بازدید 1593

فائو: مناقشات خاورميانه مبارزه با گرسنگي را با مانع روبه‌رو کرده است

بر اساس این گزارش «مناقشه و بحران در عراق، سودان، سوریه و یمن و همچنین نوار غزه و کرانه باختری، خاورمیانه را به تنها منطقه جهان تبدیل کرده است که با افزایش سوء تغذیه رو به رو است.»
کد خبر: ۵۰۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 03 June 2015
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز چهارشنبه اعلام کرد مناقشه و بی ثباتی در خاور میانه باعث شده مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه شدید با مانع رو به رو شود.

فائو با ارائه گزارشی درباره تحولات منطقه ای در مقایسه با اهداف هزاره سازمان ملل متحد برای توسعه اعلام کرد خاورمیانه تنها منطقه جهان است که گرسنگی در آن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش «مناقشه و بحران در عراق، سودان، سوریه و یمن و همچنین نوار غزه و کرانه باختری، خاورمیانه را به تنها منطقه جهان تبدیل کرده است که با افزایش سوء تغذیه رو به رو است.»

عبد سالم ولد احمد معاون منطقه خاورمیانه در فائو گفت: « مناقشه ها و بحران ها عوامل اصلی نا امنی غذایی را در این منطقه تشکیل می دهند .»

طبق گزارش فائو، 33 میلیون نفر معادل هفت و نیم درصد جمعیت با سوء تغذیه شدید رو به رو هستند و این رقم سال 1990 شش و شش دهم درصد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، عبد السالم ولد احمد این رقم را غیر قابل قبول خواند و اعلام کرد 15 کشور از 19 کشور منطقه به اهداف مورد نظر هزاره توسعه سازمان ملل متحد رسیدند و نیمی از افراد مبتلا به سوء تغذیه را کاهش دادند و میزان آن را در به زیر نیم درصد رساندند.

فائو هشدار داد اما کشورهای درگیر با جنگ با تهدید فزاینده گرسنگی رو به رو هستند و نه میلیون و 800 نفر در سوریه به کمک غذایی نیاز دارند.

موریس سادی نماینده لبنان در فائو گفت: «تولید داخلی سوریه به پایین ترین سطح در یک دهه رسیده است.»

سال 2014 علاوه بر مناقشه داخلی خشکسالی تولید محصولات کشاورزی این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

در صورتی که سال 2015 بارش در مقایسه با سال قبل بیشتر باشد مناطق کلیدی کشاورزی مثل استان های حسکه و ادلب به علت درگیری به سختی قابل دسترس است.

این گزارش خاطر نشان کرد این مناقشه بدون تردید پیامد بلند مدت برای امنیت غذایی و تغذیه در سوریه و آوارگان سوری خواهد داشت.

به علاوه در یمن اکثریت جمعیت اوایل 2015 و قبل از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به مواضع شیعیان به کمک غذایی نیاز داشتند.

در عراق میزان سوء تغذیه از هشت درصد در سال های 1992 - 1990 به 23 درصد رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل