بازدید 2698

کفاشیان: رفتنم شایعه است

کد خبر: ۵۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۷ 07 June 2009
رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان با اشاره به شايعه بركناري خود از اين سمت گفت: برخي رسانه‌ها كه اين اخبار را منتشر مي‌كنند مي‌خواهند با اين كار خود را سرگرم‌كننده چرا که من محكم و پرقدرت به كار خود ادامه خواهم داد.

علي كفاشيان در گفت‌ وگو با ايلنا افزود : هواداران صبر و تحمل كنند انشاءالله نتايج تيم ملي بهتر خواهد شد و تیم ملی کشورمان به جام جهانی صعود خواهد کرد.

وي ادامه داد: انصافا" تيم ملي بازي خيلي خوبي را مقابل كره شمالي انجام داد اما متاسفانه در بازي‌هاي قبلي نتایج لازم را کسب نکرده بود و همین موضوع امروز برای این تیم مشکل ساز شده است.

رئيس فدراسيون فوتبال اضافه كرد: اگر امتيازات لازم را در بازي‌هاي خانگي كسب مي‌كرديم ، ديگر مشكلي براي صعود به جام‌جهاني نداشتيم و با شكست دادن امارات در روز چهارشنبه صعودمان را قطعي می کردیم.

كفاشيان افزود : كاروان تيم ملي نيمه‌شب گذشته به تهران بازگشت و من هنوز فرصت نكرده‌ام آن ها را ببنيم ، حتي با قطبي هم صحبتي نكرده ام ‌اما قطعاً برنامه‌هاي خود را از امروز بعدازظهر براي بازي برابر امارات شروع خواهند كرد. بازيكنان در اردو هستند و با انجام تمرینات لازم خود را برای بازی با امارات آماده خواهند كرد.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که چه میزان اميد به صعود تيم ملي به جام جهاني وجود دارد گفت : اميدمان به خدا است و تلاش بازيكنان ، بايد ببينيم آنها چه كار مي‌كنند و چندان هم ناامید نیستیم.

وي با اشاره به مصاحبه ديروز خود كه اعلام كرده بود به فكر چهار سال آينده هستيم تاكيد كرد: به هر حال ما از امروز برنامه‌ريزي لازم را براي دوره بعدي جام جهاني انجام مي‌دهيم . بايد قبول كنيم در اين دوره شانس‌مان براي صعود به جام جهاني کم رنگ شده و نباید فرصت و زمان را از دست داد.

البته فراموش نكنيم بازيكنان ايراني در شرايط حساس ، كارهاي بزرگی را انجام مي‌دهند و اين موضوع يك واقعيت است ما نیز در فدراسيون فوتبال هيچ‌ كوتاهي نمي‌كنيم و هر كمكي از دستمان بر بيايد انجام مي‌دهيم تا به جام جهانی راه یابیم.

كفاشيان در خصوص این که اگر تيم ملي به جام جهاني نرود ، باز هم از افشين قطبي حمایت خواهد شد ، گفت: اين موضوع بستگي به تفاهم بعدي ما با افشین قطبي دارد اما هنوز در اين خصوص صحبتي انجام نداده‌ايم ، بايد منتظر اتفاقات آينده بود ولي از كار وی راضي هستيم.

وي با اشاره به پيراهن سبز تيم ملي در جريان مسابقه برابر كره شمالي كه آن را به حمايت از يكي كانديداي دهمين دوره رياست جمهوری نسبت مي‌دهند تاكيد كرد: اين پيراهن قبلاً‌ نیز مورد استفاده بوده است ، قبل از اين كه حتي بحث انتخابات به وجود بيايد تيم ملي با اين پيراهن در مسابقات ظاهر مي‌شد . حالا هم شرایط به همان گونه است چرا که تيم ملي در مسائل سياسي ورود نمي‌كند.

وي در خصوص دو ديدار حساس تيم ملي كشورمان مقابل امارات و كره جنوبي اضافه كرد: ما همه تلاش خود را براي موفقيت تيم ملي انجام مي‌دهيم، بازيكنان نيز قطعاً‌ با تمام توان در اين دو مسابقه ظاهر خواهند شد. متاسفانه فرصت‌هايي در بازی های گذشته وجود داشت كه از دستمان رفت و امروز باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا همچون تيم‌هاي ژاپن ، استراليا و كره جنوبي راهی جام جهانی شویم.

کفاشیان افزود : ما هم توانستيم به روش مستقیمبه جام جهانی راه پیدا کنیم ، ‌ولي مشكلاتي وجود داشت که اجازه این کار را به ما نداد . البته امیدوارم در نهایت به ای نمسابقات راه پیدا کنیم چرا كه تيم ملي لايق صعود مستقيم به جام جهاني و افتخارآفريني در اين رقابت‌ها است.

كفاشيان با پاسخ به اين سوال كه آيا اکنون مي‌تواند به مشكلاتی كه سبب عدم نتيجه‌گيري تيم ملي در رقابت‌ها مقدماتي جام‌جهاني شد اشاره كند ، گفت: انشاءالله بعد از دو مسابقه تيم ملي برابر امارات و كره جنوبي همه این مشکلات را مطرح خواهم کرد.

رئيس فدراسيون فوتبال با ارزيابي مدت زمان حضورش در اين پست تاكيد كرد: در اين مدت كوتاه كه ما در فدراسیون بودیم ، ‌خيلي‌ کارها را انجام داديم و در واقع مي‌توان گفت در همه زمينه‌ها فعاليت وتلاش كرديم ، ‌مشكلات زيادي هم در پيشبرد اهداف خودمان داشتيم و داريم. ولي فوتبال ما استحاق خيلي بيشتر از اين ها را دارد اما بايد خيلي كارهاي اصولي‌و زیربنایی در این رشته انجام شود.

متاسفانه شاهد هستیم تيم‌هاي باشگاه‌هاي کشورمان در ليگ قهرمان آسيا از گروه خود صعود نكردند و از این رقابت ها کنار رفتند ، وقتي باشگاه‌هاي ما این گونه حذف می شوند ، تيم ملي نیز هم به همان اندازه ضعیف می شود . باشگاه‌ها و تيم ملي به يكديگر متصل هستند و بايد در سيستم فوتبال ایران شاهد اصلاحات و تغييرات اساسي باشم.

وي ادامه داد: در حال حاضر روي اين تغييرات برنامه ریزی و فعالیت می کنیم ، در حال پيدا كردن نقطه‌ضعف‌ها هستيم ، البته به آرامش و زمان بيشتري نياز داريم تا بتوانيم كارهاي اصولي تری را در فوتبال كشور انجام دهيم.

كفاشيان از اولين اقدامات اين فدراسيون در راستاي برطرف كردن مشكلات فوتبال كشور به درست كردن سيستم‌هاي جاري در فوتبال اشاره کرد و گفت: بايد تمامي سيستم‌هاي فعال در خصوص فوتبال را اصولي كنيم تا به جلو پيش برويم.

رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به دلايل افت فوتبال كشورمان در چند سال اخير گفت: ‌ما در حال بررسي اين موضوع هستيم ، يكسري مسائل هست كه بعدها بايد به آن پرداخته شود.

كفاشيان در پاسخ به اين سوال که آیا همچنان به فعاليت خود در فدراسيون فوتبال ادامه خواهد داد، گفت: البته، من با اقتدار به كار خود ادامه مي‌دهم ، البته در اين بين برخي رسانه ها شايعاتي را در خصوص رفتن من از فدراسيون عنوان کرده اند که به نظر من تنها به دليل سرگرمي خودشان است.

وي با اشاره به وضعيت تيم ملي اميد كشورمان تاكيد كرد : به كادر فني تيم اميد اعلام کرده ایم ، برنامه‌هاي خود را ارائه دهند تا طبق اين برنامه كارها پیش برود تا در آينده ای نزدیک تيم ملي اميد قدرتمندي را داشته باشيم . مطمئن باشيد برنامه‌هاي اين تيم را به مانند برنامه‌هاي تيم ملي بزرگسالان پيگيري مي‌كنيم و لحظه به لحظه دنبال اجراي برنامه‌هاي آنها هستيم. قرارداد مربيان تيم ملي اميد هم آماده است و انشاءالله طي هفته جاري امضا خواهد شد . مدت قرارداد مربيان تيم ملي اميد يك ساله خواهد بود تا انشاءالله پس از صعود به المپيك قراردادشان تمديد خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل