بازدید 9147
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

مذاکرات ایران و 1+5 احتمالا تمدید خواهد شد

کد خبر: ۵۰۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 03 June 2015
شرط و شروط آمریکایی ها افزایش پیدا کرده؛ مذاکرات ایران و 1+5 احتمالا تمدید خواهد شد
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها بر شرط و شروط خود در مذاکرات هسته ای با ایران می افزایند و ایرانی‌ها نیز خطوط قرمزی دارند احتمالا در ژوئن کنونی توافق نهایی حاصل نخواهد شد.

به گزارش «انتخاب»، شیخ نعیم قاسم این مطلب را در مصاحبه اختصاصی شبکه تلویزیونی المنار با وی مطرح کرد که درباره مسائل مختلف منطقه بود.

معاون دبیر کل حزب الله گفت حتی اگر فرض کنیم که پرونده هسته ای ایران به پایان برسد که معلوم هم نیست که ژوئن به پایان برسد باز هم گزینه های سیاسی وجود ندارد زیرا شروط آمریکا رو به افزایش است و ایرانی ها نیز خطوط قرمزی دارند به همین سبب انتظار نمی رود توافق در ژوئن حاصل شود و احتمالا مذاکرات تمدید خواهد شد .

وی افزود: از طرف دیگر یمن نیز چشم انداز حل و فصلی ندارد. درباره سوریه نیز به هیچ وجه حل و فصل سیاسی وجود ندارد. در عراق نیز تلاش می شود داعش از مناطق تحت کنترل بیرون رانده شود. ما در مرحله ای هستیم که گزینه های سیاسی وجود ندارد حتی خود آمریکایی ها نیز مانده اند چه کنند. این منطقه است که ضرر می کند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حزب الله صد در صد از ژنرال میشل عون رئیس جریان مسیحی آزاد ملی لبنان در جریان « انتصابها و ریاست جمهوری » حمایت می کند گفت اگر دولت در جلسه روز پنجشنبه خود در موضع انتصابها موفق نشود در هیچ چیز دیگری نیز موفق نخواهد شد.

شیخ نعیم قاسم گفت ما رئیس جمهوری می خواهیم که بتواند تعهداتی به نفع لبنان بدهد و میشل عون این قدرت را دارد. دو گزینه بیشتر در خصوص ریاست جمهوری وجود ندارد یا انتخاب میشل عون یا ادامه خلأ ریاست جمهوری . برای گروه مقابل به نظر می رسد که خلأ بهتر است بنابراین آنها مسئول هستند. حمایت حزب الله از میشل عون در خصوص موضوع ریاست جمهوری یک گزینه لبنانی است.

شیخ نعیم قاسم گفت انتخاب عون برای ریاست جمهوری ربطی به پرونده هسته ای ایران یا روابط با عربستان ندارد. انتخاب عون از طرف ما یک گزینه لبنانی است و گزینه ایرانی نیست این گزینه به ما مربوط می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار