بازدید 2801

در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال چه گذشت؟

کد خبر: ۵۰۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 08 June 2015
مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال که قرار بود در اسفند سال قبل برگزار شود، صبح امروز با حضور 64 نفر از اعضای این مجمع در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اعضای مجمع فدراسیون به ترتیب 20 تا 15 دقیقه قبل از برگزاری جلسه به مرور خود را به سالن اجتماعات رساندند تا بنا بر قرار قبلی، مجمع فوق‌العاده راس ساعت 10 آغاز شود.

گودرزی ورزش ورزش و جوانان، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال، اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیران عامل برخی از باشگاه‌های لیگ برتری همچون سپاهان، پرسپولیس و نمایندگان هیات‌های فوتبال استان‌های مختلف از جمله افرادی بودند که به ترتیب در جلسه امروز حاضر شدند.

در ابتدای جلسه سه نفر به عنوان ناظر و سه نفر به عنوان شمارش کننده آرا انتخاب شدند. در حالی که در ابتدای جلسه با حضور 58 نفر از اعضا،‌ مجمع آغاز شد در پایان جلسه تعداد افراد به 64 نفر رسید.

ابتدا خزانه‌دار فدراسیون فوتبال گزارشی در مورد مباحث مرتبط با این بخش ارائه کرد و در قسمتی از حرف‌هایش به صورت‌های مالی فدراسیون پرداخت که این موضوع با واکنش صادق درودگر مبنی بر اینکه این مسئله به خزانه‌داری مربوط نمی‌شود مواجه شد.

به گزارش ایسنا، این جلسه فوق‌العاده در حالی برگزار شده بود که به صورت‌های مالی 92 و 93 فدراسیون فوتبال ایراداتی توسط اعضای مجمع وارد شده بود و قرار بود این ایرادات اصلاح شود. مشکل مطرح شده در مجمع فوق‌العاده فدراسیون این بود که برخی از اعضا نسبت به تغییر حسابرس مالی اعتراض کردند. پیش از این صورت‌های مالی 93 -92 توسط موسسه حسابرسی رهبین ارائه شده بود که ایراداتی به آن وارد شد. قرار بود این ایرادات در جلسه بعدی مجمع اصلاح و توسط این موسسه مجددا گزارش داده شود اما حسابرس مالی فدراسیون از موسسه حسابرسی رهبین به موسسه حسابداری آگاه‌نگر تغییر یافته بود! اعضا نسبت به این مسئله اعتراض کردند چرا که معتقد بودند ایرادات و اصلاحات انجام شده باید توسط همان حسابرس قبلی گزارش داده شود.

پس از این کفاشیان با اشاره به اینکه موسسه حسابرسی قبلی حاضر نشد در این زمینه مجددا با فدراسیون همکاری کند گفت: در هیات رییسه نام 5 حسابرس به میان آمد که از این بین موسسه حسابرسی آگاه‌نگر انتخاب شد.

کفاشیان ادامه داد: گزارش‌های قرائت شده در جلسه امروز مصوبه نیست و گزارش حسابرسی باید کامل ارائه شود. بنابراین موسسه بین‌المللی حسابرسی آگاه‌نگر با بررسی مجدد مسائل موضوع را در تیرماه مد نظر قرار می‌دهد.

کفاشیان همچنین خاطرنشان کرد: ایرادات وارده به گزارش حسابرسی را قبول داریم و باید شفاف عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، پس از این 21 نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در نامه‌ای امضا شده خواستار ممانعت از پخش بازی‌های لیگ برتر، جام حذفی و دیدارهای ملی از طریق صداوسیما در فصل بعدی شدند چرا که آن‌ها معتقد بودند با توجه به عدم پرداخت مطالبات فوتبال در فصل گذشته توسط صداوسیما نباید همکاری درخصوص ضبط مسابقه‌ها از طریق این سازمان انجام شود. در نهایت این مسئله با مخالفت وزیر ورزش و جوانان مواجه شد. او عنوان کرد که اعضای مجمع نباید به جزئیات ورود کنند و تنها بهتر است با تفویض اختیار به رییس فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رییسه، پیگیر مسائل مرتبط با حق پخش شوند.

مجمع امروز فدراسیون فوتبال در حالی به مدت دو ساعت به طول انجامید که بیش از آنکه موضوع ورود به گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال مد نظر قرار گیرد، جلسه تحت‌الشعاع انتخابات اسلامیان و عرب عامری به عنوان نایب رییس اول فدراسیون فوتبال و نایب رییس اول این فدراسیون قرار گرفته بود. در نهایت اسلامیان با 50 و عرب عامری با 45 رای به عنوان نواب رییس کفاشیان انتخاب شدند.

از حواشی جلسه مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال که با پرسش خبرنگاران در انتهای جلسه و با خروج اعضا همراه بود، صحبت‌های مطرح شده توسط اعضای کمیسیون اصل 90 در ارتباط با فساد در فوتبال و نیز تعداد سفرهای علی کفاشیان بود. در حالی که شب گذشته پورمختار به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 درباره 188 سفر علی کفاشیان صحبت کرده بود،‌ رییس فدراسیون فوتبال بیان کرد که از سال 90 به بعد تنها 40 سفر را انجام داده است.

وزیر ورزش نیز که صحبت‌هایی را در طول جلسه انجام داده بود، پس از اتمام جلسه سریع سالن را ترک کرد و با خبرنگاران همکلام نشد.

از دیگر نکات قابل اشاره در طول جلسه این بود که سالنی برای حضور خبرنگاران در نظر گرفته شده بود که تصاویر مجمع در آن پخش می‌شد و خبرنگاران از طریق این تصاویر می‌توانستند اخبار مجمع را پوشش دهند. متاسفانه عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه در این اتاق به شدت موجب آزار خبرنگاران شده بود چرا که آن‌ها مجبور بودند برای خواندن خبرهایشان از این اتاق خارج شوند و به نقطه‌ای بروند که خطوط آن‌ها آنتن‌دهی لازم را داراست.

انتهای پیام
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس