بازدید 3900

سرمایه‌گذاری آل‌سعود در مرزهای شرقی ایران

کد خبر: ۵۰۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 02 June 2015
رئیس‌گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان با بیان این که حامیان تروریست‌های تکفیری به دنبال انتقام گرفتن شکست‌های خود در خاورمیانه هستند ، گفت: ایران به دلیل مواجهه همیشگی با تهدیدات تروریستی برنامه‌های متنوعی را برای مقابله با تروریست‌های اجاره‌ای در شرق ایران تدارک دیده‌است.

غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت ضمن محکومیت رژیم آل‌سعود به عنوان اصلی‌ترین حامی جریانات تروریستی در خاورمیانه ، گفت: در سال‌های گذشته ابتدا القاعده و حالا داعش به عنوان اصلی‌ترین بازیگران تروریسم مد نظر آل‌سعود در خاورمیانه هستند. عربستان با صرف هزینه‌های کلان ابتدا بنیان‌های تفکر تکفیری را شکل داد و در ادامه آموزش نظامی و تسلیحات در اختیار تروریست‌ها قرار داده است.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: حامیان تروریست‌های تکفیری به دلیل شکست‌هایی که در سوریه و عراق متحمل شده‌اند با همراهی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال این هستند که از طریق گروه‌های تروریستی جنگ‌های نیابتی را بر علیه ایران آغاز کنند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر موفقت جمهوری‌اسلامی در مقابله با توطئه‌های تروریستی علیه ایران گفت: علی‌رقم تشدید تلاش‌ها برای اخلال در ثبات و امنیت ایران توسط گروه‌های تروریستی ظرف سال‌های گذشته شاهد تثبیت اقتدار و امنیت جمهوری‌اسلامی بوده‌ایم.

اسداللهی گفت: در مواجه با گروه‌های تروریستی تا کنون تعدادی از هموطنان به شهادت رسیده‌اند ولی جمهوری اسلامی همچنان با صلابت به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه توانسته آرامش خود را حفظ کند و در عین حال به برخی کشورها برای مبارزه با تروریسم کمک کرده است.

وی گفت: بنا به اعتراف برخی از اعضای گروهک جیش‌العدل که در شرق ایران فعالیت داشته‌اند،پس از بازداشت و در جریان بازجویی‌ها از آموزش در خاک عربستان و دریافت حقوق از ریاض اعتراف کرده‌اند و این موضوع از منظر حقوق بین المللی قابل پیگرد است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان گفت: جمهوری اسلامی در طول سال‌های پس از انقلاب به دلیل مواجهه با تهدیدات تروریستی متنوع به درجه بالایی از توان اطلاعاتی و نظامی برای برخورد با گروه‌های تروریستی دست ‌یاتفه‌است و بر همین اساس ایران برنامه‌های متنوعی برای قابله با تهدیدات امنیتی اخیر در دست اجرا دارد.

وی همچنین گفت: متاسفانه برخی عناصر وابسته به عربستان در پاکستان که در سیستم اطلاعاتی این کشور وحتی ارتش نفوذ دارند با تروریست‌های دست‌پرورده آل‌سعود همکاری می کنند ، برهمین اساس عناصر تروریستی در مرز ایران با پاکستان تردد داشته و پس از انجام عملیات بر علیه مردم ایران به کشور همسایه فرار می کنند.

اسداللهی با تایید گزارش تحرک داعش در پاکستان و افغانستان گفت: داعش به عنوان یک فراتهدید امنیتی در پاکستان و افغانستان لمس می‌شود و این موضوع به دغدغه اصلی کشورهای منطقه تبدیل شده‌است و لی متاسفانه اقدامی عملی از سوی پاکستان برای مواجهه با تروریست های تکفیری انجام نشده‌است.البته افغانستان تقاضای همکاری برای مقابله با داعش را مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در رابطه با درگیری‌های اخیر طالبان و داعش گفت: تروریست‌های تکفیری اگرچه توانسته نیروهای سرخورده طالبان را جذب کند اما در کوتاه مدت اقدام موثری نمی‌توانند انجام دهند ، البته تهدیدات داعش موضوعی نیست که بتوان آن را دست کم گرفت.

گفتنی است که روز گذشته وزیرامور خارجه جمهوری‌اسلامی ایران ، محمدجواد ظریف با انتقاد از رژیم آل‌سعود به عنوان حامی اصلی تروریست‌های تکفیری داعش ، النصره و القاعده گفته بود که «می‌توانیم اقدامات تروریستی عربستان در لبنان و در مرزهای شرقی‌مان را ببینیم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها