بازدید 2398

ژنرال آمریکایی: با ایران همکاری نکنید

ژنرال آمریکایی تصریح کرد تقویت سنی های عراق عامل متوازن کننده در مقابل نفوذ منطقه ای ایران است.
کد خبر: ۵۰۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 03 June 2015
ژنرال آمریکایی تصریح کرد تقویت سنی های عراق عامل متوازن کننده در مقابل نفوذ منطقه ای ایران است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ژنرال کارتر هام Ham فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا در افغانستان گفت:« مقابله با دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در عراق و سوریه بسیار دشوار شده است. برای اینکه این گروه در عراق شکست داده شود باید از کمکهای سنی های این کشور بهره گرفت. اما گذشت زمان اصلا به نفع آمریکا نیست. زمان دشمن واقعی آمریکا شده است به این معنا که هر روز که سپری می شود، دولت اسلامی عراق و شام(داعش) می تواند پیشروی های بیشتری داشته باشد و یک روستا یا شهر دیگر را به تصرف خودش دربیاورد و عملیات انتحاری بیشتری انجام بدهد و سبب شود این افسانه تقویت شود که این گروه ، شکست ناپذیر است. 

بنابراین، بهترین کاری که آمریکا برای تامین منافع خودش در عراق می تواند انجام بدهد این است که به سنی های عراق بویژه در استان الانبار کمک کند تا مانع پیشروی های دولت اسلامی عراق و شام(داعش) شود یا اینکه دستکم در مسیر این پیشروی ها، مانع ایجاد شود.»

وی در ادامه افزود:« آمریکا برای مقابله با دولت اسلامی عراق و شام(داعش) نباید با ایران همکاری کند. باید به بافت چندفرهنگی و چندقومیتی عراق توجه داشت. تقویت سنی ها در عراق به ایجاد توازن منطقه ای کمک می کند. این مسئله برای آینده منطقه بسیار حائز اهمیت است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر