بازدید 49993
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

جزئیات حکم مهدی هاشمی/ میزان محبوبیت روحانی از دید کارگزارانی ها/ اعلام دلیل اصلی بازداشت بقایی/ انتخاب جایگزین کلمه «دلواپسان»/ ماجراهای مهناز افشار و پدرشوهرش/ مدیری که الگویش مرحوم کردان است!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«نکند در قیامت محمد رضا پهلوی جلوی ما را بگیرد»، «تفاوت انتخابات 90 با 94 از دید حداد»، «در استان قم حجاب پایمال شده است»، «نامه‌ای به رهبر انقلاب درباره ورود زنان به ورزشگاه» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 13 June 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اعلام دلیل اصلی بازداشت بقایی

در حالی که همه رسانه ها به دنبال حقایق پرونده بقایی هستند، تسنیم امروز صبح در خبری، دلیل بازداشت بقایی را بی توجهی به احضاریه و حضور در مرجع قضایی اعلام کرد. در این خبر آمده است: «در واکنش به ادعاهای مطرح درباره علت و نحوه بازداشت حمید بقایی اظهار داشت: آقای بقایی از مدت‌ها قبل توسط دستگاه قضایی احضار شده بود اما به این احضاریه‌ بی‌توجهی می‌کرد که در نهایت این بی‌توجهی به احضاریه و خودداری از حضور در مرجع قضایی، منجر به بازداشت وی شد».

تفاوت انتخابات 90 با 94 از دید حداد

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز مسأله فرق کرده و انتخابات 94 با انتخابات 90 تفاوت می کند و ما باید در روش های خود تجدیدنظر کنیم و نباید نکته هایی را که مقام معظم رهبری فرموده اند، فراموش کنیم. ایشان چندین بار تأکید کرده اند که آرمان‌گرایی باید با واقع گرایی همسان باشد و ما نمی توانیم آرمان‌گرا باشیم و در صورت شکست بگوییم ایرادی ندارد و ما به تکلیف خود عمل کرده ایم.رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: اصولگرایان باید هم به تکلیف خود عمل کنند و هم صحنه مبارزه را در نظر بگیرند و برای اینکه همه چیز را از دست ندهیم، باید مقداری انعطاف به خرج دهیم.

سازمان بهداشت جهانی، عربستانی ها را از خوردن ادرار شتر منع کرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، اعلام کرد: بهتر است از مصرف شیر شتر و گوشت آن پرهیز شود، در غیر این صورت شیر شتر باید پیش از مصرف استرلیزه و گوشت آن باید خوب پخته شود. به نوشتۀ روزنامۀ عربستانی سبق، سازمان بهداشت جهانی همچنین درباره نزدیک شدن به شترها یا نوشیدن مستقیم شیر از آن ها و یا خوردن گوشت آن ها بدون پاک کردن و خوب پختن، هشدار داد و به شدت بر ضرورت پرهیز از نوشیدن ادرار شتر تأکید کرد.

همه تهدیدات علیه روحانیون

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به جایگاه روحانیت گفت: فهم ناقص از اسلام، جدا کردن اصل ولایت‌فقیه با اصل ائمه‌اطهار(ع)، مطلق‌نگری به خواص، عدم توجه به پشت صحنهها، عدم تغییر عنصر در زمان و مکان، تهدیداتی است که روحانیت با آن مواجه است.به گزارش ایسنا منطقه زنجان، حجتالاسلام ‌و المسلمین علی سعیدی در همایش طلایهداران تبلیغ ویژه ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: جامعه روحانیت باید به جایگاه خود توجه داشته باشند و این در شرایطی است که جایگاه روحانیت در عصر غیبت در دوره‌های مختلف تاریخی متفاوت است و در شرایط فعلی، باید اذعان داشت که جایگاه روحانیت در ایران اسلامی در طلاییترین دوره‏ها قرار دارد. وی ادامه‌ داد: این در حالی است که شرایط امروز منطقه، حاکی از نقش روحانیت و جامعیت آن است و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر یک مرجع تقلید در رابطه با پخش فیلم از تلویزیون

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف از جمله ارزش‌های اصلی جامعه اسلامی است که باید توسط مردم رعایت شود. وی بیان کرد: عفاف و حجاب به یک معنا نیست. بسیاری ممکن است عفاف داشته باشند، اما حجاب نداشته باشند و برعکس، از همین رو نمی‌توان گفت، هر فردی که بدحجاب است بی‌عفاف هم است. وی بیان کرد: در صدا و سیما نباید فیلم‌هایی که چهره واضحی از سر و صورت زنان را نشان می‌دهد پخش شود، زیرا تماشای این فیلم‌ها ممکن است برای زنان اثرات مخربی داشته باشند.

میزان محبوبیت روحانی از دید کارگزارانی ها

هفته‌ نامه صدا وابسته به جریان سیاسی کارگزاران طی گزارشی از وضعیت و میزان رضایت مردم از حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، مدعی شد که میزان رضایت مردم از وی به زیر 50 درصد رسیده است.این هفته‌نامه با تأکید بر اینکه میزان رضایت مردمی از روحانی به 48 درصد رسیده است، تصریح کرد: نسبت کسانی که عملکرد رئیس‌جمهور را در خردادماه 1394 به طور کلی رضایت بخش می‌‌‌دانند با یک درصد کاهش نسبت به ماه بهمن به 48 درصد رسید، همچنین میانگین نمره رئیس‌جمهور با یک‌ صدم کاهش نسبت به بهمن ماه به 13.8 درصد رسید.در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به میزان آمار سنی در این نظرسنجی آمده است: میزان رضایت مردم از رئیس‌جمهور در تمام گروه‌های سنی به غیر از افراد بالای 59 سال کمتر از 50 سال است، این امر به خصوص در گروه‌ سنی 30 تا 44 سال مشهودتر است. در نظر سنجی بهمن 1393 نیز، این گروه سنی کمترین رضایت و بیشترین نارضایتی از رئیس‌جمهور را بیان می‌کنند.

ادعای وزیر احمدی‌نژاد از شرایط رسانه‌های اصلاح طلب

سید محمد حسینی صبح امروز در نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصول‌گرایان که در تالار آدینه در حال برگزاری است، گفت: شما اهمیت رسانه‌ها را بیشتر از من می‌دانید و می‌دانید که رسانه‌ها در مباحث گوناگون تأثیرگذاری بالایی دارند. وی ادامه داد: رقیب غیراصولگرای ما از سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری‌های کلانی در رسانه‌ها کرده‌اند و شما تعداد محدودی از رسانه‌های اصولگرا را می‌یابید و از سویی آنها از شرایط و قدرت مالی خوبی برخورداند و جلسات متعددی را برگزار می‌کنند که در این راستا شما می‌بینید که به ناگهان موضوعی را برجسته و مساله‌ای را بایکوت می‌کنند. در هفته ای که گذشت یک بازداشت را برجسته و بازداشت دیگری را به آسانی از آن رد شدند. رئیس کمیته رسانه شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه رسانه‌های غیراصولگرا بیشتر از رسانه‌های اصولگرا هستند، اظهار داشت: حتی در بعضی از موارد رسانه‌های خارجی از آنها حمایت می‌کنند و بی‌پرده‌تر و با تحلیلی دقیق‌تر نظراتشان بیان می‌شود که این نشانه وجود ارتباطاتی میان آنهاست که دستگاه‌های امنیتی باید به آنها رسیدگی کند.حسینی با اشاره به عملکرد کمیته رسانه شورای همگرایی اصولگرایان خاطرنشان کرد: این کمیته جلسات متعددی را تشکیل داده که گاه در خبرگزاری‌ها تشکیل می‌شود و ما سعی می‌کنیم از ظرفیت آنها بیشترین استفاده را بکنیم و از سویی تلاش داریم گل به خودی نزنیم و این در حالی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب سعی در ایجاد تفرقه و دوگانگی‌سازی دارند.

در استان قم حجاب پایمال شده است

آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با فرمانده ناجا با اشاره به اینکه حفظ امنیت یکی از نعمت‌های الهی است، اظهار کرد: در استان قم و برخی از استان‌های کشور امروز حجاب پایمال شده است و به نوعی با پدیده بی‌بند و باری مواجه شده‌ایم. از همین رو باید هر چه سریع‌تر با این افراد مقابله کرد. آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: بنا به بیانات امام خمینی(ره) عفاف و حجاب یک نماد برای کشور است و حضور و ترویج بی‌حجابی در جامعه نوعی دهن کجی به نظام است. از همین روی، نباید اجازه بدهیم برخی از افراد به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دهن کجی کنند. وی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش بدحجابی در قم با برنامه و طرح بوده است، گفت: باید با افرادی بدحجاب که به قم سفر می‌کنند و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بدحجاب حضور پیدا می‌کنند، برخورد قاطعی صورت گیرد تا دیگر شاهد حضور اینگونه افراد در شهر مقدس قم نباشیم.

جایگزین کلمه «دلواپسان» انتخاب شد!

امروز وزیر ارشاد در اظهاراتی به جای واژه دلواپسان از واژه دیگری استفاده کرد. علی جنتی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب از برخی تنگ‌نظری‌ها از طرف دلسوزان کج‌اندیش گلایه کرد و گفت: حتی درباره بازدید برخی چهره‌های کشور از نمایشگاه کتاب واکنش نشان می‌دادند و با چاپ بولتن‌ها در صدد تحت فشار گذاشتن همکاران ما بودند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشستی با دست اندرکاران برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته جلسات متعددی را درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با مجریان این طرح داشته ایم. نظر من در ابتدا این بود که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به چهار نمایشگاه تخصصی تقسیم کنیم که در بازه های مختلف زمانی در سال برگزار شود.

شناسایی فقرا به عهده ائمه جماعات

حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده در همایش سراسری ائمه جماعات شهر تهران که صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری تهران بنا دارد به مساجد خدمات ارائه کند، از این روی، 52 میلیارد تومان به مساجد مساعدت شده و 360 میلیارد تومان هم برای ساخت 400 مسجد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شهردار تهران بارها گفته که در این حوزه وارد نمی‌شود، بنابراین اگر اشکالی می‌بینید گردن قالیباف نیندازید. شهرداری زمین می‌دهد و برای فونداسیون آن کمک می‌کند. رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران تصریح کرد: سال گذشته به دلیل رکودی که وجود داشت، همه اعتبارات کم شد، اما اعتبارات مساجد کاهش نیافت و این نشان از نگاه ویژه قالیباف به مساجد دارد.صادق‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری قصد دارد به فقرا کمک کند و شناسایی آنها را به‌ عهده ائمه جماعات گذاشته است، البته قصد نداریم کمیته امداد جدیدی راه‌اندازی کنیم، اما می‌خواهیم با شناسایی فقرا و ثروتمندان شهر و ارتباط دادن آنها با یکدیگر بخشی از مشکلات نیازمندان را برطرف کنیم.

 مردی که بخشیدگی را معنا می بخشد

طی هفته های اخیر در شبکه های اجتماعی تصاویری از یک پلاکارد که بر روی آن عبارت «گوجه برای فقرا مجانی» نوشته شده بود؛ دست به دست هم می چرخید و این اقدام کشاورز بلوچ تحسین بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشت.

»خدابخش بلوچ» کشاورز سخاوتمند روستای تهرک بخش مرکزی شهرستان نیک شهر همان فردی است که دست به چنین اقدام انسان گرایانه ای زده است. ایشان در چهار کیلومتری نیک شهر باغ کوچکی از انبه و مرکبات دارد و همچنین به تولید انواع صیفی جات مشغول است.خدابخش بلوچ حدود چهار ماه پیش با مراجعه به بخشداری مرکزی از حمله خوک ها به باغ و مزرعه خویش شاکی بود و راهکار مصون ماندن باغش از حمله خوک ها را حفر خندق دور تا دور باغ عنوان نمود که بنده نیز بلافاصله با در اختیار قرار دادن یک دستگاه لودر به ایشان و ایجاد یک خندق به طول بیش از دوهزار متر توفیق یافتم تا سهم کوچکی داشته باشم در مصون ماندن باغ خدابخش از حمله به خوک ها. علی رغم اینکه بسیاری از درختان انبه خدابخش بر اثر حمله خوک ها آسیب دیده بودند، ایشان هرگز برای رهایی از این مشکل دست به تفنگ نبرده. خدابخش و پدرش فعال محیط زیستی نیز هستند و هر دو بعنوان حافظ محیط زیست سالهاست با اداره محیط زیست شهرستان همکاری می نمایند. به مناسبت هفته محیط زیست نشان صیانت از محیط زیست بخشداری مرکزی به این دو پدر و پسر بعنوان حافظ محیط زیست با حضور گروهی از فعالان محیط زیستی اهدا گردید؛ هرچند پدر بزرگوار خدابخش برای چرای دامهایش به کوه رفته بود اما خدابخش به نمایندگی از پدر نشان ایشان را نیز تحویل گرفت، در ادامه برنامه با توجه به عدم بارندگی طی سالهای اخیر و کاهش شدید علوفه مرتعی در زیستگاه های حیات وحش، در محدوده باغ خدابخش که منطقه حفاطت شده ای است و به همراه ایشان، جمعی از فعالان محیط زیستی و ریاست محترم محیط زیست شهرستان نیک شهر مقداری علوفه و گندم در منطقه حفاظت شده پوزگ بخش مرکزی پخش شد. منطقه حفاظت شده پوزگ بخش مرکزی زیستگاه حیوانات نادری نظیر مم بلوچی یا خرس سیاه ایرانی،پلنگ،خوک،خرگوش،قوچ و آهو و... است. به گفته خدابخش امسال پلنگ با حمله به گله گوسفندانش تعدادی از آنها را از پای در آورده است اما با وجود این، او هیچگاه به جانوران وحشی آسیبی وارد ننموده است.

شنبه

عارف سرلیست اصلاح طلبان خواهد بود

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با روزنامه ابتکار در پاسخ به اینکه «گمان‌زنی‌هایی هست مبنی بر این‌که محمدرضا عارف در صدر لیست نامزدهای اصلاح‌طلب مجلس در حوزه انتخابی تهران معرفی خواهد شد، این گمانه‌زنی‌ها تا چه اندازه درست است؟ اصلا در شورای مشورتی و شورای هم‌آهنگی در این‌باره بحثی درگرفته است؟» گفت: ببینید، تا به امروز و حتی چند ماه آینده بحثی از مصادیق و افراد نخواهد شد و فعلا سیاست اصلاح‌طلب‌ها بر این است افرادی اصلاح‌طلب که قابلیت و توانایی حضور در رقابت انتخابات مجلس را دارند، به این عرصه ورود کنند و خودشان را برای مجلس آماده کنند. البته این واقعیت را همه پذیرفته‌اند که آقای دکتر عارف اگر شخصا، تصمیم بگیرند از حوزه‌ انتخابی تهران یا هر شهر دیگری وارد رقابت و کارزار مجلس شود، به طور طبیعی با توجه به موقعیتی که پیدا کرده است همچنین با توجه به کنش سیاسی اخلاقی در انتخابات 1392، بی‌‌شک از مقبولیتی برخوردار خواهد بود که بتواند در صدر لیست قرار بگیرد».

نامه‌ای به رهبر انقلاب درباره ورود زنان به ورزشگاه

جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب و مراجع تقلید، درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ابراز نگرانی کردند و خواستار ممانعت از این قبیل اقدامات شدند. در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است: «ما جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه، حسب الامر مولایمان حضرت بقیةالله الاعظم ارواح العالمین له الفداء مبنی بر رجوع به شما بزرگواران در فتن آخر الزمان، از محضر آن عزیزان و علمای والامقام، درخواست داریم به هر صورت که صلاح می‌دانید جلوی سیل بنیان کن تهاجم فرهنگی را سد نموده و با تدبیر و دستورات لازمه، همانند گذشته، مدافع شریعت ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله باشید».

چند پورشه و مازاراتی در خیابان‌های تهران هستند؟

آمارهای رسمی سازمان توسعه تجارت از ورود خودروهای لوکس به تفکیک برندها طی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ نشان می دهد که ۷۴ دستگاه مازراتی و یک هزار و ۸۳۵ دستگاه پورشه در دسته خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی وارد کشور شده است.

واکنش ناجا به اظهارات سخنگوی ارشاد درباره لغو کنسرت‌ها

سخنگوی نیروی انتظامی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد مبنی بر اینکه ناجا حق لغو هیچ کنسرتی را ندارد، گفت: لغو کنسرت مورد اشاره نیز با حکم قضایی انجام و ناجا به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و حتماَ برای انجام ماموریت‌های خود مصلحت اندیشی و سیاسی‌کاری نخواهد کرد.

افشاگری مورد دار در خصوص تیم ملی

هوشنگ مقدس که سال‌ها حضورش در فدراسیون فوتبال و تیم ملی با سؤالات فراوانی همراه بود اکنون به شکرآب شدن رابطه‌اش با کارلوس کی‌روش به افشاگری در خصوص تیم ملی دست زده است. او در بخشی از گفت و گو با سایت کاپ می‌‎گوید: «کی روش طاقت انتقاد ندارد و به همین خاطر با افرادی که در تیم ملی حضور داشته اند درگیر شد. زور او فقط به طباطباییان، رییس امور مالی فدراسیون، نرسید. طباطباییان برادر همسر رییس فدراسیون است و کی روش بیش از 100 بار این بنده خدا را اذیت کرد تا شاید کنار برود. البته رییس فدراسیون بارها یادآور شده که طباطباییان امین اوست که به همین خاطر، بودجه اردوهای تیم ملی را در اختیار وی قرار داده است. کی روش این بنده خدا را در تایلند به هتل تیم ملی راه نداد، اجازه نداد با ملی پوشان غذا بخورد و حتی گفته بود حق ندارد سوار اتوبوس تیم ملی شود. بنده خدا طباطباییان در بیشتر سفرها جداگانه در هتل هایی به غیر از هتل تیم ملی مستقر شده و با تاکسی و وسایل نقلیه عمومی در تمرین و برنامه های تیم ملی حضور پیدا می کرد.

مدیر سابق کاروان های تیم ملی خاطرنشان کرد: کی روش کاری کرد همه این افراد عطای کار کردن در تیم ملی را به لقایش بخشیده و کنار بروند. آن وقت یکی نیست بپرسد این آقای «ب. م» کیست که در تمام اردوها و سفرهای تیم ملی در کنار بازیکنان بوده و از تسهیلات آن مانند اقامت در هتل و دیگر هزینه ها استفاده می کند. کجای دنیا دیده اید یک مدیر برنامه یا ایجنت با تیم ملی به این سو و آن سو برود؟ این آقا مثل یک سایه همه جا هست و مانده ام چرا دکتر اسدی، دبیرکل جدید فدراسیون که می گویند مو را از ماست کشیده و به همه چیز توجه دارد از این آقا نمی پرسد تو در تیم ملی چه کار داری؟».

این همه گزینه الف برای کیست؟

جواب سؤالات به شکل عجیب و پشت سر هم گزینه الف انتخاب شده بود. قضیه بسیار خنده دار و در عین حال دردناک برای کسانی بود که آزمون دادند.
واقعا مقصر کیست؟

شنبه

دعوت امام از رهبر انقلاب به جای آیت الله مطهری

اینستاگرام امام خمینی امروز بخشی از صحیفه امام را منتشر کرده که در آن از دعوت امام از رهبر انقلاب برای مقابله با کمونیست ها در دانشگاه به جای شهید مطهری سخن رفته. در این نوشته آمده: شما نشسته‌ايد كه چهار تا كمونيست بيايند در دانشگاه و قبضه كنند دانشگاه را!؟ شما مگر كمتر از آنها هستيد؟ عدد شما بيشتر از آنهاست؛ حجت شما بالاتر از آنهاست. شما اين مسائل را كه بگوييد، خيانت اينها را مى‌توانيد واضح بكنيد در آن مكان، در دانشگاه....البته بايد اشخاصى هم كه گوينده هستند بيايند در دانشگاه و من پيشنهاد مى‌كنم كه آقاى آقا سيد على آقا بيايند، خامنه‌اى. شما ممكن است كه برويد پيش ايشان از قول من بگوييد ايشان بيايند به جاى آقاى مطهرى. بسيار خوب است ايشان، فهيم است؛ مى‌تواند صحبت كند؛ مى‌تواند حرف بزند.

صحیفه امام، جلد 8، صفحه 139

نکند در قیامت و محشر محمد رضا پهلوی جلوی ما را بگیرد!

مجمع اصلاح طلبان در تصویری که در اینستاگرام خود منتشر کرده آورده: شهید آیت الله مدنی در نطقی که در جمع خبرگان ملت داشتند و آن هم در سال های اول انقلاب هشدار تکان دهنده ای به شخصیت های مطرح و انقلابیون آن زمان دادند. شهید مدنی با اشاره به ماجرای یوسف و زلیخا در قرآن حکیم به آن قسمت داشتان اشاره کرد که وقتی زلیخا از عیب گیری زنان مصر با خیر شد، آنان را به ضیافتی دعوت کرد و هب دست آنان کارد و ترنجی داد و در میان مهمانی به یوسف دستور داد که وارد ضیافت شود. آمدن یوسف همان و بریده شدن دست زنانی که ملامتگر زلیخا بودند همان. سپس آیت الله مدنی با گریه دردناک پشت تریبون ادامه دادند: آقایان! نکند در محشر و قیامت محمد رضا (پهلوی) جلوی ما را بگیرد و بگوید دیدید شما هم وقتی به دستتان ترنج دادند دستتان را بریدید ...

شنبه

چیت چیان سناریوی «آب خوردن» روحانی را تکمیل کرد

حمید چیت‌چیان در جشنواره و نمایشگاه فناوری آب، خاک و محیط زیست با اشاره به نیازهای فناوری بخش آب در کشور گفت: مسأله آب و محدودیت منابع آن مسأله‌ای گذرا و زودگذر نبوده و جزو ماهیت و طبیعت کشور به حساب می‌آید و با بارندگی مناسب مشکلات آن برطرف نمی‌شود .وزیر نیرو با بیان اینکه در شش سال اخیر متوسط بارندگی‌ها‌ از ۲۵۰ به ۲۰۴ میلی متر رسیده است، اظهار داشت: مجموع آب تجدید‌شونده ما کم شده و مصارف افزایش پیدا کرده است. در نتیجه میزان آب تجدید شونده به کمتر از ۱۵۰۰ مترمکعب رسیده است. در صورتی که در شیوه مصرف آب کشاورزی، شرب و صنعتی بازنگری صورت گیرد، قادر هستیم بر همه مشکلات آب کشور غلبه کنیم. چیت‌چیان افزود: یکی از الزامات پایه‌ای این بازنگری استفاده از فناوری‌های نوین آب و ممنوعیت در استفاده از آب مفت است. ۷۲ درصد خانوارهای کشور ماهانه حدود ۱۰ هزار تومان قبض پرداخت می‌کنند در حالی که متوسط این رقم به مخابرات ۱۰۰ هزار تومان است

اثر تاریخی را ثبت نمی‌کنیم تا مسئولیتی در برابر حفاظتش نداشته‌ باشیم

غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه این آثار و بناها را خود مردم ایجاد کرده‌اند و امروزه نیز خود مردم باید به عنوان یک مطالبه اجتماعی آن را حفظ کنند، افزود: مگر یگان حفاظت ما چقدر نیرو دارد که بتواند از این همه اثر حفاظت کند؟ زمانی می‌توانیم به حفظ آثار امیدوار باشیم که مردم واقعا حفظ آن را از مسئولان رده بالا کشور درخواست کنند واین امر یک مطالبه واقعی برای آنها باشد، وگرنه ثبت همه آثار بسیار زمان خواهد برد، زیرا حدود یک میلیون اثر تاریخی در کشور داریم که ثبت آن ده‌ها سال طول می‌کشد.

وی در پاسخ به اینکه اگر ثبت اثر امر موثری نیست و مردم نیز خودشان باید از آثار حفاظت کنند، چه نیازی به وجود سازمان میراث فرهنگی در کشور است، گفت: ما اگر منصف باشیم، می‌بینیم که بودجه میراث فرهنگی حتی یک درصد میزان مورد نیازش نیست، شما می‌گویید؛ چرا یک اثر ارزشمند را ثبت نمی‌کنید، ما اگر یک اثر را ثبت کنیم، وظیفه سنگین‌تری در حفاظتش نیز خواهیم داشت، در حالی که بودجه ما کفاف همین اثرهای ثبت‌شده را نیز نمی‌دهد و آن وقت بودجه ما به جای یک درصد، یک هزارم نیاز ما خواهد بود. واقعیت این است؛ اگر مردم مطالبه اجتماعی نداشته باشند و خودشان برای حفاظت پا پیش نگذارند، حفاظت از آثار تارخی امکانپذیر نخواهد بود.

توصیه بازاری زیباکلام به اصلاح طلبان

صادق زیباکلام به روزنامه شرق می گوید: رفتار اصلاح‌طلبان باید مسئولانه باشد. در بازار عرفی است که می‌گویند فلانی پشت چک را امضا کرده؛ درست است چک برای من نیست ولی من پشت آن را امضا کرده‌ام و با پشت‌نویسی آن می‌گویم به اعتبار من شما این چک را قبول کن. حالا اصلاح‌طلبان در انتخابات، پشت چک آقای روحانی را امضا کرد‌ه‌اند؛ پس نباید زیرش بزنند. نکته دیگر اینکه اگر آقای روحانی موفق شوند، نمی‌خواهم بگویم که اصلاح‌طلبان موفق شده‌اند، ولی موفقیت آقای روحانی، فضا را برای اصلاح‌طلبان بسیار بهتر می‌کند و متقابلا شکست آقای روحانی فضا را برای اصلاح‌طلبان بسیار نامساعد خواهد کرد. هیچ تردیدی ندارم که اگر آقای روحانی موفق نشود، داستان آقای احمدی‌نژاد دوباره تکرار می‌شود و در سال ٩٦ تعدادی از آن ١٩ میلیون نفر،‌رأی نمی‌دهند و در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

عربستان: از مسمومیت زائران عربستانی شکایت می کنیم

معاون کنسول عربستان سعودی در مشهد اعلام کرد، به درخواست خانواده های قربانیان عربستانی حادثه هفته گذشته هتلی در مشهد، کنسولگری عربستان سعودی در نظر دارد شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت شود. کنسولگری عربستان در مشهد: از مسمومیت زائران عربستانی شکایت می کنیم. به نوشته عصر ایران به نقل از عرب نیوز عبدالیحیی الحمرانی معاون کنسول عربستان در مشهد با اعلام این خبر گفت: بابت کشته شدن 4 کودک و مصدومیت 36 شهروند سعودی به درخواست خانواده های قربانیان و آسیب دیده ها درخواست دریافت غرامت (دیه) خواهیم کرد. او گفت بدین منظور کنسولگری عربستان در مشهد روز یکشنبه در محاکم حقوقی و برای تشکیل پرونده به نمایندگی از شهروندان حادثه دیده سعودی شکایت خواهد کرد.

حمله حسن رحیم‌پور ازغدی به حسن روحانی

حسن رحيم پور ازغدی٬ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته: «کسی که بگويد آب خوردن ما هم دست آمريکاست، طبقه‌بندی غرب را پذيرفته است». رحيم‌پور ازغدی افزوده، کسی که چنين حرفی می‌زند در واقع تأیيد می‌کند، «ما همان بدبخت‌هايی هستيم که آنها {غربی‌ها} گفته‌اند.»

وی اضافه کرده گره زدن مسائل داخلی از جمله آب خوردن به امريکا و غرب «اشتباه راهبردی» است. به گفته رحيم‌پور ازغدی «عده‌ای می‌گويند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلاً ناديده بگيريم.» وی افزوده «برخی مسئولان از بيان و شنيدن سخنان ضداستکباری امام خمينی معمولا مضطرب می‌شوند و حتی برخی خلاف آن عمل می‌کنند.» به گفته رحيم‌پور ازغدی، «ملت ما نشان داده است که تحمل همه کمبودها را برای حفظ شرف و آبروی خود دارد». وی خطاب به برخی مقام‌های دولتی گفته «بدانيد که اگر شرفمان را هم کنار بگذاريم شکم‌هايمان هم سير نخواهد شد».

چرا مشایی به برنامه رشیدپور نرفت؟

هرچند رشیدپور در مصاحبه‌هایش بارها و بارها نسبت به حضور احمدی‌نژاد و نزدیکانش در تاک‌شوهای خود ابراز تمایل کرد، این اتفاق نیفتاد. به نوشته خبرآنلاین، در این میان ماجرای حضور مشایی در برنامه «مثلث شیشه‌ای» روایت جالبی دارد. خود رشیدپور درباره آن اتفاق گفته است:‌ «قرار بود آقای رحیم‌مشایی به «مثلث شیشه‌ای» بیایند؛ اما شب قبل از حضور او، هنگامه قاضیانی مهمان ما بود که از بازسازی بی‌حساب و کتاب آثار باستانی شکایت داشت و می‌گفت کجای دنیا با آجر سه سانتی، بناهای تاریخی را مرمت می‌کنند؟»بنا به روایت رشیدپور، فردای همان روزی که این برنامه پخش می‌شود یکی از خبرنگاران از اسفندیار رحیم‌مشایی که آن زمان رئیس سازمان میراث فرهنگی بود همین سوال را می‌پرسد و «آقای مشایی گفته بود کی این حرف را زده؟ گفته بودند خانم قاضیانی در برنامه «مثلث شیشه‌ای»، آقای مشایی هم گفته بودند که قرار آن شبشان برای حضور در برنامه را لغو کنند».

تجمع دانشجویان علیه استادی که دانشجویش را کتک زد

دانشجویان دانشگاه تهران امروز علیه یکی از اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دست به تجمع زدند. به گزارش ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه تهران علیه یکی از اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی تجمع کرده اند. این استاد در روز چهارشنبه ضمن هتاکی به یکی از دانشجویان به صورت فیزیکی به وی حمله کرده بود. در این تجمع دانشجویان پلاکاردهایی با شعار «با فساد علمی برخورد کنید» و «ما خواستار حضور رئیس دانشگاه هستیم» حمل می‌کردند. بنا به گزارش ها، دانشجویان پیش از نیز به وضعیت علمی این استاد اعتراض داشته‌اند.

ماجراهای مهناز افشار و پدرشوهرش

مهناز افشار در اینستاگرامش مجبور شد درباره محل تولد فرزندش توضیحاتی بدهد. بعد از تولد دخترش شایعه شد که افشار برای زایمان به آمریکا رفته: «در آمریکا زایمان نکرده ام و آنجا هم نیستیم چون نخواسته ایم...» مهناز افشار در پی نوشت هم منتقدان محمد علی رامین، پدر همسرش را راهنمایی کرده که سؤالاتشان را جای دیگری بپرسند: «لطفا و برای هزارمین بار، عزیزانم اگر نقد و پرسشی از آقای محمد علی رامین بابت ایدئولوژی و سیاست های ایشان دارید، آن را به فضاهایی ببرید که مال ایشون یا طرفداران ایشون است نه اینجا. من و همسرم تصمیمات خودمان را با اعتقادات خودمان می گیریم». محمدعلی رامین هم با لفظ مشابهی درباره عروسش صحبت می کند. معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد چندی پیش گفتگویی داشت، مصاحبه ای که به دلایلی هنوز منتشر نشده. در بخشی از این گفتگو درباره ازدواج پسر رامین با مهناز افشار سؤال کردیم؛ رامین از راهی استفاده کرد تا جوابی به سؤالاتی که می شد ندهد: «در مورد زندگی پسرم از خودش بپرسید».

جولان قاچاقچیان سیگار در ایران

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار نما درباره جولان قاچاقچیان سیگار در کشور گفت: غربی ها ضد سیگار بسیار کار کردند و مصرف خودشان را کاهش دادند ولی مصرف سیگار در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه خیلی زیاد شده و در کشور ما سال به سال مصرف آن بیشتر می شود. در 15 سال گذشته، مصرف سیگار حدود 55 میلیارد نخ بود که این امروز به 70 میلیارد نخ رسیده است، من خودم سیگاری نیستم و شیمیایی ام با مصرف سیگار هم کلا مخالفم ولی جامعه ما مصرف سیگار دارد حالا ما باید نظارت بر تولید سیگار را در دست داشه باشیم و از آن استفاده کنیم.

وی افزود : وقتی شرکت دخانیات به شبه دولتی ها واگذار شد، آنها هیچ سرمایه گذاری درستی نکردند و دستگاه ها تولید سیگار نوین نشد و هیچ سرمایه گذاری جدیدی انجام نشد و همین زمینه حضور صدها مدل سیگار در بازار داخلی و مصرفی کشور شده است، کشور ترکیه 2 برابر کشور ما مصرف سیگار دارد؛ اما در بازارش کمتر از 35 نوع مارک سیگار دیده می شود، ولی در بازار ما 250 نوع مدل سیگار وجود دارد که بیش از 200 مدل آن از طریق قاچاق به کشور وارد می شود، به غیر از عوارضی که ورود سیگارهای آلوده و غیر استاندارد به کشور دارد با قاچاق سیگار به ایران پول هنگفتی به جیب کشوهای دیگر می رود. قاضی پور خاطرنشان کرد: قاچاق سیگار در کشور شبکه ای است، ما از این می ترسیم این شبکه فعال قاچاق سیگار به سمت توزیع مواد مخدر هم برود باید ستاد مبارزه با قاچاق کالا خیلی سریع این شبکه ها را در کشور منهدم کند.

مدیری که الگویش مرحوم کردان است!

رئیس جدید هیأت مدیره شرکت دخانیات ایران در سمینار سراسری یک روزه مدیران استان های این شرکت با تأکید بر اینکه الگوی کاری وی مرحوم کردان است، از اجحاف در حق مرحوم کردان خبر داد و گفت: دکتر کردان از ویژگی های مدیریتی ممتازی برخوردار بود که من از وی خیلی چیزها یاد گرفتم. به نوشته اخرین نیوز عباس پورنصاری که به تازگی با حکم مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان عضو و رئیس هیأت مدیره شرکت عظیم دخانیات ایران منصوب شده، پیش از این در بخش های مختلف صدا و سیما مشغول بوده و در دوره مدیریت مرحوم کردان مسئولیت بخش های مالی را بر عهده داشته است. وی در این نشست چندین بار از مرحوم کردان با عنوان دکتر یاد و بر به کارگیری روش های مدیریتی آموخته از کردان در مسئولیت جدید تأکید کرده است.

روایت یک مقام آگاه از جزئیات حکم مهدی هاشمی

یک منبع آگاه درباره جزئیات حکم قطعی مهدی هاشمی گفت: وی با حکم دادگاه به ۱۰.۴میلیون دلار رد مال و جزای نقدی به‌ دلیل ارتشا، یک‌میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به‌ دلیل اختلاس و جعل، انفصال دائم از خدمات دولتی و تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد. یک منبع آگاه قضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: مهدی هاشمی بابت اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به 10 سال حبس و رد مال به‌ مبلغ 600میلیون تومان و جزای نقدی معادل 2برابر مبلغ رد مال به‌ میزان یک‌میلیارد و 200میلیون تومان محکوم شده است.

وی ادامه داد: مهدی هاشمی به‌ دلیل ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به‌ مبلغ 5 میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است. این مقام آگاه افزود: مهدی هاشمی همچنین به‌ دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق محکوم شده است. وی همچنین گفت: متهم، به‌ دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شده است. این مقام آگاه در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، این متهم صرفاً 10 سال از 25 سال محکومیت خود را تحمل خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار