بازدید 2882
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

نصایح ‌رهبری در 14‌خرداد صراط‌مستقیم‌انقلاب را روشن‌کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تمجید از حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در رابطه با رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: ‌زنده بودن حرکت فکری امام در گرو پیشبرد راهی است که مقام معظم رهبری به درستی آن را بیان فرمودند.
کد خبر: ۵۰۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 07 June 2015
اگر می توانند یارانه 55 میلیون را حذف کنند!رئیس مجلس شورای اسلامی با تمجید از حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در رابطه با رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: ‌زنده بودن حرکت فکری امام در گرو پیشبرد راهی است که مقام معظم رهبری به درستی آن را بیان فرمودند.

به گزارش تابناک، دکتر علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز ( یکشنبه 17 خردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت امام زمان (عج)، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای پانزدهم خرداد گفت:‌ سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد به خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن نمود و اصول مستحکمی که می تواند زنده بودن حرکت امام(ره) را تضمین نماید به درستی تبیین گردید که اصل الاصول آن همان اسلامی ناب محمدی بود، اسلام ناب محمدی و مد نظر امام که در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجرانه می‌باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امروز تقابل این دو نوع قرائت از اسلام را به عینه در صحنه و مسائل منطقه‌ای مشاهده می کنیم و در طول سال‌های پس از انقلاب تقابل این دونوع برداشت اسلامی را در عرصه‌های مختلف داخلی تجربه کرده‌ایم؛ میدان تقابل اسلام لیبرالی و انحرافی با اسلام ضد استکباری و اجتهادی است، میدان تقابل اسلام عدالت‌خواه و جهادی با اسلام تسلیم و تروریستی است، اسلام آزادی‌خواه و مردمی با اسلام خمود و منزوی است.

وی در ادامه گفت: زنده بودن حرکت فکری امام در گرو پیشبرد این راهی است که مقام معظم رهبری به درستی آن را بیان فرمودند و لازم می‌دانم از نصایح عمیق ایشان در ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 6 خردادماه تشکر نمایم. تذکرات معظم له در تعامل قوا و رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش های مختلف و عنایت ایشان به رویکرد مستحکم مجلس در اتخاذ مواضع اصیل در جهت احقاق حقوق مردم و توجه به رونق اقتصاد درونی ارزشمند و حکمت آمیز بود.

رئیس مجلس افزود: این منظومه گرانقدر را پایه اقدامات خود قرار می‌دهیم که یکی از آنها استفاده از زمان باقی مانده مجلس در جهت انجام وظایف اصلی و پرهیز از آغشتگی این وظایف به بحث انتخابات می باشد. ازاین جهت از  نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون های مختلف می خواهم اولا به تناسب وظایف کمیسیون‌ها، طرح‌ها و لوایحی که در اهمیت بیشتری قرار دارند سریع‌تر بررسی و به مجلس ارائه نمایند تا در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: ثانیا، حال که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و قانون رفع موانع تولید ابلاغ گردیده است در نحوه اجرای این قانون مهم، سیاست های مربوطه نظارت و مطابق آیین‌نامه ظرف 6ماه آینده گزارش نظارتی خود را به مجلس ارائه نمایند. ثالثا محورسخنان مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام و در ملاقات با نمایندگان بر مردمی کردن اقتصاد و زمینه سازی برای تشویق کارآفرینان بود. هریک از کمیسیون‌ها با تعامل در بخش های دولتی و غیر دولتی تحرک در این زمینه را پیگیری نمایند و موتور متحرکی برای این مهم گردند.

دکتر لاریجانی گفت: رابعا، صادرات غیرنفتی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است که در شرایط فعلی در اوج اولویت قرار دارد. کمیسیون‌های مختلف با همکاری بخش های دولتی و غیر دولتی پیگیر تحقق این امر مهم باشند و در رفع این موانع تلاش نمایند. خامسا، یکی از مشکلات مهم بخش تولید رکود است که از کمیسیون صنایع و کشاورزی می خواهیم با دعوت از مسئولان مختلف کشاورزی ، صنعتی و بانک ها این امر را در اولویت قرار دهند و مشکلات بخش های تولیدی را رفع نمایند.

وی به عنوان نکته آخر گفت: با توجه به فصل تنظیم برنامه ششم و تأکیدات رهبر معظم مناسب است مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های مختلف بررسی محورهای اصلی برنامه ششم را متناسب با شرایط فعلی آغاز و براساس تجربیات گذشته، برنامه راهبردی و عملیاتی تنظمیم گردد و به جای تقنین مجدد، برنامه اجرایی مهم در توسعه را در هر بخش مشخص و با رعایت سیاست های اصل 44 قانون اساسی زمینه های توسعه ملی کشور و توسعه مناطق به نحو متوازن و متناسب را تدارک ببینند. طبعا در هیئت رئیسه مجلس ساز و کار پیگیری این امور را به نحو هماهنگ تدارک خواهیم نمود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار