بازدید 4045

گردش منتقدان کفاشیان و تاج به خرج فدراسیون!

کد خبر: ۵۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۳ 07 June 2009
فدراسیون فوتبال در سفرهای اخیر تیم ملی اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهد که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نشان از رابطه‌های غیرمعمول برخی مسوولان این نهاد با گروهی ویژه در رسانه‌های خاص دارد.

به گزارش شبکه ایران، وقتی قرار شد هواپیمای اختصاصی رییس‌جمهور برای کمک به اهداف سرمربی تیم ملی و موفقیت تیم ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در اختیار کاروان تیم ملی قرار گیرد مشخص شد همه چیز برای کمک به تیمی که قرار است امید را در دل مردم ایران زنده کند مهیاست.

طی دو هفته اخیر حمایت از طرف رسانه‌ها نیز آنقدر قوت گرفته بود که جای هیچ‌گونه تردید و شبهه‌ای در پشتیبانی قرص و محکم از تیم ملی به وجود نمی‌آمد. با این حال برخورد فدراسیون فوتبال با رسانه‌ها متفاوت بود تا جایی که ثابت کرد در تعامل بین فدراسیون و رسانه‌ها مسوولان این نهاد از غربال به شیوه خود استفاده کرده و فقط به گروهی خاص از اهالی مطبوعات بها می‌دهند!

چند روز قبل از سفر تیم ملی از چین به پیونگ‌یانگ مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های رسمی اعلام کرد 40 نفر از عکاسان، گزارشگران و خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها با هواپیمای اختصاصی رییس‌جمهور به پیونگ‌یانگ خواهند رفت اما در عمل اتفاق دیگری رخ داد.

در پروازی که جمعه شب در فرودگاه پیونگ‌یانگ به زمین نشست فقط یک خبرنگار، یک مجری تلویزیونی و یک گزارشگر تلویزیونی به علاوه عکاس مطبوعات حضور داشتند و خبری از آن کلونی 40 نفره که آقای دبیرکل مژده‌اش را داده بود، نبود. (به این جمع اضافه کنید خبرنگار یکی از روزنامه‌های ورزشی منتقد فدراسیون را که از چین همراه تیم ملی بود)، این گزینش تعجب برانگیز در حالی صورت گرفت که طی هماهنگی‌هایی، 20 روز قبل از پیونگ‌یانگ به افراد فوق اعلام شده بود مدارک خود را برای اخذ ویزا به فدراسیون فوتبال تحویل دهند.
در عین حال یکی از سه عکاسی که در پیونگ یانگ حاضر شد، با این شرط در سفر همراه بقیه شد تا برای همه رسانه‌ها عکس ارسال کند اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

در روزی که بسیاری از رسانه‌های دولتی و غیر دولتی از داشتن یک نماینده در پیونگ‌یانگ محروم بودند، عده‌ای خاص به دلیل روابط ویژه با دو مدیر ارشد فدراسیون، علی کفاشیان به عنوان رییس و مهدی تاج با عنوان نایب رییس و همچنین حمایت امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال که هیچ سابقه روشنی در کارنامه او در حوزه روابط عمومی دیده نمی‌شود سر از پیونگ‌یانگ درآورده و عده بیشماری از اهالی مطبوعات بی‌خبر از مسابقه فوق‌العاده حساس کره شمالی – ایران ماندند.

در شرایطی که فدراسیون فعلی مدام از تعامل با رسانه‌ و دیپلماسی متقابل با مطبوعات دم می‌زند دو مدیر ارشد این مجموعه علناً به صورت گزینشی و با غربالی ویژه سعی در ارتباط با گروه کوچکی از خانواده پرجمعیت رسانه دارند. گفته می‌شود این نگاه ویژه به گروهی که در طیف منتقدان فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرند، معطوف شده تا از شدت انتقادات کاسته شود اما نه از تعداد منتقدان کفاشیان و همراهانش کاسته می‌شود و نه تعامل رسانه و فدراسیون ابعاد وسیعی پیدا می‌کند. در عوض نگاه اصحاب رسانه به فدراسیون در تقابل با نوع نگرش مسوولان این نهاد، گزینشی خواهد بود و دود سردی این روابط سر آخر دامن مدیرانش را خواهد گرفت.

فدراسیون فوتبال در مدت اخیر به وضوح نشان داده که به هیچ وجه تمایل به ارتباط معقولانه و منصفانه با تمام اهالی رسانه ندارد چرا که اگر غیر از این بود آنها برای ورود خبرنگاران به محل تمرین و دسترسی راحت به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال با مشکلات متعدد و نوبرانه رو به رو نمی‌شدند.
سران شاخص فدراسیون فوتبال که به زعم خود عضو کوچکی از خانواده مطبوعات هستند این روزها به هیچ وجه نگاهی عادلانه به خانواده رسانه ندارد و هر روز تلاش می‌کنند نمایندگان رسانه های گروهی را به دو گروه تقسیم کنند که گروه منتقد شامل لطف ویژه کفاشیان و تاج قرار می‌گیرند.

به نظر می‌رسد محمد علی آبادی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی باید سری به فدراسیون فوتبال بزند و در جریان عملکرد این دو مهره تاثیرگذار در فدراسیون قرار گیرد چون تا زمانی که این دو نفر و برخی کارکنان دون پایه مجموعه فدراسیون فوتبال احساس خطر نکنند به روند غیر اصولی خود در برخورد با مطبوعات و رسانه‌های گروهی ادامه خواهند داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس