بازدید 2263

ریس کویتی برای فیفا ؟

رئیس شورای المپیک آسیا که از نامزدهای جدی جانشینی بلاتر است، در گفت‌وگویی اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن به این عنوان، فوتبال جهانی را از آلودگی‌های فساد به دور نگه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۰۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴ 07 June 2015
به گزارش خبرگزاری فارس، شیخ احمد الفهد الاحمد الصباح، مدیر ورزشی با نفوذ کویتی، در کنگره فیفا در روز جمعه هفته پیش (که به انتخاب شدن مجدد بلاتر به عنوان رئیس فیفا انجامید) به عضویت در کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال برگزیده شد. او از قرار معلوم روابط خوبی با چهره‌ها و نهادهای ورزشی بین‌المللی دارد و گویا در چانه‌زنی هم از قدرتمندترین چهره‌های ورزشی است. یک روز پیش از کنگره اخیر فیفا تصویری از الصباح در کنار میشل پلاتینی منتشر شد.

الصباح در ارتباط با انتخاب شدنش به عنوان جانشین بلاتر گفت: در این صورت مدیریت جهانی فوتبال را از آلودگی‌های فساد به دور نگه خواهم داشت.

بنا به گزارش صدای آلمان، گفته می‌شود الصباح که رئیس شورای المپیک آسیا است، به خوبی می‌داند چطور نظر بیشینه صاحب نظران را جلب کند. او به توماس باخ آلمانی هم برای رسیدن به ریاست کمیته بین‌المللی المپیک کمک چشمگیری کرد.

فعلا دومینیکو اسکالا 50 ساله، رئیس کمیسیون مالی فیفا، جانشین موقت بلاتر خواهد بود. او، به گفته بلاتر، از پشتیبانی گسترده‌ای در میان جناح‌های مختلف داخل و خارج از فیفا برخوردار است. کنگره فوق‌العاده فیفا برای گزینش رئیس جدید بین دسامبر سال جاری و مارس 2016 (اواخر پاییز تا اواخر زمستان پیش رو) برگزار خواهد شد.

گفتنی است که فهد الصباح از حامیان اصلی بلاتر و مخالفان پرنس علی اردنی به شمار می‌رود. او محافظه‌کار است و می‌خواهد فوتبال جهانی به ترتیب کنونی اداره شود.

الصباح رئیس مجامع کمیته‌های المپیک کشورهای آسیا نیز است.

او از طیف بلاتری است و می‌خواهد راه او را ادامه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی