بازدید 2200

مثلث شوم رانت ساز

اميرعباس سلطاني
کد خبر: ۵۰۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 10 June 2015
حجم و رقم فسادهاي اقتصادي در سال هاي گذشته در کشور افزايش يافته است. دستگيري معاون رئيس دولت گذشته پيام مثبتي براي افکار عمومي به دنبال داشت و اميدواريم ديگر مسئولان متخلف نيز در اسرع وقت به مجازات برسند. به ويژه اينکه در ماه هاي گذشته روندي از بازداشت مسئولان طراز اول دولت احمدي نژاد را شاهديم و اينها نشان از آن دارد که در دولت عدالت، محور ايشان تنها چيزي که مد نظر رئيس دولت نبوده، توجه به نيازمندان و محرومان است، وگرنه کدام انسان عاقل و عادلي اجازه مي دهد در دوره مديريتش فساد و تباهي مثل قارچ از زمين بيرون بزند.

امروز وجود رانت و فساد در هر اقتصادي، يکي از موانع توسعه يافتگي و پيشرفت به شمار مي رود و در اقتصاد ما نيز پديده رانت و فساد همواره سرعت رشد و توسعه را کاهش داده است. چرا روزبه روز حجم پرونده هاي مربوط به فساد و رانت بيشتر مي شود تا جايي که رهبرمعظم انقلاب در جلسه هاي مختلف گلايه کرده اند که چرا صحبت ها و همايش ها در مورد مسائل رانت خواري به نتيجه نمي رسد. صداي اعتراض رئيس جمهوري هم بلند شده است. در چنين شرايطي دولت، مجلس و قوه قضائيه بايد با تمام قوا براي ريشه کن کردن رانت خواري گام بردارند و اين اقدام تنها زماني موفقيت به دنبال خواهد داشت که با موضوع رانت و رانت خوار و رانت ساز برخورد اصولي و دور از شعار صورت گيرد.

    مهم ترين بخش اين مثلث شوم رانت ساز است که تنها حلقه مفقودي است که کمترين توجه به آن مي شود و روزانه اقتصاد کشور را شخم مي زند. مسئولان کشور مخصوصا قوه قضائيه بايد به دنبال برخورد جدي با رانت ساز باشند، اينکه امثال بابک زنجاني ها در کشور يک شبه غول اقتصادي مي شوند و در تمام ابعاد فرهنگي، ورزشي و سياسي دست اندازي مي کنند اگرچه بايد اشد مجازات در مورد آنها صورت گيرد، اما مهم تر از همه بايد با عوامل و افراد و دست هاي آشکار و پنهاني که بابک زنجاني ها را ساخته و پرداخته کردند، برخورد شود. آن وقت است که مي توانيم ادعا کنيم ريشه فساد را کنده ايم؛ زيرا بابک زنجاني ها تنها ويترين هستند. قبل از اينکه دير شود بايد فکر اساسي و اقدامي جدي توسط مسئولان به عمل آيد؛ آن هم دور از شعار و ظاهرسازي و مصلحت انديشي.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار