بازدید 12105

مردم قشم دمای هوای 49 درجه را تجربه کردند

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: مردم این جزیره ظهر روز سه شنبه دمای هوای 49 درجه سانتی گراد بالای صفر را تجربه کردند که این دما در مدت 20 سال گذشته بی سابقه است.
کد خبر: ۵۰۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 02 June 2015
رییس اداره هواشناسی قشم گفت: مردم این جزیره ظهر روز سه شنبه دمای هوای 49 درجه سانتی گراد بالای صفر را تجربه کردند که این دما در مدت 20 سال گذشته بی سابقه است.

آیت حقانی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دمای بی سابقه امروز ناشی از سیستم جنب حاره ای است که از دو روز گشته استان هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی از کاهش رطوبت هوای قشم در روزهای اخیر خبر داد و گفت: امروز رطوبت هوای این جزیره به صفر درصد رسید که شرایط یاد شده با توجه به نزدیک بودن ایستگاه هواشناسی به دریا، امری کم سابقه تلقی می شود.

حقانی اضافه کرد: میانگین رطوبت هوا در تابستان های گرم جزیره 50 درصد و حداقل به 30 درصد می رسد و در طول سال کمتر از چند روز ممکن است رطوبت هوا به زیر 10 درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه جزیره قشم تا روز پنجشنبه تحت تاثیر سیستم جنب حاره ای خواهد بود، اضافه کرد: با این وجود به دلیل افزایش رطوبت به مرور شاهد کاهش دما خواهیم بود و پیش بینی می شود از فردا دمای هوای قشم به حداکثر 43 درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

وی حداکثر دمای ایستگاه هواشناسی فرودگاه بین المللی قشم که در 60 کیلومتری این شهر واقع است، 47 درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد.

رییس اداره هواشناسی قشم اظهار کرد: بر اساس داده های ایستگاه هواشناسی قشم، حداکثر سرعت باد در این جزیره هفت متر بر ثانیه گزارش شده است.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت در 22 مایلی جنوب بندرعباس مرکزاستان هرمزگان واقع شده و جزایر هنگام، لارک و هرمز از توابع آن است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار