بازدید 3438

سايه اما و اگر، روي سر تيم ملي

کد خبر: ۵۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵ 08 June 2009
در روزي كه 3 تيم آسيايي، صعود زودهنگام خود را به جام جهاني جشن گرفتند، ما باز هم خود را در بند اما و اگرهاي روز پاياني قرار داديم تا همچنان سايه اين عادت هميشگي را بر سر فوتبال‌مان ببينيم.

به نوشته جام جم؛ شنبه براي استراليا، ژاپن و كره جنوبي روز جشن صعود به جام جهاني بود، همان‌طور كه مي‌توانست براي ما اين گونه باشد، اما قطعا تفاوت‌هاي زيادي بين فوتبال پرحاشيه ايران و فوتبال مدرن و با برنامه آنها وجود دارد.

استراليا، ژاپن و كره جنوبي در شرايطي خود را سوار بر قطار جام جهاني 2010 ديدند كه هنوز 2 بازي ديگر تا پايان مرحله مقدماتي دارند؛ 2 ديداري كه براي آنها تشريفاتي و بدون استرس خواهد بود و براي ما سرشار از التهاب و تشويش.

در گروه يك استراليا و ژاپن (درست مثل كره جنوبي در گروه‌ ) B با 14 امتيازي كه كسب كردند، ديگر دغدغه‌اي براي جهاني شدن ندارند، اما براي معرفي تيم سوم اين گروه، هم بحرين شانس دارد و هم قطر و ازبكستان. البته شرايط بحرين 7 امتيازي از 2 تيم ديگر بهتر است و اگر در روز آخر در منامه، يك مساوي از ازبكستان بگيرد، جواز حضور در پلي‌آف را به دست خواهد آورد.

اما آيا ما هم مي‌توانيم به عنوان تيم سوم، راهي پلي‌آف شويم؟! اميدواري همچنان وجود دارد و كسي دوست ندارد به ناكامي تيم ملي فكر كند، اما واقعيت اين است كه اگر عربستان چهارشنبه كره جنوبي را در سئول ببرد و كره شمالي هم هفته آينده در رياض عربستان را شكست بدهد، ايران حتي با كسب 2 پيروزي متوالي هم سوم نخواهد شد.

در عين حال تيم ملي اين شانس را هم دارد كه با كسب 4 امتياز از 2 ديدار آينده به مرحله پلي‌آف صعود كند. اين اتفاق تنها در صورتي رقم مي‌خورد كه تيم كره شمالي در ديدار پاياني برابر عربستان تن به شكست دهد. در اين شرايط تيم ايران مي‌تواند با بهره‌گيري از امتياز رودررو بالاتر از كره شمالي قرار گرفته به پلي‌آف راه يابد.

ما حتي شانس دوم شدن و صعود مستقيم را هم داريم و اين در شرايطي است كه كره شمالي و عربستان، در 2 بازي بعدي‌شان كمتر از 3 امتياز كسب كنند. با اين اميدواري قطبي و شاگردانش بايد صرف‌نظر از نتايج حريفان در 2 ديدار آينده پيروز شوند تا حداقل شانس راهيابي به مرحله پلي‌آف از دست نرود.

اين كمترين خواسته تمام فوتبالدوستاني است كه چند ماه پيش شاهد معرفي فدراسيون فوتبالشان به عنوان برترين فدراسيون آسيا بودند. فعلا كه بايد با اضطراب اين اما و اگر تلخ فوتبال بسازيم و اميدوار باشيم همه اتفاقات تا چهارشنبه آينده به نفع ما رقم بخورد.

5 بازيكن يك اخطاره

5 بازيكن تيم ملي در خطر محروميت از ديدار با كره ‌جنوبي قرار دارند و در صورت دريافت يك كارت زرد در بازي با امارات، شانس حضور در سئول را از دست خواهند داد. هادي عقيلي، حسين كعبي، وحيد هاشميان، مسعود شجاعي و احسان حاج‌صفي نفرات يك اخطاره تيم ملي هستند و بايد در ديدار با امارات بيش از گذشته احتياط كنند تا ديدار آخر تيم ملي را از دست ندهند.

ايرماتوف؛ داور ايران - امارات

با تصميم فدراسيون جهاني فوتبال، راوشان ايرماتوف از ازبكستان ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و امارات را قضاوت مي‌كند. در اين بازي كه ساعت 19 چهارشنبه برگزار مي‌شود عبدخاميدالو رسولف از ازبكستان به عنوان كمك اول و بهادير كوچكاروف از قرقيزستان به عنوان كمك داور دوم، ايرماتوف را همراهي مي‌كنند.

آغاز تمرينات از امروز

تيم ملي فوتبال ايران پس از كسب نتيجه تساوي مقابل كره شمالي، بلافاصله با پروازي اختصاصي پيونگ‌يانگ را به مقصد شهر ارومچي چين و سپس تهران ترك كرد. ملي‌پوشان ساعت 4 بامداد ديروز از طريق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شدند و چند ساعت بعد (8 صبح ديروز) براي بازيابي بدني، يك ساعت ريكاوري‌‌ كردند. تمرينات اصلي تيم ملي براي بازي با امارات از امروز و همزمان با ورود اماراتي‌ها به تهران، آغاز مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار