بازدید 1928

الجزيره:آمريکا از اقدامات ارتش عراق راضي نيست

سازمان دولت اسلامی پیش از این حملات نظامی متعددی داشت که در پی آن شماری از نیروهای عراقی کشته و زخمی شدند و آسیب های گسترده ای به تجهیزات نظامی عراقی ها وارد شد. سازمان دولت اسلامی از حملات مختلف علیه نیروهای عراقی استفاده می کند.
کد خبر: ۵۰۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 02 June 2015
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ائتلاف بین المللی از اقدامات ارتش عراق در مقابله با نیروهای سازمان دولت اسلامی راضی نیست.

به گزارش این شبکه،منابع نظامی اعلام کردند بر اثر حملات خمپاره ای بامداد امروز سازمان دولت اسلامی به پایگاه هوایی حبانیه در شرق الرمادی هفده نفر از نیروهای ارتش و شبه نظامیان بسیج مردمی کشته و بیست و هشت نفر دیگر زخمی شدند. برخی از منابع در شهر فلوجه نیز اعلام کردند بر اثر عملیات کمین سازمان دولت اسلامی در مسیر عامریه فلوجه به عنکور بیست و شش نفر از نیروهای ارتش و شبه نظامیان بسیج مردمی کشته و سی و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

بشیر نوار گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: تحولات میدانی در عراق شتاب شدیدی به خود گرفته است. نیروهای عراقی تلاش می کنند عناصر مسلح سازمان دولت اسلامی را از مناطق نفوذ خود بیرون برانند. بر اثر حملات هوایی سازمان دولت اسلامی به پایگاه هوایی الحبانیه در شرق الرمادی ده ها نفر از نیروهای عراقی کشته و زخمی شدند و آسیب های گسترده ای به تجهیزات و انبار سلاح ارتش در این پایگاه وارد شد. عناصر سازمان دولت اسلامی در جنوب غربی فلوجه در عملیات کمین خود و با استفاده از خودروی بمب گذاری شده به یک کاروان نظامی و نیروهای شبه نظامی حمله کردند.

خبرگزاری اعماق وابسته به (گروه تروریستی) سازمان دولت اسلامی اعلام کرد بیش از هفتاد نفر از نظامیان عراقی و نزدیک به بیست مستشار نظامی در عملیات دیروز در نزدیکی پایگاه نظامی المثنی در نزدیکی سامرا کشته شدند.

سازمان دولت اسلامی پیش از این حملات نظامی متعددی داشت که در پی آن شماری از نیروهای عراقی کشته و زخمی شدند و آسیب های گسترده ای به تجهیزات نظامی عراقی ها وارد شد. سازمان دولت اسلامی از حملات مختلف علیه نیروهای عراقی استفاده می کند.

عملکرد نیروهای عراقی با انتقاد ائتلاف بین المللی روبرو شده است. از زمانی که سازمان دولت اسلامی در سال گذشته بر شهر موصل سیطره یافت، ائتلاف بین المللی به حملات خود علیه مواضع این سازمان ادامه می دهد. این ائتلاف از اقدامات شبه نظامیان بسیج مردمی انتقاد می کند. این نیرو با اتهاماتی دال بر نقض حقوق بشر در مناطق درگیر روبروست. ائتلاف همچنین منتقد به حاشیه رانده شدن مبارزان عشایر سنی عراق توسط دولت حیدر العبادی است.

دولت آمریکا انتقاد شدیداللحنی از ارتش عراق داشته و درباره توان نیروهای ارتش پس از شکست در شهر الرمادی ابراز شک و تردید کرده است. شکست اخیر نیروهای عراقی در شهر الرمادی باعث شد تا ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در مسئله راهبرد مقابله با تهدیدات سازمان دولت اسلامی در کنفرانسی در پاریس بازنگری کند. در این کنفرانس مقامات بیست کشور حضور دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار