بازدید 3657

نگاه شما: خريد كالاي خارجي و بيكاري جوانانمان

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 28 June 2015
سيامك داودي: هنگامي كه از كنار مغازه هاي مرتبط با لوازم خانگي رد مي شويم چشممان به برندهاي مختلف خارجي پرفروش مي¬خورد همچون سامسونگ يا ال جي و …….. از ماشين لباسشويي يا يخچال گرفته تا مواردي كه شمارش آن به سختي مقدور است همزمان در مترو و گوشه و كنار خيابان نيز چشممان به جوانان برومند ايراني مي¬افتد كه مشغول دستفروشيند يا در مشاغل خدماتي، كاذب و غير توليدي اشتغال به كار دارند.
هرچند گاه در سايتهاي خبري يا اخبار مي¬شنويم  تعداد زيادي از كارگران موفق نشده اند حقوق ماهيانه خود را دريافت دارند  به علت اينكه مديران كارخانه مي¬گويندكه قدرت رقابت را با كالاهاي مشابه خارجي ندارند در نتيجه با عدم فروش كالاهايشان و در نهايت ورشكستگي كارخانه و به تبع آن بي¬كاري كارگران مواجه هستند. اينجا بايد از خود سوال كنيم وظيفه ما در اين خصوص چيست؟
كشور چين با توليد انبوه و ارزان قيمت اكثر كالاها امكان رقابت را از بسياري از توليد كنندگان گرفته است  دوستي تاجر دارم كه به اين كشور سفر كرده است مي گويد فقط كافي است نمونه جنسي كه مورد نيازت است به توليد كنندگان آنجا نشان دهي آنوقت همان كالا را با چهار قيمت متفاوت البته با كيفيت متفاوت كه در ظاهر هيچ فرقي با هم ندارند به شما پيشنهاد مي دهند تا توليد كرده و به شما تحويل دهند آنگاه تاجر با وارد كردن آن كالا با نرخي كه برايش باصرفه است به راحتي مي تواني با قيمتي كمتر از توليد كننده داخلي  همان جنس را به متقاضيان داخل كشور بفروشد به گونه اي كه اكنون  سود تجارت يا دلالي در كشورمان بسيار بيشتر از سودي است كه توليد كنندگان داخلي با هزاران زحمت خواهند توانست به دست بياورند لذا نتيجه معلوم است گسترش خدمات دلالي در كشور و ايجاد مشكل براي توليد كنندگان و نتيجتا بيكاري جوانان برومند كشور.
مطمئنا مسئولين دلسوز كشور تمام اين مسائل را به خوبي مي دانند و بيشتر از من و شما در فكر چاره جويي هستند ولي چاره كار مطمئنا امري زمانبر است و قطعا مسئولين نياز به همكاري تك تك آحاد جامعه با خود را دارند. از طرفي كشور عزيزمان با تحريمهاي بسيار ظالمانه اي روبرو است كه هيچ منطقي جز خواسته نامعقول صاحبان زر و زور پشت آن نيست .
اخيرا مطلبي را مطالعه كرده¬ام كه در زمان جنگ جهاني دوم  يك كشتي مرتبط با كشوري از طرفهاي درگير جنگ كه حامل مواد غذايي بوده دردريا مورد اصابت اژدرهاي دشمن قرار گرفته و غرق شده بود  تعدادي از مردم دلسوز آن كشور بجاي اينكه به فروشگاهها رفته تا مواد غذايي بيشتر براي انبار در منزل خريداري نمايند برعكس عمل كرده و مواد غذايي اضافي موجود در خانه شان را به فروشگاهها برده تا مشكلي در عرضه اين مواد در آن كشور بوجود نيايد، اكنون سوال اين است كه مردم كشور ما با اين سابقه تمدن نمي¬توانند اينگونه بينديشند؟ مسلما پاسخ هر فرد دلسوز ايراني به اين سوال هر چند كه خريد كالاي داخلي از لحاظ كيفيت آن با نمونه خارجي به ضررش است آري خواهد بود.
عزيزان خواننده اين مطلب، ما مردم ايران كه  اكنون با جنگ اقتصادي تحميلي كه كمتر از جنگ نظامي نيست روبرو هستيم همچنين مردم ما داراي سابقه تمدني و فرهنگي بسيار غني تر  از اكثر كشورهايي كه ما را مورد تحريم ظالمانه قرار داده اند مي¬باشند لذا بايدعدم خريد كالاهاي خارجي كه مشابه ايرانيش موجود است جزو حداقل وظايف خود بدانيم. تا زماني كه مسئولين دلسوز كشورمان بتوانند مسائل اقتصادي مرتبط با تحريم و همچنين مشكلات مرتبط با توليد  و بي كيفيتي توليدات داخلي را با مشابه خارجي را با مديريت صحيح حل كنند،  اينجانب توصيه مي¬نمايم كه به  نكات پيشنهادي ذيل توجه نماييم و به آن تا حد امكان عمل نماييم چون عملكرد هريك از ما براي رفع بي¬كاري جوانان اين مرز و بوم تاثير خواهد داشت.
1-    تا جايي كه براي ما مقدور است حتي با قيمتي معقول گرانتر سعي كنيم  كالاي مشابه اي كه توسط توليد كنندگان ايراني تهيه شده است هر چند با كيفيت كمتر خريداري نماييم.و اين امر را درذهن و مغز فرزندانمان نيز اشاعه دهيم.
2-    در هر جاي توليدي كه مشغول كار هستيم سعي كنيم كه با حداكثر بهره وري كار كنيم تا قيمت تمام شده محصولات توليدي كاهش يابد.
3-    در ميهمانيها و مراسم افتخار ما اين نباشد كه فلان كالاي موجود در منزلمان خارجي است بلكه در آن لحظه اين براي ما افتخار باشد كه من كالاي توليد داخلي را هر چند با كيفيت پايين خريد كرده ام چرا كه نمي خواهم فردا فرزندان من يا شما كه تحصيلات عاليه مهندسي دارند يا كارگر هستند به علت تعطيلي كارخانجات بي كار بمانند اين را با افتخار به دوست و آشنايانمان بگوييم و به اين امر افتخار كنيم تا هر يك از ما به نوبه خود سهمي در اشاعه اين فرهنگ داشته باشد.
4-    وظيفه هر يك از كاركنان و مسئولين در سيستم دولتي اين مملكت اين است كه در حد امكان مانع خريد كالاي خارجي براي تمامي مراكز دولتي شوند هر اندازه هم كه كيفيتشان از كالاي ايراني بالاتر باشد مگر در موارديكه بنا بر مصلحت چاره اي جز خريد كالاي خارجي نيست.
5-    قناعت و صرفه جويي را در تمامي امور زندگي مد نظر قرار دهيم  و از خريد كالاهاي تجملاتي مانند لوستر يا مبلمان آنچناني خارجي و ….. خودداري نماييم همچنين در مصرف سوخت و آب و برق كه در كشورمان يارانه ايست تا حد امكان صرفه جويي نمايم تا درآمد ناشي از صرفه جويي مواد سوختني كه كشورمان غني از اين منابع خدادادي است براي راه اندازي كارخانجات توليدي بيشترهزينه شود.
6-    افتخار ما داشتن ماشين آنچناني خارجي نباشد بويژه اين انتظار از پزشكان متخصص، تجار ثروتمند، هنرمندان مشهور عرصه سينما و ساير ثروتمندان و ورزشكاران و فوتباليست¬هاي پر درآمد بيشتر است  عزيزان شما خواسته يا ناخواسته الگويي براي جوانان كشورمان هستيد از شما تقاضا مي¬كنم به عنوان يك ايراني دلسوز ماشين توليد داخل سوار شويد تا فرهنگ مصرفي و تجملگرايي از ذهن جوانان ما خارج شود.
7-    جوانان تحصيكرده كشورمان در رشته هاي مهندسي يا تجاري يا …..و همچنين صاحبان انديشه توليدي يا كارآفرينان كشورمان سعي نمايند با ارائه پيشنهادات عملي به مسئولين براي بهبود امر توليد در كشور كوشا باشند و حتي الامكان سعي كنند به امور توليدي مورد نياز جامعه روي بياورند هر چند كه درآمدش كمتر از امور خدماتي يا دلالي باشد.
8-    هميشه به ياد داشته باشيم كه در قرنهاي متمادي زماني كه هنوز قاره آمريكا كشف نشده بود و ساير كشورها صاحب هيچ تمدن آنچناني نبودند ما صاحب برترين تمدنها بوده ايم  اكنون كشورهاي صاحب زر و زور به خود اجازه داده اند كه ما را تحريم كنند پس وظيفه تك تك ماست كه به فكر كشورمان باشيم و با عدم خريد كالاهاي خارجي كه مشابه داخلي آن موجود است هر چه بيشتر از وابستگيمان به آنها بكاهيم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها