بازدید 19257

مرگ دلخراش فرناز ۱۸ماهه در موتورسواری با پدر

کد خبر: ۵۰۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 14 June 2015
خنده‌های فرناز کوچولو که سوار بر موتور پدرش بود، در سانحه رانندگی برای همیشه خاموش شد.

به گزارش ایران، فرمانده پلیس میبد گفت: برخورد یک سواری «جک» با دختربچه در خیابان امام میبد از طریق مرکز 110 اعلام شد و بلافاصله مأموران پلیس راهور میبد در صحنه حادثه حاضر شدند.

سرهنگ «ولی‌الله حسین محمدی» افزود: با حضور مأموران در صحنه حادثه مشخص شد که پدری موتورسوار کودک خود را جلوی موتورسیکلت و روی باک سوارکرده و در حال حرکت بود که یک نیسان با بی‌احتیاطی به صورت دنده عقب وارد خیابان می‌شود. وی اظهار داشت: پدر موتورسوار برای اینکه با نیسان برخورد نکند تغییر مسیر داده و تعادل خود را از دست می‌دهد و در همین هنگام، دختربچه 18 ماهه‌اش از روی موتور به زمین می‌افتد و از سوی دیگر خودرو سواری جک که احتمالاً با سرعت بالا در حال حرکت بوده با این کودک برخورد کرده و از محل فرار می‌کند.

سرهنگ حسین محمدی تصریح کرد: در این حادثه تلخ وغم انگیز، دختربچه پس از انتقال به بیمارستان، به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.  فرمانده انتظامی شهر میبد گفت: راننده خودرو متواری شناسایی شده و دستگیری وی در دست اقدام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۵۰
مقصر كيست؟
پدري كه كودك خود را سوار موتور كرده؟
راننده نيسان كه موتورسوار را نديده و دنده عقب آمده؟
راننده خودروي سواري كه به صورت ناگهاني با كودكي در وسط خيابان مواجه شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
هرسه گزینه
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
پدر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
مقصر نبود فرهنگ رانندگی است
مقصر اصلی پدر دختر معصوم است که دختر 18 ماهه را بروی باک موتورش سوار کرده ...پلیس راهور هم مقصر بعدی است که اجازه می دهد کودکان قربانی بی مبالاتی پدرانشان شوند .چرا وقتی برای نبستن کمربند جریمه وضع میشود اما برای سرنشینان موتورسوار که اغلب کودکان و زنان بدون هیچ حفاظی دیده میشود پلیس چشمان خود را می بندد. این از ضعف اجرای قانون است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
نخیر قربان. مقصر فقر فرهنگی و مادی مردم شریف این کشور و بالاتر از آن مسببان فقر این مردم هستند. خدا به خانوادشون صبر بده. خیلی سخته
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
من خودم بعد بیست و یک سال سابقه کارمندی هنوز موتور سوار هستم و مجبورم فرزند 6 ساله ام را به همراه همسر و و دیگر فرزندم با موتور جابجا کنم. حضرتعالی سواره اید و خبر از حال پیاده ندارید. بنظر من ماشینی که این بچه معصوم را کشته باید اعدام گردد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
اين مشکل کمبود فرهنگ بين خودمان هم هست اخوي ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
مقصر پدر احتمالا بدبخت نداره که نداشته پول بده ماشین کولر دار خارجی بخره که بچه رو با مامانش سوارکنه و به کاراش برسه و تفریحی هم کرده باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
دوست عزیز صحبت شما درست!
اما نیسان در این حادثه چیکاریه؟
خودرو سواری و سرعت غیر مجاز چی؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
پدر ، نیسان ، راننده جک و پلیس وحتی من و شما برای اینکه از این حادثه عبرت نمیگیریم و در حد خود رعایت نمیکنیم مقصریم.
زنجانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
مقصر کسانی هستند که اولا به هر طریق سعی میکنند با دور زدن قانون به طرق مختلف مثلا دنده عقب رفتن به خیابان یکطرفه ، عبور از چراغ قرمز ، نبستن کمربند ایمنی ، موتور سواری با سرنشین کودک و در هر جای جامعه بانکها ادارات موسسات دادگاهها و.... سعی میکنند کار خودشان را زودتر انجام دهند انگار بقیه یا آدم نیستند یا کار ندارند و یا کارشان مهم نیست و توجیهات دیگر.
مقصرتر از آنها ارگانها ،سازمانهعا ، موسسات و نیروهایی هستند که باید با این گونه افراد برخورد نمایند ولی کوتاهی میکنند به طورمثال دوربین کنترل سرعت در اتوبان نصب میشود ولی راننده های خاطی با نصب روکش های براق یا کرکره ای کاری میکنند که شناره خودرو در عکس قابل شناسایی نباشد و هر روز به تعداد خودروهایی که از این پوشش های شفاف استفتده میکنند اضافه تر میشود و انشاءالله هر وقت خواجه حافظ شیرازی اجازه داد بگیر و ببند شروع خواهد شد در حالی که اگر همان اولی ها را گوش می پیچاندند با چند مامور مشکل ریشه کن میشد اما پس از همه گیر شدن ، مبارزه با آن تبدیل به یک تنش اجتماعی خواهد شد و محتاج به هزاران مامور.
از همه مقصرتر من و شماییم که حق شهروندیمان توسط مشتی بی فرهنگ پایمال میشود و ما در سکوت فقط در دلمان آنها را لعن و نفرین میکنیم.
به امید روزی که مقصرین از تخلفاتشا بکاهند. آمین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
و البته طبق عادت خیلی از موتور سوارها نخواسته ترمز کنه و خواسته لایی رد کنه نیسان را
دستگیری راننده خودرو در دست اقدام است. پدر سهل انگار که طفل 18 ماهه را سوار موتور میکند آیا اولین خاطی و حادثه آفرین این واقعه دلخراش نیست؟ تا کی باید به والدین اجازه داد که با بی توجهی کامل جان فرزندانشان را به مخاطره بیاندازند.
از زاويه ديگه مقصر خودرو سازها هستند كه انحصار خودرو رو در دست دارن و اجازه واردات خودرو نميدهند و مردم مجبورن از موتور سيكلت استفاده كنند پول يه موتور سيكلت در ايران معادل يه خودروي خارجي است
سوارکردن بچه خصوصانوزادان یک اشتباه فاحش است .که باید مانع آن شودمن که خوشبختانه هرگز موتورسوارنیستم چون حق رانندگی به عنوان اتباع افغان ندارم
ای خدا حیف بچه نبود ؟
وقتی بی بضاعت همین موتو را دارد زن و بچه اش را چگونه با خود ببرد
وقتی پدران ما با پس انداز چند سالشان نمی توانند یک خودرو پراید هم خریداری نمایند مجبور هستند که با یک موتور هم همراه خانواده خود از زندگی لذت ببرند که متاسفانه نتیجه متور و موتورسواری این می شود. حال مقصز اصلی کیست؟
هر سه مقصرند بخصوص پدر این طفل معصوم
از خوندن ار خبر گریه ام گرفته. یزد روزی شهر دوچرخه ها بود. ولی حالا همه اون دوچرخه ها تبدیل شدن به موتورسیکلت. موتورسیکلت هایی که هر طور میخوان رانندگی می کنند. خلاف میان، داخل پیاده رو و ... . قفط سالی چند دفعه نیروی انتظامی طرحی رو برای مقابله با اونها میگزاره و بعد از یه مدتی هم همه چیز به روز اول بر میگرده. واقعا برای یزد متاسفم .
مقصر اصلی فقر و نادانی ما انسانها است.
هزار احسنت به ناشناس ۱۰: ۱۰
چرا ما ايراني ها نمي خواهيم خوب باشيم و چرا نمي خواهيم سالم خوب زندگي كنيم؟ تو اين ماجرا ببينيد ماهيت خودمون رو:
1 – پدر : سوار كردن نوزاد 18 ماهه روي باك بنزين موتور
2 – راننده نيسان : حركت دنده عقب از فرعي به جاده اصلي
3 – پدر : انحراف به چپ موتور به جاي كنترل سرعت براي برخورد نكردن به نيسان
4 – راننده سواري : حركت با سرعت زياد در خيابان شهري
5 – راننده سواري : بي اخلاقي و فرار از صحنه و قانون
6 – احتمالا دير رسيدن اورژانس و ....
تلف شدن نوزاد معصوم و بي گناه ...
ما كي ميخواهيم خوب بشيم و مثل آدمهاي با شعور و بافرهنگ زندگي كنيم؟
متاسفانه پليس راه و راهنمايي و رانندگي با موتور سواران خيلي مدارا مي كند . در بزرگراههاي شهر مشهد خودرو ها ملزم به رعايت سرعت حداكثر 80 كيلومتر مي باشند در حاليكه موتور سوارها با سرعت 120 كيلومتر هم تردد مي كنند و پليس فقط نظاره مي كند . زماني هم كه تصادفي اتفاق مي افتد ، پليس و قضات بيشتر حق را به موتور سوار ان مي دهند . با اين اوصاف ديگر چه انتظاري مي توان داشت ؟
عزیز دل ,فرمودید مقصر پدر بچه است!
ایا فکر می کنید یک پدر از روی دل خوشی و تفریح فرزندش رو روی باک سوار می کند یا از روی نداری و بیچارگی ؟
ایا تا به حال فرزندت رو روی باک سوار کردی ببینی چه جوری باد صورت نازش رو سیلی می زنه؟
عزیزم مشکل جای دیگه است !
مردم کشور همسایه از شتر به لامبورگینی رسیدند ولی ما هنور تازه به موتور دو میلیونی رسیدیم .هنوز خیلی مونده تا شتر ده دوازده میلیونی
ما در تشخیص مقصر خیلی ماهریم چون همیشه ظاهر رو خوب می بینیم
تقصیر پدر کودک مسجل هست اما تقصیر راننده های نیسان و جک باید بررسی کارشناسی شود
شما فکر می کنید آن پدر دوست نمی داشت فرزند دلبند خود را در یک خودرو ایمن جابجا کند؟
این چه قانون ناقص و معیوبیه آخه؟ پدر نادان و بی فکر بچه مقصر نیست ؟ اما اون راننده باید حدس میزده که یه بچه ممکنه یهو از روی یه موتور پرت شه پایین ؟؟؟؟؟ واقعا مسخره هستش
مقصر ما هستيم
ما كه هنوز كشورمان را به حدي از رشد نرسانده ايم كه يك خانواده براي تردد اتومبيلي حتي ارزان قيمت در اختيار نداشته باشد.
مقصر ما هستيم
ماكه تا خرخره در ثروت ناشي از اختلاسمان غرقيم و خبر حال مستضعفين نداريم
معمولا در شهرستانها تردد موتور سواران خیلی بالاست و نه قانونی رو رعایت میکنن و نه کلاه ایمنی استفاده میشود و مهمتر اینکه پلیس مثل فقط نظاره میکنه بود و نبودش فرقی نداره.
يه مشت نادون دور هم جمع شديم و نتيجه اين ميشه كه مي بينيم
متاسفم براي اون فرشته كوچيك ... خدا كنه دردي و احساس نكرده باشه
متاسفم
واقعا توقع داشتن راننده جک فرار نکنه و بمونه و یه دل سیر کتک بخوره؟!!!
خاطی اصلی پدر و بعد هم نیسانی بوده،پلیس اونا رو ول کرده دنبال کی میگرده دقیقا؟!
کی میخوایم با فرهنگ شیم ما...
مقصر اصلی پدر دختر است که کودک 18 ماهه را که حتی هیچ تعادلی روی زمین موقع راه رفتن ندارد روی باک موتور سوار می کند. خدا به مادر این دختر صبر دهد که از حماقتهای شوهرش زندگی فرزندش از بین رفت.
مشکل بی پولی . نداری . ناچاری و هزاران نداشته های دیگر است که این پدر بدبخت باید یک عمر زجر بکشه که چرا بچه اش رو جلو موتور روی باک گذاشت این اولین نبوده و آخری هم نیست
حتما اگر وضع مالي اين پدر اجازه ميداد يك خودرو ايمن ميخريد تا زن وبچه اش در اسايش باشند وجانشان در خطر نباشد
چرا ما ایرانی ها انقدر قانون گریزیم در این حادثه چند نفر خلاف قوانین عمل کردند تا جان یک کودک 18 ماهه رو بگیرند؟اگر هرکس سعی کنه به قانون احترام بزاره......... اگر بین این 3 نفر یک نفر قانون رو رعایت کرده بود اون بچه الان زنده بود
حالا این پدر می ماند و یک دنیا پشیمانی که چرا دختری را که فقط 18 ماه دارد روی باک موتور که کمترین امنیتی را ندارد و در برخورد با مانع بیشترین آسیب را می بیند، سوار کرده است!
آیا این پشیمانی سودی هم دارد؟؟؟
موتور سوار گناه کار است. این چه وضعی است که موتور سواران گاه،دو،سه کودک و نوزاد را سوار موتور می کنند و جالب این که ماموران جلوی چنین خلافی را نمی گیرند و این کودکان هم کلاه ایمنی هم ندارند. چرا قانون این همه در مورد آمار های خلاف موتور سواران چشمش را می بندد. انها با قلدری و ارد پیاده رو ها می شوند و انگار نه انگار که مردم،زن و بچه دارند راه می روند. در بزرگراه ها جولان می دهند و کار های اکروباتیک! می کنند و ما ندیدیم که ماموران با انان بر خورد کنند. یا زن با نوزاد در بغلش و یک یا دو کودک هم در پشت و بدون کلاه در خیابان ها ی شلوغ رانندگی می کنند. قانون ایراد دارد و اجرا کنندگان قانون.
من 4 سال دانشجوی میبد بودم، متاسفانه مردم این شهر، در موتور سواری به شدت بی احتیاط هستند.بارها دیدم در جاده های کمر بندی این شهر بدون کلاه ایمنی، در تاریکی شب، بدون چراغ، به همراه زن و بچه، با سرعتهای زیاد تردد میکنتد، در داخل شهر هم اوضا بهتر از این نیست. بهانه موتور سوار ها هم این است که به علت گرم سیری بودن منطقه، از کلاه ایمنی استفاده نمیکنند.
مقصر این حادثه هم کسی نیست جز پدر بی احتیاط.
چرا وانت نیسان ها انقدر عامل تصادفند؟
همیشه پای یک نیسان ابی در میان است
این مسئله یک گوشه نامشخص از قوانین ما را نشان می دهد که همچنان غیرشفاف باقی مانده است. در این حادثه اگر چه ممکن است خودروی جک سرعت غیرمجاز داشته ولی برحسب قوانین جاری نه پدر دختر که با بی احتیاطی مطلق دختری کوچک و بی دفاع را در جلوی موتور نشانده و نه راننده نیسان بلکه راننده جک به علت آن که موجب مرگ کودک شده مقصر شناخته می شود و باید دیه پرداخت کند. در حالی که راننده مذکور امکان گریزی نداشته حداکثر شدت برخورد کمتری را می توانسته داشته باشد. مانند همین ماجرا قبلا هم رخ داده و طی آن کودکی از یک سمت خیابان به سمت دیگر پرتاب شده ولی چرا قانون صرفا به علت مرگ آن هم علت منطقی نه بلکه علت عملی آن نگاه می کند، والله اعلم
مقصر اصلی پدر دختر است که کودک 18 ماهه را که حتی هیچ تعادلی روی زمین موقع راه رفتن ندارد روی باک موتور سوار می کند. خدا به مادر این دختر صبر دهد که از حماقتهای شوهرش زندگی فرزندش از بین رفت.
سوار کردن خانواده بخصوص بچه های کوچک و حتی نوزاد در بغل در جلو و پشت راننده موتور باید ممنوع و به شدت از آن جلوگیری شود.
مقصر فقر است
پدر بیچاره اگر پولی در بساطش داشت حتما با ماشین دخترش رو این ور آن ور می برد مقصر همه ما هستیم که نصایح امیر المومنین رو فراموش کرده ایم
متاسفانه نسبت به مسائل مربوط به كودكان در حمل و نقل قانون درست و حسابي نداريم. فرزند من در آمريكا به دنيا اومده و قانون اينطوره كه براي مرخص كردن مادر و فرزند بعد از زايمان، يك پرستار از سمت بيمارستان بايد خودروي والدين رو چك كنه كه حتما صندلي كودك مناسب سن نوزادي داشته باشه. وگر نه اجازه ترخيص داده نميشه. حالا بماند قوانين مربوط به ننشستن در صندلي جلو و لزوم داشتن صندلي مناسب تا سن هفت-هشت سالگي.
كار پدر در اين ماجرا مسلما غلط بوده ولي وظيفه دولت هست كه با اجراي قوانين منطقي و البته سختگيرانه هم فرهنگ سازي كنه و هم از اين مصائب جلوگيري كنه. خداييش به از دست دادن جان يك كودك شيرين ١٨ ماهه نميارزه كه قانونمند نشيم.
مقصر كيست؟
نيسان
فقط نمیدونم چی بگم از ناراحتی .خدایا خودت ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل