بازدید 1304

دو تن از رهبران ارشد اخوان المسلمين در استان جيزه مصر بازداشت شدند

این دو مقام ارشد اخوان المسلمین در حال آماده سازی مقدمات برای برگزاری تظاهرات ضد دولتی پس از اعلام حکم دادگاه درباره رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد مرسی بودند. مرسی ، رئیس جمهور این کشور در ژوئیه 2013 میلادی به دنبال تظاهرات گسترده توسط ارتش از قدرت برکنار شد.
کد خبر: ۵۰۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 02 June 2015
خبرگزاری شین هوا به نقل از روزنامه الاهرام گزارش کرد مقامات مصر اواخر روز دوشنبه دو تن از رهبران ارشد گروه اخوان المسلمین را بازداشت کردند.

محمد غزلان (به ضم غین) و عبد الرحمن البر (به فتح ب) دو عضو جماعت اخوان المسلمین مصر در آپارتمانی در استان جیزه مصر مخفی شده بودند.

دادگاه مصر برای این دو نفر به دلیل اتهاماتی از جمله خشونت و قتل حکم اعدام غیابی صادر کرده بود.

دولت مصر برای مهار خشونت هایی که به کشته شدن صدها نیروی پلیس و ارتش انجامیده، اقدامات سرکوب گرانه علیه رهبران و حامیان گروه اخوان المسلمین را تشدید کرده است.

روزنامه الاهرام گزارش کرد مقامات دولت مصر بیش از دو سال است که در حال جستجو برای یافتن این دو مقام اخوان المسلمین بودند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره، این دو مقام ارشد اخوان المسلمین در حال آماده سازی مقدمات برای برگزاری تظاهرات ضد دولتی پس از اعلام حکم دادگاه درباره رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد مرسی بودند. مرسی ، رئیس جمهور این کشور در ژوئیه 2013 میلادی به دنبال تظاهرات گسترده توسط ارتش از قدرت برکنار شد.

محمد مرسی با برخی اتهامات از جمله تشویق به خشونت، توطعه با کمک برخی قدرت های خارجی و قتل عام تظاهرکنندگان روبرو است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل