بازدید 14728
بعیدی نژاد:

عراقچی در مخالفت با یک طرح٬ آن را تحویل نگرفت

مدیر کل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه نوشت: مخالفت با برخی مواد را عراقچی اعلام کرد و تاکید کرد طرح را از ١+٥ تحویل نمی‌گیریم.
کد خبر: ۵۰۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 02 June 2015
مدیر کل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه نوشت: مخالفت با برخی مواد را عراقچی اعلام کرد و تاکید کرد طرح را از ١+٥ تحویل نمی‌گیریم.

به گزارش ایلنا حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

بعد از آنکه بنده یادداشت مربوط به ارتباط بحث PMD با مذاکرات هسته‌ای را نوشتم٬ برخی سایت‌ها و شخصیت‌ها منتقد به جا آنکه به واقعیت مطلب توجه بفرمایند و به دنبال کشف حقیقت باشند، باز به حواشی پرداختند٬ و از جمله به این امر اشاره کردند که آقای دکتر عراقچی در مصاحبه تلویزیونی خود بر خلاف اعلام بنده که ما همان جا به محض دریافت پیشنهاد طرف ١+٥ در خصوص حل موضوع به اصطلاح PMD از طریق دسترسی به دو سایت نظامی و مصاحبه با برخی شخصیت‌های نظامی و علمی با آن مخالفت کردیم، اعلام کرده‌اند ما با این پیشنهاد موافقت کرده بودیم٬ اما تهران با آن مخالفت کرد.

با علم به اینکه بنده اطمینان دارم که روشنگری بیشتر در این خصوص متاسفانه برای برخی از این سایت‌ها و افراد اثری ندارد٬ ولی برای روشن شدن بیشتر موضوع برای عزیزان بسیاری که بدنبال کشف حقیقت هستند و حاضر نیستند حقیقت را فدای هر چیز دیگری از جمله تمایل‌های سیاسی کنند، لازم دانستم برای ثبت در سوابق مذاکرات این توضیح را عرض کنم که:

چگونگی حل بحث PMD در جلسات زیادی با طرف‌های ١+٥ موردبحث قرار گرفته بود و بدنبال این جلسات نهایتا کلیات نحوه حل موضوع بدین صورت که از طریق اجرای برخی اقدام‌های خاص و مشخص از سوی ایران باشد، مورد توافق طرفین قرارگرفته بود.

اما قرار بود طرف مقابل پیشنهاد مشخص خود را که این اقدام‌ها شامل چه اقدام‌های مشخصی باشد٬ به ایران ارائه کند٬ تا پس از بررسی و تایید آن در تهران، اقدام لازم بعدی صورت گیرد.

بعد از ظهر یک روزی که به ما اعلام شد می‌خواهند پیشنهاد را به ما بدهند، آن جلسه را بعد از هماهنگی مواضع با آقای دکتر ظریف،  بنده با آقای دکتر عراقچی با هم رفتیم و وقتی پیشنهاد آنها را دیدیم٬ بر اساس همان اصول هماهنگ شده مخالفت خود را با این پیشنهاد همان جا اعلام کردیم و این مخالفت را خود شخص آقای دکتر عراقچی اعلام کرد و حتی تاکید کرد طرح را از ١+٥ تحویل هم نمی‌گیریم.

آن وقت البته آنها از ما خواستند برای آگاهی تهران از پیشنهاد آنها٬ گزارشی به مقام‌های خود ارائه کنیم که همان موقع یعنی حدود سه ماه پیش این گزارش هم انجام شد و موضع تیم مذاکره کننده در تمامی سطوح عالی مورد تایید و تقدیر قرار گرفت.

در پایان در این شب مبارک عید بزرگ نیمه شعبان را به همگی شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم عنایت خاصه حضرت امام عصر عج بویژه در این مرحله حساس در کشور مشمول ملت بزرگ ما گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس