بازدید 2875
۳
ماموریت مربیان ایرانی به کجا رسید؟

تیم ملی بسکتبال همچنان بدون سرمربی!

ماموریتی که فدراسیون بسکتبال به سه مربی ایرانی برای انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی داده هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است جز پاسخ منفی دو مربی، استعلام از چهار مربی دیگر و درنهایت نامشخص بودن وضعیت سرمربی.
کد خبر: ۵۱۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 23 June 2015
ماموریتی که فدراسیون بسکتبال به سه مربی ایرانی برای انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی داده هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است جز پاسخ منفی دو مربی، استعلام از چهار مربی دیگر و درنهایت نامشخص بودن وضعیت سرمربی.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه هفته گذشته نشستی در محل فدراسیون بسکتبال برگزار شد تا از میان گزینه‌های مطرح شده برای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال، همکاری با یکی از آنها قطعی و نهایی شود. اما شرکت کنندگان در این نشست پس از جلسه چند ساعته و انجام بحث و بررسی، به نتیجه و جمع‌بندی لازم نرسیدند. فقط اینکه تعداد گزینه‌های خارجی مورد نظر برای هدایت تیم ملی از ۱۴ مربی به ۶ مربی کاهش پیدا کرد و سه مربی ایرانی هم مامور به بررسی دقیق‌تر رزومه این مربیان جهت مذاکره با آنها شدند.

علی توفیق، محسن صادق‌زاده و مهران شاهین‌طبع مربیانی بودند که از طرف فدراسیون مامور به بررسی دقیق‌تر رزومه ۶ گزینه خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، اسلوونی، صربستان و مونته‎نگرو شدند. این مربیان از فردای همان روز ماموریت خود را برای انتخاب اصلح‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی آغاز کردند اما هنوز به نتیجه مشخص  و تعیین کننده‌ای نرسیده‌اند.

در همین زمینه علی توفیق به عنوان یکی از سه مربی که مامور به پیگیری وضعیت گزینه‌های موردنظر برای هدایت تیم ملی است به خبرنگار مهر گفت: از میان ۶ گزینه‌ای که در نشست هفته گذشته روی همکاری با آنها تاکید بیشتری شد، ۲ نفر به دلیل قراردادهایی که با تیم‌های اروپایی داشتند از همکاری با بسکتبال ایران عذرخواهی کردند.

وی تصریح کرد: دو مربی دیگر که طبق اولویت‌بندی انجام شده گزینه اول و سوم فدراسیون برای هدایت تیم ملی هستند شرایط موردنظر و از جمله پیشنهاد مالی خود را برای‌مان ارسال کردند اما از دو مربی دیگر هیچ برنامه‌ای دریافت نکردیم هرچند به منظور تسریع کار مکاتبه دوباره‌ای با آنها داشتیم تا هر چه سریعتر شرایط کاری خود را به ما اعلام کنند.

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: در عین حال بررسی رزومه ۴ مربی دیگر را هم در دستور کار قرار دادیم و در مورد پیشینه و شرایط کاری آنها استعلام گرفتیم.

توفیق ملیت هیچ یک از این مربیان را اعلام نکرد اما گفت: همه از مربیان طراز اول اروپایی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که "فکر می‌کنید حداکثر زمان مورد نیاز برای رسیدن به جمع‌بندی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی جقدر است"؟، گفت: فدراسیون بسکتبال باید تا نیمه دوم تیرماه برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی را نهایی کند. نهایی شدن این برنامه‌ها نیازمند مشخص شدن وضعیت سرمربی است. پس به طور حتم باید تا آن زمان تکلیف هدایت تیم ملی مشخص شده باشد.

دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه "آیا تعهد به المپیکی کردن بسکتبال جزو اولویت‌های همکاری در مذاکره با گزینه‌های خارجی است یا نه"؟، اظهارکرد: قطعا هدف کسب سهمیه المپیک است. مربیان موردنظر فدراسیون هم به این موضوع اشراف دارند که مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم‌های شرکت کننده حکم انتخابی المپیک را دارد. فدراسیون نمی‌خواهد تیمی را تشکیل دهد که هدفش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کسب تجربه باشد. قطعا هدف حضور پررنگ در مسابقات و المپیکی شدن است.

وی در این مورد که "با توجه به برنامه اعلام شده مبنی بر اینکه اگر فدراسیون با مربی خارجی به توافق نرسد یک گزینه داخلی برای تیم ملی انتخاب می‌کند، آیا همزمان با مربیان داخلی هم مذاکره‌ای می شود"؟، تصریح کرد: رزومه مربیان ایرانی کاملا مشخص است. آنها از مربیان فعال در لیگ هستند بنابراین به وقتش و درصورت نیاز می‌توان تصمیم گرفت.

 توفیق د ر پایان به خبرنگار مهر گفت: فعلا تمام تمرکزمان روی مربیان خارجی و گزینه‌های موردنظر است. همه این گزینه‌ها برای قرار گرفتن در راس تیم ملی شانس مساوی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل