بازدید 24295

آیا والیبال محبوب‌تر از فوتبال شده است؟

موفقیت‌هایی که در والیبال به‌دست می‌آید، از سوی مسئولان ورزش با نگاهی پاره‌وقت روبه‌رو است و همین مسأله شاید گاهی مانع پیشرفت بیشتر این رشته و جا باز کردن در میان مردم می‌شود.
کد خبر: ۵۱۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 28 June 2015
شاید قبل از حضور تیم‌ملی والیبال ایران در لیگ جهانی، خیلی از هواداران امروزی والیبال که از ساعت‌ها قبل از شروع بازی‌های تیم‌ملی در سالن آزادی به انتظار می‌نشینند، حتی نام ملی‌پوشان را نمی‌دانستند اما روند صعودی بلندقامتان ایران باعث شده اعضای این تیم جای خوبی در دل اکثریت مردم ایران برای خود باز کنند. محبوبیت والیبالیست‌ها تا جایی پیش رفته که بعد از هر برد جشن و پایکوبی مردمی را در خیابان‌های شهر شاهد هستیم، صحنه‌هایی که ما را به یاد صعود تیم‌ملی فوتبال به جام‌جهانی می‌اندازد. فوتبال اما روندی معکوس را در پیش گرفته و دیگر خبری از آن شور و هیجان در میان مردم نیست.

به گزارش شهروند، گلایه، ناراحتی و اعتراض در میان علاقه‌مندان فوتبال دیده می‌شود و هر شبکه رادیویی و تلویزیونی را که روشن کنیم، شاهد این تناقض در میان هواداران فوتبال و والیبال می‌شویم. به همین بهانه سوالی از کارشناسان فوتبال، والیبال و حتی جامعه‌شناسان مطرح کرده‌ایم که آیا والیبال محبوب‌تر از فوتبال شده است؟ پاسخ‌های جالبی گرفتیم. با ما همراه باشید:

والیبال، ورزش شماره یک ایران

فرهاد نفرزاده  کارشناس والیبال


موفقیت‌هایی که در والیبال به‌دست می‌آید، از سوی مسئولان ورزش با نگاهی پاره‌وقت روبه‌رو است و همین مسأله شاید گاهی مانع پیشرفت بیشتر این رشته و جا باز کردن در میان مردم می‌شود. قطعا اگر یک چارچوب خاص برای رویارویی مناسب با برترین‌های ورزش در نظر گرفته شود، دیگر شاهد این تفاوت‌ها در برخورد با فوتبال و والیبال نیستیم. شاید قبلا در بحث ورزشی فقط موفقیت تیم‌ملی فوتبال آن هم نه در سطح رده‌های بالای جهانی می‌توانست مردم را اینطور به وجد بیاورد و آنها از خانه‌هایشان به بیرون بکشاند اما در سال‌های اخیر و به‌ویژه امسال والیبال از جذابیت فراوانی در میان مردم برخوردار شده و مردم با هر پیروزی تیم‌ملی جشنی را برپا می‌کنند. حالا دیگر والیبال به‌عنوان ورزش شماره یک ایران از نظر محبوبیت در میان مردم مطرح شده است، اگرچه والیبال هنوز به اندازه محبوبیت خود از ورزش سهم نمی‌برد.

فوتبال، بهشت همیشگی نیست

جلال چراغپور  کارشناس فوتبال


برای مقایسه فوتبال و والیبال ابتدا یک نمونه بین‌المللی را مثال می‌زنم. در برزیل که هم در والیبال و هم در فوتبال صاحب سطح یک جهانی است، هیچ‌وقت قهرمانی والیبالیست‌های این کشور در المپیک نمی‌تواند باعث این شود که مثلا مردم برزیل علاقه‌ای به تماشای بازی‌های تیم‌ملی فوتبال در کوپا آمریکا نداشته باشند، حتی اگر این تیم بدون ستاره باشد. حالا حتی با قبول این فرضیه که والیبال جای فوتبال را در ایران گرفته، باید این را بپذیریم که جایگزین کردن رشته‌ها در دل مردم به ورزش ما کمک می‌کند؟ این‌که توجه بیشتر به والیبال از سوی مسئولان هم انجام شود، رشته‌های دیگر مثل بسکتبال و هندبال را نیز زیر سوال می‌برد. دراین‌باره خیلی زود تصمیم گرفتیم و نباید با چند برد تیم‌ملی والیبال به مقایسه آن با فوتبال بپردازیم. اتفاقا خوشحال می‌شویم که والیبال به المپیک برود و آن‌جا هم یک عنوان ارزشمند به‌دست آورد اما این‌که بگوییم والیبال می‌تواند جای فوتبال را بگیرد، شدنی نیست. ممکن است که به دلیل عملکرد بد مسئولان فوتبال و همچنین برخورد متکبرانه آنها با مردم و رسانه‌ها، این رشته از چشم عده‌ای از مردم بیفتد اما این موضوع باید دلیلی باشد تا مسئولان فوتبالی در رفتار خود تجدیدنظر کنند. از طرفی فوتبالیست‌ها نیز باید بدانند که جایگاهی که در آن قرار دارند، بهشت همیشگی نیست و جامعه با موفقیت‌های یک رشته دیگر به سمت آن می‌روند. از این‌که یک آلترناتیو پیدا شده که ورزش ما را از بازار تک‌محصولی فوتبال بیرون بیاورد، خوشحالم اما والیبال هیچ زمانی جای فوتبال را نخواهد گرفت و فقط شاید همپای آن شود.

خشونت، دلیل محبوبیت بیشتر فوتبال

رضا شجیع  جامعه‌شناس


در وهله اول باید به این نکته توجه کنیم که والیبال و فوتبال ویژگی‌های مشترکی دارند و آن هم این است که می‌توانند وهمی را در بیننده ایجاد کنند؛ چون کسی نمی‌تواند لحظه بعدی را پیش‌بینی کند. این مسأله به جذابیت هر ٢ رشته کمک شایانی می‌کند چون تصویری از یک جنگ نمادین در ذهن بیننده ایجاد می‌کند که پیروزی در آن جبهه باعث غرورش می‌شود و شکست هم نتایج منفی را در بردارد. برسیم به مقایسه این ٢ رشته در ایران. قطعا والیبال هم محبوب شده و طرفداران زیادی دارد اما حجمی که فوتبال آدم‌ها را درگیر می‌کند با والیبال قابل مقایسه نیست. شاید والیبال فقط به خاطر پیروزی‌های اخیر است که به مامن‌گاهی ایجاد شده تا در این شرایط اقتصادی مردم بتوانند حداقل برای ساعاتی مشکلات خود را فراموش کرده و امیدی به زندگی پیدا کنند. این شاخصه صرفا مخصوص رشته‌های تیمی است که انسجام ملت‌ها را نشان می‌دهد. وقتی تیم‌ملی والیبال برنده می‌شود، فرد خودش را درون تیم احساس می‌کند اما در رشته‌های انفرادی، فرد نمی‌تواند چنین احساسی داشته باشد. برای همین است که این سوال درباره محبوبیت یک رشته نسبت به فوتبال تابه‌حال درباره کشتی و تکواندو که قهرمان جهان هم می‌شوند، مطرح نشده است. دلیل اصلی که باعث می‌شود تصور کنیم والیبال هیچ‌وقت نمی‌تواند محبوبیت فوتبال را به‌دست آورد، میزان خشونت در این ٢ رشته است. در والیبال بر خلاف فوتبال چون یک تور ٢ تیم را از هم جدا کرده، شاهد خشونت نیستیم. شاید اگر سعید معروف در بازی جمعه شب می‌رفت و یقه کاپیتان لهستان را می‌گرفت، جذابیت این بازی برای مردم ٢ برابر می‌شد. در فوتبال این خشونت تا دلتان بخواهد هست و همین مردم را راضی نگه می‌دارد.

نگاه یکسانی وجود ندارد

مصطفی ‌هاشمی‌طبا  رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی


برای مقایسه والیبال و فوتبال باید به این توجه کنیم که در دنیا چه اتفاقی درحال رخ دادن است. با این‌که فدراسیون جهانی والیبال در سال‌های اخیر خیلی فعال شده اما از نظر درآمد، امکانات و محبوبیت هیچ فدراسیونی در سطح جهان با فیفا قابل مقایسه نیست. این‌که بگوییم والیبال اگر محبوبیت کمتری دارد چون به آن توجه نمی‌شود، درست نیست. حتی قراردادهای والیبالیست‌های کشورمان هم در سال‌های اخیر سطح بالایی پیدا کرده و فقط شاید وزارت ورزش باید نگاه یکسانی به این ٢ رشته داشته باشد. والیبال از چند نظر بالاتر از فوتبال قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آن جایگاهی است که در سطح جهان پیدا کرده، درحالی‌که فوتبال ما در سطح آسیا نیز مشکل دارد. با این وجود مطمئن باشید که اگر تیم‌ملی فوتبال ما یک بازی در سطح جهانی مثلا با برزیل یا آرژانتین داشته باشد، استادیوم پر می‌شود، همین‌طور مردم پشت در می‌مانند و هیجان دارند. نباید لیگ فوتبال را که خالی از تماشاگر شده، مبنا قرار داد. از طرفی عمر فوتبالیست‌ها در سطح حرفه‌ای بزرگسالان شاید ٢ برابر والیبالیستها باشد و همین به محبوبیت آنها به دلیل تداومی که دارند، می‌افزاید.

فوتبال استثنا است!


انگار والیبالیست‌های ایرانی هرچقدر هم در مسابقات جهانی ببرند و موفقیت‌های خود را افزایش دهند، نمی‌توانند به اندازه فوتبال محبوب شوند، این‌را می‌شود از نگاه کارشناسی همه‌ آنهایی که به نوعی با ورزش سروکار دارند، متوجه شد. شاید بتوان گفت فوتبال از نظر محبوبیت یک استثنا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۵۶
بله جام جهانی را با جام جهانی مقایسه کن البته هرچی باعث بشه نام زیبای ایران بدرخشد مردم به وجد میان تازه وقتی توخوابی همه جوانها بازی بارسلون رانگاه میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
؟؟؟
کدوم جام جهانی رو با کدوم یکی جام جهانی؟؟؟
خخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
البته این بستگی به فرهنگ مردم یه منطقه داره که مثلا تو آمریکا بسکتبال ورزش پرطرفدارتریه
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مهم اینه که بازی ملیه واسم ایران روشه.ورزشش مهم نیست.هرورزشی ملی باشه وبچه های ایران در این سطح بالا مبارزه داشته باشن با با استقبال پرشور مواجه میشه.
قطعاً اينگونه نيست كه شما از هر ورزشي كه خوشتان بيايد ورزش برتر خواهد بود چنانچه شاهد هستيد بعد از كسب هر پيروزي افتخار آفرينان ما در ورزش واليبال مردم براي شادي و همراهي ايشان و كسب انرژي مضاعف به خيابانها مي آيند و آنها را مورد تشويق و ستايش قرار مي دهند .
فوتبال برای یک عده منبع درامدهای نامشروع بوده ودریغ از نتیجه باید تمام هزینه های فوتبالو به پای والیبال وکشتی بریزند.تیمی که با ترکمنستان مساوی کنه بهتره تو همین مرحله حذف بشه.
این نظر شماست ولی باید دید مردم چی میگن ؟؟؟؟؟ یه نظر سنجی بذارید ببینید والیال رای میاره یا فوتبال؟؟؟؟؟
پاسخ ها
طوفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مطمئنا فوتبال
من که اول فوتبال رو دوسداشتم ولی واقعا الان عاشق والیبالم نه صرفا به خاطر بردهاشون بلکه بخاطر غیرتشون و تلاش و زحمتی که میکشن برای کشور،حرف کارشناسها رو هم قبول ندارم
کلا ما ایرانی ها به دلیل نداشتن سرگرمی های مناسب و جا و مکانی برای تخلیه هیجاناتمون هر زما روی به دیدن یک نوع مسابقه ورزشی میکنیم. از مقدمات جام جهانی سال 98 گرفته تا به امروز بارها تیم های مختلف ورزشی کشور را به این بهانه دنبال کردیم و هدف اصلی خودمون را فارغ از مسایل ورزشی به شادی بیرون از خانه معطوف کردیم. تمامی ای هیجانات و انرژی ها میتواند به درسی و در جای مناسب تخلیه شود به شرطی که مسیولان و سازمان های ذیربط با برنامه ریزی مناسب به فکر چاره باشند. که اگر چنین نشود باعث واپس زدگی قشر جوان و بدبین شدن انها میشود
به نظر بنده هيچ ورزشي جاي فوتبال را نمي گيرد حتي در ايران. الان ببينيد كه چه سرمايه گذاري عظيمي همه كشورها در فوتبال كرده اند. از كشورهاي توسعه يافته و مرفه تا كشورهاي بدهكار و فقير. رقابت در فوتبال بسيار بالاست و اصولا مقايسه اين ورزش با ساير ورزش ها كار دقيقي نيست. فوتبال يك فراورزش است.
به شخصه از بردهاي تيم ملي واليبال خوشحال هستم. ولي اگر براي مثال در جام جهاني ايران آرژانتين را شكست مي داد برايم جذاب تر از قهرماني واليبالي ها در جام جهاني واليبال بود.
به نظر مي رسد ضعف فوتبال هم باعث شده كه مردم به سمت واليبال گرايش پيدا كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خب تو هم مثل خیلی های دیگه آی کیو تشریف داری
نظر کارشناسان محترم اما یه سوال داشتم:
در حال حاضر کدام رشته ورزشی می تواند به جامعه ما کمک کند؟؟؟
از نظر شادی آفرینی؟ از نظر اخلاقی؟ الگو سازی برای جوانان؟ ایجاد جو سالم بین تماشاگران؟ انسجام بین مردم؟ ارتقاء خودباوری در جامعه؟ ایجاد تمایل به رشته های متعدد ورزشی؟ و هزاران مورد دیگر مانند اینها....
اگر مقایسه بین فوتبال و والیبال باشد چطور؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
موافقم
فوتبال تیشه زده به ریشه فرهنگ و ادب در ورزش.
اما والیبال داره فرهنگ سازی میکنه و ملت رو یک صدا!
به نظرتون اصلا فوتبال در حدی هست که بخواد با والیبال مقایسه بشه؟
چند سالی هست که فوتبال ایران ستاره ای فانتزی تولید نکرده یه بازیکنی مثل علی پروین ناصر محمدخانی عابدزاده مجتبی محرمی علی کریمی مهدی مهدوی کیا یا جواد زرینچه که استادیوم بخاطر دیدن اونا پر میشد و همه این مساله هم بخاطر فساد موجود در فوتباله ولی در حال حاضر مردم عاشق ستاره های والیبالن و بدون شک والیبال محبوب تر از فوتبال فعلیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
معلومه طرفدار کدوم تیمی هستی.
کارشناسی بسیار ضعیفی بود
دلایل اصلی محبوبیت فوتبال رو فراموش کرده،
فوتبال از کودکی در دل کودکان جای می گیرد زیرا هر کودکی بدون بررسی قوانین پیچیده با دوستان خود در کوچه ها و خیابان ها به بازی با هم سن و سالان خود می پردازد پس نقشی که فوتبال در کودکی افراد بازی می کند بسیار بیشتر از والیبال می باشد، از این رو ارتباط ایجاد شده با فوتبال از کودکی بسیار بیشتر از فوتبال می باشد، زیرا تمام لحظاتش رو خود در مقیاسی کوچکتر لمس کرده اند، حال شاید اگر این موفقیت ها باعث شود نسل جدید ما با والیبال رشد کنند و امکاناتی به وجود آید که در هر کجا بتوان والیبالی هرچند کودکانه با دوستانشان در هر کجا انجام دهند آنگاه شاید بتواند به راحتی به ورزش اول کشور تبدیل شود که این امر با توجه به امکانات محدود کشور بسیار سخت و پیچیده می باشد
والیبال امیدی تر از فوتبال شده است
همش حرفه . مردم دنبال شادی هستند . این شادی مربوط به تیم و یا ورزش خاصی نیست . تیم فوتبال ببره یا والیبال ویا تمثلا تیم اسکواش
بعضي ازين استدلال ها، مثل درآمد بالاي FIFA واقعا بي ربط هستن! ولي سخنان كارشناس جامعه شناس خيلي برايم جالب بود!
محبوب تر و بی حاشیه تر
تفاوت والیبال و فوتبال در این است که در والیبال ازدست ( عامل پیشرفت بشر ) با ازادی تمام استفاده میشود و سایر اعضا بدن هم در خدمت دستها هستند این نوع استفاده از اعضای بدن برای همگان اگر که بدنی سالم داشته باشند شدنی است اما در فوتبال شما فقط از پا استفاده میکنید که استفاده تکنیکی از پا چندان اسان نیست و تجربه و تمرین و استعداد زیادی میخواهد دلیل جذابیت بیشتر فوتبال نسبت به والیبال در همین نکته نهفته است همه از دستان خود میتوانند مانند یک والیبالیست استفاده کنند اما ایا همه میتوانند مثل یک فوتبالیست از پا های خود استفاده کنند ؟ قطعا جواب منفی است وقتی ما به تماشای بازی فوتبالیا هر ورزش دیگر مینشینیم در واقع بدون انکه خوا بدانیم در پس ذهن خود بازیکنان درون زمین را با خود و توانایی های خود میسنجیم به همین دلیل هم بعضی از ورزشها از سایر رشته ها جذابتر هستند و هیجان بیشتری تولید میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
موافق نیستم: شما اگه بخوای فقط پنجه و ساعد رو خوب بزنی باید چند سال تمرین داشته باشی
والیبال مادامی که ایران موفقیت داشته باشد محبوب است و عموم مردم اقبالی به بازی لیگ یا تیم های ملی دیگر کشور ها در والیبال ندارند و بمحض بد نتیجه گرفتن دلسرد می شوند ولی فوتبال حتی اگه بد هم بازی کند و بد نتیجه بگیرد طرفداران فوتبال عطش خود را با تیم های ملی دیگر کشورها و باشگاه های مطرح جهان پر میکنند.
بنظرم بخاطر ماهیت دو ورزش والیبال هیچگاه به محبوبیت فوتبال نخواهد رسید
اشتباه کارشناسان فوتبال را به حساب مردم نگذارید اینجا ایران است کشور غیر قابل پیش بینی خیلی راحت از دیدن فوتبال بی حال و پر حاشیه و بی سرانجام میگذرند و به سمت رشته ای میروند که در ان احساس غرور کنند رشته ای که بازی با بزرگان جهان برایشان مهم است نه رشته ای که بازی با چهار کشور عمسایه که در هیچ سطحی از دنیا نیستند تنشان را بلرزاند این که دوستان چنین از فوتبال دفاع میکنند محصول همان تکبر و دور بودن از احساسات عمومی جامعه است
بر خلاف نظر اخر شما ، به نظر من که فوتبال استثنا نیست و من که از والیبال بیشتر از فوتبال خوشم میاد .
فوتبال ما در حد محلاته
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
البته در حد محلات مالدیو
فعلا از فوتبال این مملکت بهتره
صد در صد والیبال بین مردم جایگاه بالاتری نسبت به فوتبال دارد.
فوتبال برای افزایش غرور ملی چه کار مثبتی کرده؟
چه عنوان افتخار آفرینی در سطح حتی آسیا داریم در فوتبال؟ (جهان پیشکش)
جز درد سر و اعصاب خوردی حیثیتی در مقابل اعراب و ولنگاری مالی و اسراف بیت المال برای مردم چه ویژگی ای دارد فوتبال؟
قدری مسئولین بهتر است از فوتبال دل کنده و به جودو،تکواندو، وزنه برداری، کشتی، والیبال و دومیدانی بها بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
چه افتخاری بالاتر از این که یه بار مالدیو رو شکست دادیم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
افرین اشکان حرف دلمو زدی
فقط واليبال
اگر والیبال ما قهرمان جهان هم بشود بازهم نمی تواند جای فوتبال را بگیرد. همین بازیهای به قول شما بیخود لیگ فوتبال ایران کلی بیننده رو پای تلویزیونها می کشونه اما کی میشینه لیگ والیبال رو نگاه کنه ؟ شما به جز بازیکنان تیم ملی والیبال کدام بازیکن یک تیم باشگاهی والیبال رو می شناسید ؟ فوتبال به دلیل ماهیتش جذاب ترین رشته ورزشی دنیا هست و خواهد بود.
وقتی رشته ورزشی بااخلاق وغیرت وپیروزی وواقعا ورزش جمع شود مردم را حذب میکند
قیافه ها را هم بعضا نگاه میکنید همه چیز دستتان میآید
به نظر من بحث والیبال و فوتبال نیس!بحث عرق ملیه.مسابقات اسکواش هم که باشه،البته قصد جسارت به این رشته رو ندارم ها،یه پاش ایران باشه همه پشت ایرانن. شکستن شاخ غول واقعا ارزش داره...
این قضیه کاملا سلیقه ایه .با احترام به نظر دوستان به عقیده بنده والیبال دوست داشتنی و افنخار آفرینه ولی دلیل محبوبیت این روزهای والیبال نتایج عالی کسب شده توسط تیم ملیه . اما محبوبیت فوتبال از نوع دیگه ایه . شما میبینید فوتبال با وجود عدم نتیجه گدری مطلوب باز هم توی قلب مردم جا داره . درسته الان مردم با پیروزی در مقابل قویترینهای والیبال دنیا به خیابونها میان ولی شما نمیتونین قیاسی با شادی پیروزی مقابل استرالیا و یا هر صعودی به جام جهانی فوتبال داشته باشین . فوتبالیها با شکست مقابل آرژانتین هم به خیابونها اومدن . با این تعابیر به نظر من باز هم هیچ ورزشی از فوتبال محبوبتر نیست . ولی هر ورزشی در جای خودش دوست داشتنی و قابل احترامه
گرچه والیبالیها خوب هستند ولی زشت کردن فوتبال درست نیست! به نظر من در فوتبال باید دستمزدها به یک دهم کاهش پیدا کند و دو تیم سرخابی هم مسئله شان حل شود.
اصلا والیبال ما عالی. اصلا قهرمان جهان و المپیک. ولی هیچ ورزشی به زیبایی فوتبال نیست. این که از والیبال لذت میبریم فقط چون نام ایران و بازی خوب ایران هستش داریم از این بازی لذت میبریم. حتی بسکتبال از والیبال زیباتره چون تکنیک و دو تا تیم با هم درگیرند.
من اصلا فوتبال رو دوست ندارم و برایم هم اصلا استثنا نیست
شما چون فوتبال دوست داری یه طرفه به قاضی رفتی و این طوری داری از فوتبال ضعیف و فاسد و ورزشی که حق ورزش های دیگه رو داره میخوره و از بیت المال بریز به پاش انچنانی میکنه و در اخر هم حتی تو اسیا حرفی برای گفتن نداره
باید این هزینه ی سنگین که صرف خرج و برج زندگی تجملاتی فوتبالیست ها شده صرف زیرساخت ها و امکانات ورزش های دیگه بشه
همه که تو فوتبال استعداد ندارن، باید فرصت یکسان برای همه ی رشته ها در جذب استعداد ها به وجود اورد همچنین باید فکری به حال ورزش همگانی که وضعش وخیم است توجه ویژه شود. این همه بیماری و بی تحرکی چرا فکری برایش نمیشود؟
در فوتبال هم به همین صورت می شد موفق بود
دلیل نمیشه چون شما از فوتبال خوشت اومد و از دیدگاه خودت استدلال میکنی ، همه از فوتبال خوششون بیاد و ورزش برتر کشور باشه
هر کس از ظن خود شد یار من
باید توجه جامع به همه ی ورزش ها به صورت مساوی باشه نه این که مثلا کوهنورد برای صعود به هیمالیا کار خود رو از دست بده یا قهرمان جدو در رستوران ظرف بشوره و یا قهرمانان ورزش های دیگر امکانات برای تمرین نداشته باشن مثلا ورزش تیر اندازی که بهشون میگن صرفه جویی کنید و ادای تیر اندازی رو در بیارید چون فشنگ نداریم و خیلی مثال های دیگر.......
بهترین و اولین ورزش کشور ما کشتی است که همه را به وجد می آورد. جا دارد از آقای رسول خادم قدردانی شود
خودتون سطحشو مقایسه کنید وقتی فوتبال با یه گل از ارژانتین باخت همه خوحال شدن ولی همین خوشحالی تو والیبال زمانی اتفاق افتاد که ایران تیم اول جهان روسیه رو برد یا تیم امریکا رو برد تا الان که دیدیم فوتبال تو آسیا انچنان پیشرفتی نداشته و بهتره رو ورزشایی مثل والیبال بیشتر سرمایه گذاری بشه
آقای جامعه شناس مردم را چی فرض کرده اند با این نظرشون
"هرچه خشونت بیشتر استقبال بیشتر"
موضوع اينه كه بضاعت فوتبال ما همينه. بايد قبول كنيم كه ايراني ها تو فوتبال حرف زيادي برا ي گفتن ندارن. هيچ وقت هم نداشتن. بزرگترين افتخار ما تو فوتبال حضور در جام جهاني و حذف با دو باخت و يك مساوي هست.
بحث فوتبال والیبال یا کشتی و سایر ورزشها نیست مهم پیروزی تیم ملی ایران در مسابقات بزرگ و جهانیه که برای مردم ایرانی دقت کنید ااییررااننیی اهمیت دارد
اصلا امکان نداره والیبال جای فوتبال رو بگیره.فوتبال یه چیزه دیگه ست حتی اگه قهرمان لیگ جهانی هم بشیم که میشیم ان شاء الله فوتبال جذابتر از والیباله.در مورد محبوبیت بسیار زیاد فوتبال نسبت به سایر ورزشها اینو بگم که الان به جزء چند لیگ فوتبالی بقیه لیگهای دنیا تعطیله و اما بازهم در کوچه و خیابان حرف از فوتبال و نقل و انتقالاتش و...هست.اما کسی تو کوچه و خیابون شنیده که در مورد انتقال فلان بازیکن والیبال به تیم دیگه صحبت بشه یا در مواقعی که لیگ جهانی و مسابقات جهانی نداریم در مورد والیبال در بین مردم سخنی به میان آمده باشد؟؟؟؟نه.ممنون و سپاس
فوتبال جز آبرو بری واسه ایران چیزی نداشته.البته تیم آقای کیروش خیلی خوبه و بهتر از قبل شده اما کلاً کاش کمی همت بچها های والیبالیستو داشتن
در ایران والیبال محبوب تر است ولی در سطح دنیا شاید والیبال یک چهارم طرفداران فوتبال را هم نداشته باشد.
به نظر من باید سایر ورزش ها مثل فوتبال هم از تجربیات موفقیت های والیبال استفاده کنند و باید دید چه راهکار های مناسبی در والیبال به کار رفته که الان والیبال ایران که تا چند سال پیش حریف کره و ژاپن هم نمی شد الان از قدرت های والیبال جهان به کار میرود.به امید پیروزی بر لهستان و موفقیت در سایر ورزش ها
حتما والیبال محبوبتره که مردم حاضرن 20هزار تومن پول بلیطش رو بدن. ولی فوتبال باید یکی پیدا بشه که بلیطها رو براشون مفتی بکنه و تازه ورزشگاه دیگه پر نمیشه
والیبال ورزش محبوب ایرانیها نیست. فوتبال محبوب هست. ممکن هست مردم تیم ملی والیبال رو از فوتبال بیشتر دوست داشته باشن ولی مثلا فوتبالهای خارجی و یا حتی همین تیم ملی همیشه بیننده داره و اگر فوتبال نصف همین موفقیت‌های والیبال رو بدست بیاره مردم بیشتر از اینکه واسه والیبال خوشحالی کردند واسه فوتبال خوشحالی میکنن.
واقعا باید پول از فوتبال بره بیرون تا مثل والیبال یکدل و یکرنگ و با تعصب بشن . متاسفانه هرچی آدم پولکیه میره فوتبالیست میشه و با پارتی و پول و رشوه میره تیمهای بزرگ و اینه وضعیت فوتبال ما . خداییش فوتبالیست داریم که دروازه خالی رو میزنه اوت تو تیم بزرگ هم بازی میکنه یه بغل پا ساده بلد نیست آقای الف
اینم یه جو گیری موقتیه. تموم میشه
همون جور که مردم از دیدن بارسلون و رئال و ... ویا تیم ملی برزیل و ... خوششون میاد والیبال هم چون زیبا است و همچنین وطنی ازاون لذت میبرند ولی فوتبال ایران فاقد هر گونه زیبایی ست و تنها حاشیه و فساد در اون موج میزنه برای همین مردم از فوتبال زده شدند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار