بازدید 6383

حمله‌نیروهای‌سعودی به‌مساجد‌شیعیان در قطیف

نیروهای امنیتی عربستان روز سه شنبه به چند مسجد شیعیان در منطقه شیعه نشین قطیف در شرق این کشور حمله کردند.
کد خبر: ۵۰۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 02 June 2015
نیروهای امنیتی عربستان روز سه شنبه به چند مسجد شیعیان در منطقه شیعه نشین قطیف در شرق این کشور حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی العهد به نقل از القطیف مباشر، نیروهای امنیتی عربستان به چند مسجد شیعیان در منطقه قطیف حمله کردند و نیروهای کمیته مردمی که مسوولیت حمایت از نمازگزاران در مقابل حملات تروریستی را دارند، تحت تعقیب قرار دادند.

تحلیلگران معتقدند که حملات تروریستی اخیر علیه شیعیان در عربستان با هماهنگی دستگاه امنیتی این کشور انجام شده و اگرچه نام برخی گروه های تروریستی در این میان مطرح است، اما این گروه ها با هماهنگی و حمایت رژیم عربستان دست به این حملات زده اند.

روز جمعه گذشته یک عامل انتحاری که قصد داشت با ورود به مسجد امام حسین (ع) در شرق عربستان، خود را در میان شرکت کنندگان در مراسم نماز جمعه منفجر کند، با دخالت مردم و جوانان حاضر در محل موفق نشد خود را به داخل مسجد برساند و ناچار در پارکینگ مجاور مسجد خود را منفجر کرد که علاوه بر عامل انتحاری، سه نفر دیگر در حادثه جان خود را از دست دادند.

این دومین حمله تروریستی به نمازگزاران در عربستان طی دو هفته گذشته است. جمعه دو هفته گذشته نیز یک تروریست انتحاری خود را در مسجد امام علی(ع) در شهرک القدیح استان قطیف و در میان نمازگزازان شیعه منفجر کرد .در این حمله بیش از 20 نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از وقوع این حملات تروریستی، کارشناسان و تحلیل گران زیادی مطرح کرده بودند که حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان از گروه های تروریستی فعال در منطقه خاورمیانه، بسیار خطرناک است و می تواند تهدیدی جدی برای این کشور نیز باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل