بازدید 3172

داعش یک میلیارد دلار "هاموی" آمریکایی در اختیار دارد

کد خبر: ۵۰۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 02 June 2015
گروه تروریستی داعش دارای تعداد زیادی خودروی زرهی هاموی ساخت آمریکاست که از آنها برای انجام عملیات انتحاری استفاده می‌کند. 

به گزارش «تابناک»، گروه داعش که بین عراق و سوریه درحال رفت و آمد است مشغول ساخت تجهیزات نظامی خاص خود است. این گروه به تعداد زیادی خودروی زرهی هاموی ساخت آمریکا دسترسی دارد که روز دوشنبه از یکی از این خودروها برای انجام عملیات انتحاری در بغداد استفاده کرد. در این اقدام تروریستی دست‌کم 45 نفر جان خود را از دست دادند.

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای با شبکه عراقیه اعلام کرد که داعش در زمان تصرف موصل در سال گذشته به هزاران خودروی هاموی دست یافت. العبادی روز یکشنبه در این مصاحبه گفت: در سقوط موصل ما تسلیحات زیادی از دست دادیم. ما تنها در موصل 2300 خودروی "هاموی" از دست دادیم.

خودروهای به دست آمده از موصل ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد. سال گذشته وزارت خارجه آمریکا با فروش 175 فروند تانک آبرامز به ارزش 12.4 میلیارد دلار و همچنین 1000 دستگاه خودروی هاموی به ارزش 579 میلیون دلار به عراق موافقت کرد. کنگره هنوز این قرارداد را مورد تایید قرار نداده زیرا برخی از سناتورهای آمریکایی نگران دستیابی داعش به این تجهیزات هستند.

هاموی های دزدیده شده از موصل احتمالا بخشی از تجهیزات زیادی است که نظامیان آمریکایی در زمان خروج از عراق در این کشور باقی گذاشتند.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس