بازدید 40243

پشت پرده گم شدن دکل نفتی ایران

این دکل «دین» نام دارد و در سال ۹۰ از یک شرکت ترک خریداری شده است، ولی هرگز به کشور وارد نشده و معلوم نیست این دکل خریداری شده بعد از خرید دچار چه سرنوشتی شده است! در این رابطه آن زمان نمایندگان مجلس از وزیر نفت، طرح سأال کردند، ولی این سوال تا کنون به صحن علنی نیامده است.
کد خبر: ۵۱۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 26 June 2015
پشت پرده گم شدن دکل نفتی ایران چیستاول آبان ماه سال 93 بود‌ که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از گم شدن یک دکل نفتی در کشور خبر داد.‌ همان زمان نیز حدود چهارده ‌نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای، از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این موضوع شدند.

به گزارش «تابناک»، اما موضوع گم شدن یک دکل نفتی آنقدر دور از ذهن بود که در آن زمان کسی پیگیر جدی این بحث نشد و حتی بسیاری با دید طنز به این موضوع نگاه کردند، ولی با گذشت بیش از 9 ماه از این موضوع، این بار با اعتراف وزیر نفت در خصوص گم شدن این دکل، موضوع وارد فاز جدی شد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشور چند روز پیش در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که از وی پرسید، آیا خبر مفقود شدن یک دکل نفتی ایرانی در زمان فعالیت دولت گذشته صحت دارد، گفت: موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده ای در این خصوص تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: این دکل «دین» نام دارد و در سال ۹۰ از یک شرکت ترک خریداری شده است، ولی هرگز به کشور وارد نشده و معلوم نیست این دکل خریداری شده بعد از خرید دچار چه سرنوشتی شده است! در این رابطه آن زمان نمایندگان مجلس از وزیر نفت، طرح سأال کردند، ولی این سوال تا کنون به صحن علنی نیامده است.

نادر قاضی پور درباره این موضوع گفت: در آن زمان ما درخواست پیگیری این موضوع را به رئیس مجلس شورای اسلامی دادیم و طبق آیین نامه ماده 206 باید این کار پیگیری می شد. مطابق این آیین نامه، اگر موردی را 10 نفر از نمایندگان مجلس و یا کمیسیون مربوطه به رییس مجلس ارجاع دهد باید با دستور رئیس مجلس کمیسیون مربوطه تا ده روز گزارش آن را به صحن ارائه دهد تا در صحن رأی گیری شود.

این نماینده مجلس گفت: دکلی که آقای زنگنه به آن اشاره کرده اند، همان دکلی است که اولین نفر من آن را افشا کردم، الان بعد از پیگیری هایی که شده، تازه این موضوع به اطلاع مردم رسیده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا بررسی این موضوع آنقدر طولانی شده است، گفت: متأسفانه مسئولان تعلل کرده اند و به همین دلیل این میزان زمان برده است، البته دلایل دیگری هم دارد، از جمله اینکه برخی، ‌دکل های ایرانی را به دلیل منافع شخصی تعطیل می کنند.

وی گفت: برخی ‌دوست ندارند، ‌دکل های ایرانی در خلیج فارس فعال باشد. آنان دکل‌های‌ ایران را متوقف می کنند و ‌از کشور‌های دیگر از جمله کره جنوبی ‌اجاره می کنند. به دلیل اینکه این دکل ها پورسانت دار‌د. همچنین با اجاره این دکل ها می توانند از مزایای دیگری از جمله مسافرت، حق مأموریت و مزایای دیگر برخوردار می شوند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا در ‌دولت جدید نیز از این اتفاقات افتاده است، گفت: متأسفانه فساد ادامه دارد. ‌اینجاست که باید از مسئولان پرسید، آیا دکل های خارجی سودش برای برخی اشخاص بیشتر از دکل های ایرانی است که شما این موضوع را پیگیری نمی کنید؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر