بازدید 9378

آقای روحانی! فساد بیدار است

بهمن فروتن
کد خبر: ۵۱۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 27 June 2015
صحبت در خصوص مافیا و فساد در فوتبال تمامی ندارد. یکی از راه هایی که مافیا برای مقابله با دشمنان خود در نظر می گیرد خجول کردن آنان است. اگر موفق نشود آدم ها را به خجالت وادار کند سعی می کند آنان را بترساند و اگر از این راه نیز به هدف خود نرسید تلاش می کند به این افراد ضربه های اقتصادی وارد کند. اگر بازهم به نتیجه دلخواه نرسید فرد را به پایین ترین درجات اجتماعی تنزل می دهد و اگر این راهکار نیز مفید نبود به محو فیزیکی دشمنان خود اقدام می کند که این روش آخری معمولا در شرق آسیا دیده می شود.

چند سالی بود فوتبال بلژیک به فراموشی سپرده شده بود. فساد فراگیر فوتبال بلژیک باعث شده بود تا تیم هایی مانند اندرلشت که در این کشور از هواداران خوبی بهره می برند تضعیف شوند ولی وقتی مبارزه با فساد صورت گرفت و سرمایه گذاری ها به درستی انجام شد شاهد رشد فوتبال این کشور هستیم. بلژیک حالا بعد از آلمان در رده دوم رده بندی فیفا قرار دارد.پیشتر هم به این مساله اشاره کردم که اگر صدهای میلیون دلار در هند سرمایه گذاری شود تیم والیبال کشور نمی تواند در مسابقاتی رسمی دو قهرمان جهان را شکست دهد ولی تیم کشورمان موفق به این کار شد. این مساله به معنی وجود استعدادهای ناب در کشور است.

خیلی از ورزشکاران کشورمان دارای استعدادهای شگفتی هستند و می بینیم که در رشته هایی چون والیبال، کشتی، وزنه برداری، قایق سواری و ... در جهان مدال آور هستند و حرفی برای گفتن دارند اما چرا باید در فوتبال که اینقدر در این رشته سرمایه گذاری می کنیم خبری از موفقیت نباشد؟! چرا تیم فوتبال ما که از بازیکنان  شاغل در لیگ داخلی چند صد میلیاردی و بازیکنان حاضر در اروپا و لیگ های متمول عربی  تشکیل شده با هدایت مربی ای چون کی روش که سالانه 15 میلیارد تومان هزینه روی دست مان می گذارد مقابل تیم ترکمنستان ضعیف بازی می کند و آن نتیجه افتضاح ثبت می شود؟ وقتی کمیسیوم اصل 90 مجلس شورای اسلامی پرونده فساد در فوتبال را به جریان می اندازد و نام 200 نفر هم در این پرونده به چشم می خورد یعنی اینکه به راحتی از یک فساد فراگیر صحبت می کنیم بدون اینکه اقدامی در مقابله با آن انجام داده باشیم. وقتی صحبت از اختلاس می شود عکس العمل هایی اتفاق می افتد آن هم در زمانی که رهبر معظم دستور مبارزه با فساد را صادر کرده است!

همه می دانیم فساد فراگیر وجود دارد، کمیسیون اصل 90 در این خصوص پرونده ای گشوده است و وزیر ورزش و جوانان هم اعلام کرده با فاسد مبارزه می کنیم. پس از این موارد دکتر اسدی در فدراسیون فوتبال جایگزین نبی دبیرکل سابق این فدراسیون می شود و برای مبارزه با فساد اقدام می کند ولی این مساله ادامه پیدا نمی کند. از دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورم سوال داشتیم و اینکه چرا برای مبارزه با فساد ترمز کشیده می شود و زمینه استیضاح وزیر ورزش و جوانان بوجود می آید؟! اتفاقاتی رخ می دهد که می بینیم خبری از دکتر اسدی به عنوان فردی که در فدراسیون فوتبال بدنبال مبارزه با فساد بوده، نیست! استیضاح وزیری که برای اولین بار در تاریخ ورزش و فوتبال کشور مبارزه با فساد را در اولویت قرار داده کار ناپسندی است. آیا ترسی از «شبه مردمی» که مردم نمایانده می شوند وجود دارد؟!  باید گفت که مافیا نمی خوابد. مافیا در کار خود تبحر و تجربه دارد. از موش کوچک شیری بزرگ می سازد.

 سالم سازی فوتبال و مبارزه با فساد بدون تردید خواست عمومی مردم است و وقتی خواستی عمومی شکل بگیرد باید مسئولین آرای مردم را مورد توجه قرار دهند چرا که با آرای همین مردم انتخاب شده اند. چرا تلویزیون دولتی کشورمان بعد از اینکه در مورد خوب یا بد بودن کی روش نظر سنجی می کند در خصوص مبارزه با فساد همه پرسی نمی کند؟! با قاطعیت می گویم همه مردم موافق با مبارزه با فساد هستند آن وقت است که اهمیت این مساله برای رئیس جمهور دوچندان می شود و تلاش می کند تا وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر را بدلیل مبارزه با فساد مورد استیضاح قرار ندهند. خیلی ها پشت افرادی که بدنبال مبارزه با مافیا هستند از جمله دکتر گودرزی را خالی کرده اند حتی روزنامه های مترقی هم علم پشتیبانی از وی را هوا نمی کنند. فکر می کنم یک حرکت جدی باید در این زمینه صورت بگیرد. حرکتی جدی از مردانی که می خواهند با فساد مبارزه کنند. متاسفانه بعد از بازی ضعیف ایران مقابل ترکمنستان فقط 4 سردبیر ورزشی در مطلبی یگانه از نتیجه بدست آمده ابراز نارضایتی کردند!

آیا آنقدری که مافیا و فساد موجود در کشور اهرم دارد، زن خانه داری که دیگر نمی خواهد فوتبال تماشا کند اهرم در دست دارد؟اهرم مبارزه با فساد فراگیر در فوتبال کشور در دستان دولت و مجلس شورای اسلامی است ولی متاسفانه برخی ها بدنبال استیضاح وزیری هستند که می خواهد با این فساد مبارزه کند. باز هم تاکید می کنم فساد بیدار است و کار خود را پیش می برد. فساد در فوتبال ایران با سابقه ای بیش از 50 سال، شبکه ای کار می کند و مبارزه با این فساد عزم بزرگی را مطلبد. عزمی که همه ایرانیان خواستار آن هستند و انتظار دارند  دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت، که با پشتوانه ای قوی از رای مردم، دولت تدبیر و امید را تشکیل داد به حمایت از افرادی بپردازد که با فساد مبارزه می کنند و در بین از بردن مافیای گسترده ورزش و فوتبال ایران گامی بلند بردارند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار