بازدید 2134
استاد دانشگاه لندن:

ائتلاف ضد يمني، 99 درصد سعودي است

یکی از اهداف اصلی از این عملیات، منهدم ساختن زیرساخت های کشور یمن است. این در حالی است که کشور فقیر یمن، حتی پیش از این جنگ، زیرساخت های محدودی داشته است که فراهم کننده نیازهای اولیه زندگی برای مردم یمن بوده است، اما عربستان سعودی تلاش دارد حتی همین زیرساخت های محدود را نیز از بین ببرد.
کد خبر: ۵۰۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 03 June 2015
استاد دانشگاه متروپالیتنِ لندن گفت: این «به اصطلاح» ائتلاف ضد یمنی، در حقیقت، نود و نه درصد سعودی و تحت حمایت کامل آمریکا است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از پرس تی وی، مجری این شبکه ابتدا گفت: ریاض، به رغم نگرانی های بین المللی و درخواست‌های انساندوستانه از طرف سازمان‌های حامی حقوق بشر، کماکان به حملات هوایی خود به کشور فقیر یمن، که تاکنون بیش از چهار هزار نفر - که اکثراً از زنان و کودکان هستند - در آن کشته شده‌اند، ادامه می‌دهد.

سامی رمضانی، استاد دانشگاه متروپالیتنِ لندن، در گفتگوی زنده اختصاصی با مجری این شبکه در این خصوص گفت: به نظر من، خاندان حاکم بر عربستان سعودی هنوز هم مصمم است به جنگ علیه مردم یمن ادامه دهد. این در حالی است که یمن فقیرترین کشور خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) و همچنین در سراسر جهان عرب است.

عربستان سعودی سوابق طولانی‌مدتِ مداخلات بی‌مورد در امور داخلی یمن دارد. حرکات عربستان سعودی همواره در تناقض با اراده و خواست مردم یمن بوده است. عربستان سعودی همواره تلاش کرده است در آنچه اکثریت مردم یمن می‌خواهند، کارشکنی کند.

فرق این عملیات با حرکات سابق عربستان سعودی این است که اینبار عربستان سعودی وارد جنگی آشکار با یمن شده است. عربستان سعودی سرکردگی «به اصطلاح» ائتلاف را به دست گرفته است و این در حالی است که این «ائتلاف» در واقع، 99 درصد سعودی و تحت حمایت آمریکا است.

یکی از اهداف اصلی از این عملیات، منهدم ساختن زیرساخت های کشور یمن است. این در حالی است که کشور فقیر یمن، حتی پیش از این جنگ، زیرساخت های محدودی داشته است که فراهم کننده نیازهای اولیه زندگی برای مردم یمن بوده است، اما عربستان سعودی تلاش دارد حتی همین زیرساخت های محدود را نیز از بین ببرد.

نیروی دریایی آمریکا که در آب های منطقه حضور دارد، بسیاری از اهداف حملات هوایی عربستان سعودی را تعیین می کند و در این راستای شناسایی این اهداف، به عربستان سعودی کمک می کند.

پرفسور رمضانی در رابطه با سکوت و انفعال جامعه بین المللی در قبال عملیات عربستان سعودی در یمن گفت: خاندان سلطنتی آل سعود، عزیز کردهِ تمام قدرتهای بزرگ، مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و امثال آنها است.

این کشورها نفوذ بسیار زیادی در رسانه های جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت دارند. در چنین شرایطی دست خاندان آل سعود کاملاً بازگذاشته شده است که هرکاری که می خواهد در منطقه انجام دهد.

طی چند ماه گذشته که شاه سلمان، به عنوان پادشاه جدید عربستان سعودی منصوب شده است، میزان مداخلات این کشور در سوریه، عراق و یمن افزایش یافته است. عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

وی در خاتمه افزود: آمریکا متحد اصلی عربستان سعودی است که از آن از لحاظ سیاسی و نظامی حمایت می‌کند و تسلیحات مختلف در اختیار آن می‌گذارد. آمریکا از منافع عربستان سعودی حفاظت می‌کند و دستِ آن را در منطقه - به ویژه در سوریه، عراق و یمن - باز گذاشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار