشان‌ صحبت‌ کردم‌. مردم‌ خانوک‌ بلندگو هم‌ آورده‌ بودند. در جاده‌ بیشترصحبت‌ کردم‌. ساعت‌ شش‌ بعدازظهر به‌ فرودگاه‌ رسیدیم‌. هواپیما عیبی‌ داشت‌. مدتی‌ معطل ‌شدیم‌، تا رفع‌ شد و سپس‌ پرواز کردیم‌. در فرودگاه‌، مصاحبه‌ای‌ با رادیو کرمان‌ داشتم. ساعت‌ هشت‌ شب‌ به‌ تهران‌ رسیدیم‌. مستقیما به‌ بیمارستان‌ قلب‌ رفتم‌ و از آقای‌ خامنه‌ای‌عیادت‌ کردم‌.


فاجعه است که پسر مطهری حق صحبت نداشته باشد

علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: ینکه پسر شهید مطهری حق صحبت نداشته باشد این فاجعه است. پسر شهید مطهری باید حرفهایش را بزند و کسی هم جرات اعتراض به او نکند. لذا پسر شهید مطهری که خودش هم دانشمند و نماینده است و مسئولیت قانونی هم دارد باید بیاید حرفش را بزند و معترضان هم می توانند بگویند این درست نیست به این دلیل و همان جا بحث و صحبت کنند. اگر خود مطهری هم زنده بود باید این کار را می کردند. اگر مطهری و بهشتی و مفتح زنده بودند و حتی بسیار از شهدای بزرگمان زنده بودند حرفهایشان را می زدند و دیگران حق دارند بیایند اعتراض و نقد خود را مطرح کنند.
وی در گفتگو با جماران اشاره کرد: متأسفانه در حال حاضر خرده فرهنگ های آمیخته با تعصبات مذهبی یا تعصبات قومی و تعصبات دینی در یک جاهایی بزرگ شده و مانع امنیت ماست که باید با این موضوع برخورد شود. دولت باید هم آزادی های مردم را تامین کند هم انتقاد مردم را تحمل کند و هم امنیت را برقرار کند.


بلیط ۵۵۰ هزار تومانی برای دیدار والیبال ایران و لهستان!

در این روزها تب و تاب حضور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی و مشاهده رقابت های تیم ملی والیبال کشورمان برابر حریفانش در لیگ جهانی بیش از گذشته شده است. سایت فدراسیون والیبال به عنوان یک مرجع رسمی اقدام به فروش بلیط اینترنتی برای دیدارهای تیم ملی کرده است اما مشخص است که حجم درخواست ها برای تهیه بلیط بیش از گنجایش سالن آزادی است.خبرگزاری دانشجو نوشت: در این میان افرادی با خرید بلیط ها از طریق سایت ها و مراجع رسمی و درج آگهی در سایت دیوار برای فروش این بلیط ها به چند برابر ارزش واقعی آن، بازار سیاهی را به راه انداخته اند. نکته قابل توجه اینجاست که این بلیط ها به چندین برابر ارزش واقعی خود به فروش می رسند و حتی برای این بلیط ها که توسط فدراسیون به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد مبالغی مانند ۵۵۰ و ۱۳۰ هزار تومان نیز تعیین شده است.


رئیس قوه قضائیه مرجع تعیین صلاحیت وکلا نیست

حسین میر محمد صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، نظر خود را درباره تبصره ماده 48 قانون نوین آیین دادرسی کیفری با این مضمون که "متهمین سیاسی و امنیتی از انتخاب وکیل به اراده خود در مرحله اول تحقیقات محروم هستند"، اینگونه بیان کرد: اگر وکیلی صلاحیت وکیل شدن را داشته که توانسته پروانه وکالت بگیرد، باید بعد از اخذ پروانه این امکان را پیدا کند که هر جا امکان مداخله به عنوان وکیل را داشته باشد، حضور یابد. وی در ادامه تاکید کرد: اینکه بعد از تایید یک صلاحیت فیلتر دیگری برای صلاحیت در نظر گرفته شود خیلی کار پسندیده ای نیست. معاون پژوهشی های حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا تبصره قانونی جدید در تضاد با اصل 35 قانون اساسی است یا نه؟ گفت: از نظر من این تبصره اشکال دارد، اما بر خلاف اصل 35 قانون اساسی نیست. وی در گفتگو با جماران یادآوری کرد: بر اساس تبصره ماده ی 48 قانون نوین آیین دادرسی کیفری، متهمین سیاسی و امنیتی بازهم می توانند از لیست وکلای تعیین شده، وکیل انتخاب کنند و این حق را دارند که خودشان فردی را برگزینند؛ هرچند از روی لیست باشد، بنابراین حقوق متهمین تضییع نمی شود، بلکه در این تبصره این حقوق وکلا است که تضییع می شود.وی همچنین گفت: میر محمد صادقی یادآور شد: معلوم نیست که آن لیست بر چه اساس و با چه معیارهایی نوشته و انتخاب می شود، چون بالاخره در قوانین ما مرجع تشخیص صلاحیت وکلا رییس قوه قضائیه نیست.


دست بوسی رواج دارد، پابوسی هم اضافه شده

سروش محلاتیاستاد حوزه و دانشگاه در مراسم بزرگداشت آیت الله شهید دکتر بهشتی با اشاره به ویژگی های شهید بهشتی گفت: ریشه آزادمنشی و حریت شهید بهشتی به گونه‌ای است که هرکسی نمی‌تواند در این وادی قدم بردارد؛ چرا که فیلسوف، عالم و مفسر قرآن زیاد است، اما عالم دینی با این حریت که بتواند اینگونه سخن بگوید بسیار کم است. این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر عالم کم نداریم، فقیه و مجتهد کم نداریم، اما عالم دین با حریت شهید بهشتی که بتواند چنین سخن بگوید کم داریم. ما رفوزه شده‌ایم. این رفوزه شدن نیز تعبیر شهید مطهری است که معقتد بود 99 درصد رفوزه‌ایم. عالم دین نباید تحت فضاسازی جهال و عوام الناس قرار گیرد.این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیش از اینکه منافقین تیرهای خود را به سوی شهید بهشتی شلیک کنند، افراد مقدس نما در همین تهران وی را هدف قرار داده و شهید بهشتی را تکفیر کردند، اما حریت شهید بهشتی سبب شد از همه این اتهامات استقبال کند و اندکی از مواضع حق‌طلبانه خود کوتاه نیایید.سروش محلاتی تأکید کرد: شهید بهشتی اندکی به دنبال سوءاستفاده از عوام نبود که با استفاده از آنان بخواهد برای خود جاه، مقام و منزلتی ایجاد کند. سروش محلاتی با بیان خاطره ای منتشر شده از شهید بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی نه خود دست کسی را می بوسید و نه اجازه می داد کسی دست او را ببوسد و به فرزندان خود هم سفارش کرده بود که هرگز دست کسی را نبوسند. اما حالا دست‌بوسی که رواج دارد پابوسی هم به آن اضافه شده است.


کودتا گران 88 از دایره خودی ها خارج اند

حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه طرح آشتی ملی یا وحدت ملی تنها در صورتی کاربرد دارد که یک کشور با اختلاف ملی مواجه باشد، تصریح کرد: در کشور ما، همه مردم با یکدیگر متحد هستند و حول محور ولایت فقیه عمل می‌کنند.وی در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه طرح مباحث چون آشتی ملی و وحدت ملی از سوی برخی جریان‌های خاص برای حمایت از فتنه گران است، تصریح کرد: کسانی که در سال ۸۸ علیه نظام اسلامی کودتا کردند از دایره خودی‌ها خارج هستند و به هیچ عنوان مورد پذیرش ملت ایران قرار نخواهد گرفت چرا که علیه منافع ملی و اصل نظام کودتا کردند.عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اگر قرار بود، مردم ایران با فتنه‌‌گران و براندازان وحدت کنند، از ابتدا برای پیروزی انقلاب اسلامی اقدام نمی کردند و برای حفظ انقلاب جوانان خود را به جبهه نمی‌فرستادند.ابراهیمی اظهار داشت: برای پیروزی انقلاب اسلامی، خون‌های پاکی ریخته شده است که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، فتنه ۸۸ را رقم زد و برخی نیز در زمین دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی ایران ورود کردند.


نمره 20 محمد جواد لاریجانی به برادش

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ گفت: برای دولت و مذاکره‌کنندگان دعا می‌کنیم، که با توفیقات فراوان آنچه را که مصلحت نظام است را انتخاب کنند. وی در مورد عملکرد قوه قضاییه افزود: تصمیم قوی‌تری برای پیشرفت سازمان‌یافته و سیسماتیک گرفته شده است. دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص این سوال که از نمره ۲۰ چه نمره‌‌ای را به عملکرد قوه قضاییه را می‌دهید خاطرنشان کرد: چون برادرش هستم از ۲۰ کمتر نمی‌دهم.


اصولگرایان به احترام روحانی در جلسه ماندند

اسدالله بادامچیان نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ضیافت افطاری رئیس جمهوری با احزاب اظهار داشت: دولت دکتر روحانی در جهت وحدت و همدلی همه جریانها کار می کند کار پسندیده ای است. در این ضیافت دکتر حداد عادل در خصوص وحدت و همدلی صحبت کردند و هیچ تعرضی به کسی نکردند. همچنین دکتر جلالی که رئیس فراکسیون رهروان مجلس است به بیان مسائل و مشکلات پرداختند و من نیز در ۹ مورد صحبت کردم که باید از همه نیروهای دلسوز نظام استفاده شود و حتی نگاهمان به آینده باشد. وی در گفتگو با افکار افزود: آقای کرباسچی نیز در این جلسه صحبت کرد و مرتکب خطای فاحشش شد زیرا اولا حرمت مجلس رئیس جمهور را نگه نداشت به این دلیل که مطالب او تجاوز از خطوط قرمز نظام بود آن هم در جمعی که به دعوت رئیس جمهور از احزاب مختلف حضور پیدا کرده بودند. نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: سخن گفتن آقای کرباسچی و تحریک افراد در جلسه به گونه ای که باعث شود عده ای از مجلس آقای روحانی بروند ایجاد دعوا بود نه همدلی و وحدت ... اصولگرایان به احترام آقای روحانی متانت به خرج دادند که از جلسه خارج نشدند.


انتشار خبر دو سال پیش در یک خبرگزاری!

خبرگزاری نسیم امروز نوشت: برخی رسانه‌های عربی مدعی شدند "رابرت موگابه" با اشاره به رسمی شدن قانون ازدواج همجنس‌بازان در ایالات متحده، از باراک اوباما خواست تا با او ازدواج کند.

یک شنبه

این در حالی است که این خبر در جولای 2013 و همزمان با سفر باراک اوباما به زیمباوه و درخواست وی از موگابه برای رعایت حقوق همجنس گرایان در این کشور آفریقایی منتشر شده است:

یک شنبه

 
یک شنبه

نظر متفاوت یک آیت‌الله درباره حضور زنان در ورزشگاه

آیت الله یثربی رئیس حوزه علمیه کاشان در پاسخ به این سوال که اگر شما امروز بخواهید برای حجاب تصمیم بگیرید به حجاب اختیاری رای می دهید یا حجاب اجباری گفت: ممکن است سلیقه ها برای اجرا متفاوت باشد. وقتی در عصر حضرت رسول صل الله علیه و آله تتبع کردم چیزی را پیدا نکردم که حضرت مردم را مجبور به پوشش کرده باشند و اگر ما آن سیره ها را مد نظر قرار دهیم وجهی برای الزام و اجبار نمی بینیم. مگر اینکه بگوییم شرایط زمانی متفاوت است گاهی در شرایطی وجود دارد که حاکم تشخیص می دهد که اگر جلوی یک مورد را نگیرد باعث خسارت عمده ای به جامعه می شود و عفت جامعه را مخدوش می کند. ما قبل از انقلاب بی حجابی داشتیم اما به بدی امروز نبود یعنی تفاوت چندانی با آنچه که امروز می بینیم نداشت. ولی گاهی به شهرهای شمالی که نگاه می کردیم خیلی بی مبالاتی زیاد بود و این واقعا برای فرزندان ما مخاطره آمیز است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حضور زنان در ورزشگاهها هم گفته: نفس تفریح و تفرج اولا و بالذات مباح است مگر اینکه بگوییم عوارض منفی دارد که من این را بلد نیستم و آقایانی که اداره کننده کارند باید به این مساله پاسخ بدهند. اگر بگوییم حضور خانمها در هر مجلس عمومی اثر منفی دارد باید این اثر همه جا باشد. در این جمع هم الان چند خانم حضور دارند پس باید بگوییم حضور نداشته باشند. حکم اولیه حضور خانمها در محافل عمومی مثل حکم حضور آقایان در این محافل است و تفاوتی با هم ندارد مگر عوارضی بر آن مترتب شود. کسانی که به عدم جواز حکم می کنند لابد آنطرف سکه را می بینند که ما درست بلد نیستیم؛ ببینیم.


در پرونده مهدی هاشمی واقعا تحت فشار بودیم

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه گفته: در همه پرونده‌هایی که صاحب منسب، قدرت و ثروت هستند ساکت نمی‌نشینند، در مورد پرونده مهدی هاشمی هم واقعا تحت فشار بودیم، اما تغییر قاضی سراج در این راستا نبود، ایشان سمت‌شان عوض شد، ولی فشارهای دیگری بود آن چه که ما امروز با آن رو به رو هستیم تنها این مساله نیست.


دانشگاه آزاد 1400میلیارد پرونده دارد

میرزاده رییس دانشگاه آزاد گفته: پرونده هایی با رقم 1400 میلیار تومان از دوران مدیران سابق، که له یا علیه دانشگاه آزاد باقی مانده در محاکم حقوقی وجود دارد. برخی اشخاص حق دانشگاه را پایمال کرده اند و ما از آنها شکایت کرده‌ایم. برخی اشخاص هم از دانشگاه مطالبه دارند و علیه ما شکایت کرده اند. دانشگاه آزاد شکایاتی به ارزش حدود 700 میلیارد تومان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی انجام داده و از هیچ شکایتی صرف نظر نشده است زیرا وظیفه قانونی ما این است که از طریق محاکم قضائی، به تخلفات هر فردی که حق دانشگاه را ضایع کرده است رسیدگی کنیم.


ماجرای عکس جعلی از رهبری

به تازگی عکسی از رهبر انقلاب با عنوان «بازدید رهبری از صفحه شخصی خود در فیسبوک» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به سرعت در حال پخش شدن است. این در حالی است که این عکس جعلی بوده و اصل آن متعلق به بازدید ایشان از نمایشگاه فناوری‌های راهبردی در اسفندماه سال ۸۹ است.

یک شنبه

پشیمانی روحانی از انتخاب برخی وزرا

محمد عطریانفر در گفت و گو با روزنامه آرمان گفته: بنده مطلع هستم که آقای رئیس‌جمهور پس از اینکه کابینه را انتخاب کرده به افراد باصلاحیت و قوی تری نیز رسیده است. ایشان بعدا پشیمان شده‌اند که چرا از ابتدا آن فرد باصلاحیت‌تر را معرفی نکرده است.برخی از مدیران که در بخش خصوصی مشغول به کار بودند نیز در پاسخ به دعوت آقای روحانی عنوان کرده بودند که ما در گذشته به شدت از بخش دولتی و مضرات کار در آن آسیب دیده‌ایم و دیگر علاقه‌مند نیستیم در بخش دولتی فعالیت کنیم. به عنوان نمونه بنده آگاهی دارم که مهندس زنگنه برای تکمیل تیم مدیریتی خود در وزارت نفت افرادی را به کار دعوت کرده است اما این عده مقاومت کرده‌اند و درخواست ایشان را نپذیرفته‌اند. ایشان بیشتر اصرار کرده و وعده حقوق‌های بالایی داده است اما این عده عنوان کرده‌اند بیشتر از پولی که دولت قرار است به ما بدهد ما در بخش خصوصی و با زحمت و دردسر کمتری به دست خواهیم آورد.این عده عنوان کرده‌اند چرا ما باید به طور مداوم دلهره داشته باشیم که برای مسائل عادی و معمولی دولتی از سوی برخی که دخالت‌های غیرکارشناسی انجام می‌دهند تحت فشار قرار بگیریم. برخی از انتخاب‌های آقای روحانی هم درست بوده اما در عمل اینگونه مدیران کارآمدی خود را نشان نداده‌اند.البته حالت عکس این مساله هم وجود داشته و انتخاب رئیس‌جمهور یا وزرا که در مرحله اول زیاد مورد رضایت نبوده است با عملکرد بسیار بالا و قابل قبولی همراه شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها