بازدید 45435
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ادعای خرازی درباره حقوقدانی روحانی/ این نوشته رييس فرهنگستان هنر است؟!/ آرزوی دیدن لگن شکسته کری/ آغاز پرداخت ده میلیارد دلار به روسیه/ مقام بسیج: دست سید حسن درد نکند/ ازدواج به شرط امتحان

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند « مشایی وعده بهاری داد»، «دومین بیانیه هسته‌ای دانشگاه امام حسین»، «ارتش سوریه دیگر عملا وجود ندارد»، «ماجرای نفوذی امام در دربار شاه» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 02 June 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ادعای صادق خرازی درباره حقوقدانی روحانی

صادق خرازی، سفیر اسبق ایران در فرانسه در مصاحبه‌ای با مجله عصر اندیشه به بیان دیدگاه‌های متفاوتی درباره پرونده هسته‌ای ایران، مذاکره با غرب و استراتژی امریکا در مذاکره با ایران پرداخته و از جمله گفته است: آقای روحانی به همراه آقای میرحسین موسوی در کمیسیون محرمانه هسته‌ای حضور داشتند و حتی در استفاده از اصطلاحات هم دچار ضعف بودند. من آن زمان سفیر بودم، در کاخ الیزه مشاور امنیت ملی رئیس جمهور فرانسه به من گفت: «آن قدر این اصطلاح فلان هسته‌ای را به کار نبرید، این واژه مبنای حقوقی ‌اش بمب هسته‌ای است و همین اشتباه از لحاظ حقوقی پای شما را گیر می‌اندازد، وقتی شما می‌گویید می‌خواهیم دانش هسته‌ای صلح آمیز داشته باشیم، نباید این اصطلاح را به کار ببرید».

این نوشته رئيس فرهنگستان هنر است؟!


محمدعلي معلم‌دامغاني، رئيس فرهنگستان هنر نقدي بر اظهارات بهرام مشيري درباره شاهنامه فردوسي در شبكه فارسي زبان VOA نوشته که در آن آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحيم

در نفي و سُخره برنامه سياسي و نه حتي ديپلماسي شبكه VOA درباره شاهنامه فردوسي و فكاهه بهرام مشيري ........ تو بميري!

ياهو:

به نام خداوند جان و خرد، چو حق تلخ است با شيرين زباني حكايت سر كنم آن‌سان كه داني! مرگ بر VOA ، شبكه دَري وَري صدا و سيماي آمريكا. اما چرا؟ محض اِرا نه برا، يعني براي عدم درايه (كه به فارسي مبين مي‌شود) نبودن درايت در بيان و روايت اعني نقص در محاكات و كذب در حكايات، آن هم قصص ناموسي. چون قصه‌هاي قرآن و داستانهاي فردوسي طوسي نه انگليسي و نه روسي. سيَّما ( خصوصاً) سوء استفاده سياسي، فاقد ديپلماسي. مثل است كه حامله گل! ميخورد ليك نه از سر هوس و نه به آرزوي دل مي خورد. آخر هر كار را ادبي و آدابي است تأملي و شتابي است. مقصدي و مآبي است. باري اي رم خورده بي وطن كه اگر گرين كارت داري دوزيستي و اگر نه به حقيقت نيستي (نه در غربت دلت شاد و نه رويي در وطن داري) غربتي قورباغه‌اي بي‌ريش بي‌ساقه‌اي نه خاكي‌اي نه آبي‌اي نه آدم حسابي‌اي به كام غيري تا خود را بيازاري، بنام غيري به بام غيري خودي نداري. فاحشه‌اي وجهي با اين گاهي و با آن گهي! خهي‌اي نشمه خر گهي، زهي تو نه ز كي تو؟! كه اولاد شكي تو نه فردوسي نه سعدي ولش باباي بعدي! ببم پور فلاحت. گذشت از حد ملاحت.

چه كار داري به مردم به نرخ آرد و گندم. تو و مادام حشيري با بهرام مشيري خودت بهتر ميدوني

باهاس عرعر بخوني (گل بهرام ببين چه وقته؟ كه بلبل مست و شيداي درخته!)

جدايي خيلي سخته دلاتون لخت لخته. آخر مرد شلخته چقدر شلنگ و تخته. برگرد بيا به ايرون همين ميهن ويرون. اگر كه اهل دردي چرا بر نمي‌گردي؟ كس و كيشي نداري پس و پيشي نداري؟ مو چيزي؟ مرد فلاح. نه آگاهي يا آگاه؟ موسلمانم تو چيزي؟ ذليلي يا عزيزي؟ مشيري (موشيري) مثل موشه ميگه يك سر دوگوشه ولي بي عقل و هوشه . چرا اینقدر ميجوشه بپرس ازش چي توشه؟ موشيري يا موشيرم موسلمانم تو موشي رم و شاهد ميگيرم خمش كن تخم يارو به فردوسيت چه كارو؟! به مرد دين و ناموس حكيم خطه طوس. به پير كيش مهري فصيح لفظ فهري توفه از قه نداني مشي زين‌ها چه خواني؟

پيمبر بود سلمان علي گفتا موسلمان قران مهر و مه شد موسلمان روز به شد

تو از ماترا و ميترا نداني چرم و چيترا پسر شهنامه با شاه مكرر بوده همراه

نه زين كوته سخن شد نه شهنامه كهن شد تو را گر ياد ياد است زمان ايلياد است

تو اين تاريخ بگذار الخ تا بيخ بگذار از اين طفل نوآموز الف با تا بياموز

تو بولهولي به غارت به بولقاسم چه كارت جمالت را اشيرم تو شيري يا مو شيرم

تو سلاخي مو سلمان بر بي دين و ايمان تو را خر كرده برهان چه ميفهمي ز قرآن

قصص قول خبيره اساطير قول پيره حديث قوم مرده است كه چون آتش فسرده است

گر اسطوره پرستي خر خاكستر استي تو هستي ميت مرده است ببين چون يخ فسرده است

تو گر بهرام گوري مه به رام گوري مشير زر و زوري تويي بهرام پيزوري گرفتم زخم داغه خمش كن قورباغه.

سفر هیأت اسرائیلی به اروپا در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران


یک هیأت اسرائیلی برای رایزنی پیرامون برنامه اتمی ایران به اروپا سفر کرده است. هدف این هیأت در سفر به اروپا، نزدیک کردن بندهای توافق (احتمالی) هسته‌ای با ایران با شروط دولت اسرائیل است.

هیأت اسرائیلی به ریاست "یوسی کوهن" مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل، عازم لندن و پاریس شده است تا با وزرای خارجه این دو کشور دیدار کند. هیأت اسرائیلی با مقامات ارشد نهادهای امنیتی و اطلاعاتی فرانسه و انگلیس نیز دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

ماجرای عجیب در پالایشگاه پرحادثه


پس از وقوع سه حادثه پیاپی در هنگام تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند که به کشته شدن 4 کارگر انجامید، یک کارگر این پالایشگاه از وقوع حادثه دیگری برای خود در روز پنجم اردیبهشت و پیش از حوادث مرگ‌بار بعدی خبر داد. او معتقد است اگر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد، علت‌یابی و با مقصرانش برخورد می‌شد، همکارانش اینک زنده بودند.

آقای خسروی در گفت وگو با ایلنا فاش کرد، روز ۵ اردیبهشت ماه امسال، دقایقی پس از ورود به راکتور مستقر در واحد ۱۸ پالایشگاه امام خمینی شازند به دلیل استنشاق گاز سولفید هیدروژن بیهوش شده است. آنطور که بعدها برایش روایت کردند، همکارش که در دریچه راکتور ایستاده بوده با داد و فریاد از سایر کارگران کمک خواسته است و پس از آنکه او را از راکتور خارج کردند، هر دو را به بیمارستان ولیعصر اراک منتقل کردند.

این کارگر پیمانی پالایشگاه شازند در بخشی از این گفت وگو درباره نحوه استخدامش در این پالایشگاه افزود «من بومی این منطقه هستم، ساکن روستای خط سفلی در نزدیکی پالایشگاه شازند. امسال اولین باری بود که برای دوره ۴۵ روزه اورهال استخدام شدم. ۸ روز کار کرده بودم که دچار این حادثه شدم. مرا به عنوان کارگر ساده استخدام کرده بودند، اما می‌خواستند وارد راکتور شوم. نه راهنمایی‌ام می‌کردند، نه آموزش دیده بودم و نه تخصص این کار را داشتم.»

ارتش سوریه دیگر عملا وجود ندارد!

ژنرال یائیر گولان، معاون ستاد کل ارتش اسرائیل در یک نشست امنیتی در تل آویو مدعی شده است: «ارتش سوریه دیگر عملا وجود ندارد».

به نوشته هاآرتص، بنا بر ارزیابی ارتش اسرائیل، دولت سوریه در هفته‌های اخیر در مقابله با حملات شورشی‌ها به‌شدت تضعیف شده و کنترل بخش های مهمی از کشور را از دست داده است. ارزیابی رژیم اسرائیل پس از آن تقویت شد که ارتش سوریه در روزهای گذشته کنترل مناطقی در شمال شرق سوریه را که اهمیت راهبردی دارد و برای بخش علوی‌نشین در طول ساحل دریای مدیترانه خطرات جدی ایجاد می کند از دست داد.

نفع تحریم‌های ایران و روسیه برای داعش!

نخست‌وزیر عراق که در نشست راه‌های مقابله با داعش در پاریس گفته که دلیل پیشروی‌های داعش در عراق، ناکامی جامعه جهانی در حمایت از این کشور است. جامعه جهانی در عمل حمایت چندانی از عراق در مبارزه‌ با داعش نکرده و تحریم‌های وضع شده علیه ایران و روسیه، کار عراق را برای خریدن سلاح دشوار کرده است.

حیدر عبادی افزوده: "پول ما در بانک است، اما نمی‌توانیم سلاح بخریم. ما خواهان دریافت سلاح نیستیم. تنها به ما اجازه دهند که به راحتی سلاح بخریم."

دومین بیانیه هسته‌ای دانشگاه امام حسین در پنج روز

دانشگاه جامع امام حسین (ع) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به بازخوانی بخشی از آخرین پیام امام خمینی (ره) به مناسبت نیمه شعبان در تعیین رویکردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی پرداخته است.

دو فراز پایانی این بیانیه به قرار زیر است:


- دانشگاهیان دانشگاه جامع امام حسین ـ علیه السلام ـ به مثابه دانشگاه سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود را موظف به پاسداری از معیارهای ارزشی اندیشه امام خمینی سلام الله علیه که همان مکتب اسلام ناب محمدی بی‌کم و کاست است می‌دانند. اساتید و دانشجویان به کسانی که این خطوط راهبردی اداره جمهوری اسلامی را با شبهات نظری و یا عملی مواجه کنند، هشدار می‌دهند. برخی از دوستان انقلاب و مسئولین جمهوری اسلامی متأسفانه با تحلیل های سست‌بنیاد و از سر اشتباه محاسباتی از سویی و از سوی دیگر مغرضین عنود و لجوج در نشریات و مداخل علمی و مناصب سیاسی-اجتماعی در یک مسیر قدم بر می‌دارند که نتیجه اقدامات هر دوی آنها یکی است و امام خمینی سلام الله علیه این انحراف بزرگ را «خطری بزرگ و خیانتی سهمگین» برشمردند.

- ساده اندیشان در هر کسوت و سمتی هستند باید تا دیر نشده به خط واقعی مردم که همان خط اصیل اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله است بازگردند و دنیا و آخرت خود را تباه نسازند و اما کسانی که منافقانه، ادبیات لیبرالی را در پوستهٔ کلمات و جملات انقلابی مطرح می‌سازند از چشم بیدار پاسداران انقلاب اسلامی دور نیستند. مبارزه و مقابله با شبهات نظری، بدواً با پاسخ‌های کارشناسانه و فنی نظری و مبنایی مواجه خواهد شد، اما اگر شبهه‌افکنی عنودانه و لجوجانه منجر به خدشه و تهمت بر صورت نیکوی جمهوری اسلامی و قامت رشید ملت ایران شود، برخورد ملت ایران با چنین افراد انقلابی خواهد بود، همان گونه که در نهم دی ماه ۱۳۸۸ توفان ملت تمامی شبهات نظری و عملی را با برهان قاطع پاسخ داد.

ازدواج به شرط امتحان در همدان

آیت‌الله غياث‌الدين طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفته: کتاب دانستنی‌هاي زندگی به زودی چاپ و مطالعه آن برای زوجین همدانی اجباری مي‌شود.

به گفته وي، در این کتاب سبک زندگی، چگونگی رفتار زوجین در قبال یکدیگر و حفط حریم همسران تعریف شده است که زوجین با مطالعه آن مي‌توانند تا حدود زیادی از این مسائل آگاه شوند. این کتاب در اختیار زوجین در آستانه عقد قرار مي‌گیرد تا افراد پس از مطالعه این کتاب در آزمون مربوط به آن شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی خطبه عقد این افراد جاری شود. زيرا امروزه نخستین عامل بروز طلاق در بین زوجین جوان آشنا نبودن به مسائل اولیه زندگی و چگونگی رفتار این افراد با یکدیگر است.

محموله پارچه چگونه در گمرک به بنز تبدیل شد


سید عبدالمجید اجتهادی مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفته: گمرک باید با استفاده از تجهیزات مدرن امکانی را فراهم سازد تا بدون اینکه کانتینر باز شود، محتویات درون آن رصد شود که هنوز به این مرحله نرسیدیم. پرونده ای داشتیم که محتویات درون کانتینر در اظهار نامه پارچه ذکر شده بود، ولی در بازرسی، خودروی بنز درون کانتینر کشف شد.

به گفته اجتهادی، در بهترین حالت فقط 15 درصد از قاچاق دخانیات در کشور کشف می شود و 85 درصد باقیمانده امکان کشف ندارد و وارد بازار می شود؛ بنابراین، باید اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از تقاضا انجام داد.

ممنوعیت واریز پول به حساب‌های 22درصدی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه واریز منابع جدید به حساب‌های ۲۲ درصدی برای دریافت سود بیشتر ممنوع است، خواستار همراهی مردم در برخورد با مؤسسات مالی غیرمجاز شد و از اخطار به ۴ بانک خبر داد.

پرواز همای پشیمان شد، مجوز کنسرت گرفت

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص مجوز وزارت ارشاد برای برگزاری کنسرت پرواز همای که قرار است در تالار وزارت کشور برگزار شود، گفته: این خواننده حدود 3 سال است در کشور حضور دارد و خودش هم از گذشته ای که داشته ابزار ندامت کرده و همچنین پذیرفته که برای کشور و مردمش بخواند. البته ممکن است که پروازی همای برای بعضی از برنامه هایش به خارج از کشور رفته باشد، ولی چند سالی است که در ایران حضور دارد. به هر حال مجوزی هم که وزارت ارشاد برای کنسرت پرواز همای صادر کرده است، به تأیید مقام های امنیتی و اطلاعاتی هم رسیده است.

آرزوی دیدن لگن شکسته کری!


پس از انتشار خبر زمین خوردن و شکستن لگن وزیر خارجه امریکا، یکی از رسانه‌های داخلی در تفسیری عجیب از این ماجرا نوشته: یکماه به ضرب الاجل اعلامی برای رسیدن به توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی مانده و خبر سانحه دوچرخه سواری وزیر خارجه آمریکا بدون انتشار هیچ گونه عکس یا فیلمی در این باره سؤالاتی را در ذهن مخاطبان مطرح کرده است. بیماری دیپلماتیک" (Diplomatic Illness) در فضای مجازی این گونه تعریف شده: اقدامی که از دیپلمات‌ها و مقامات دولتی سر می‌زند برای تظاهر به بیماری یا دیگر شرایط ناتوانی جسمی تا از تعامل دیپلماتیک یا دیگر تعاملات اجتماعی خودداری کنند.

روایت رسانه پایداری‌ها از گزینه جانشینی وزیر کشور

برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که رحمانی فضلی، وزیر کشور، تا قبل از انتخابات جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. خیبرآنلاین با طرح این ادعا به نقل از منبعی که ان را موثق نامیده، نوشته: رئیس حزب تازه تأسیس اصلاح طلبان در جلسه اعضای این حزب اعلام کرده که تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی، رحمانی فضلی با وزارت کشور خداحافظی کرده و معاون وی جانشین او خواهد شد.

احتکار خرمای ایران توسط تجار افغانی


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: تجار افغانی اقدام به خرید خرما در اواخر هر سال و عرضه آن با قیمت‌های بیشتر در ماه رمضان می‌کنند. علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که مشکلات فراوانی در زمینه عرضه خرما در کشور وجود دارد، بیان کرد: ایران با تولید سالیانه یک میلیون و 200 هزار تن خرما اولین تولیدکننده این محصول است، اما در توزیع آن حتی در کشور با مشکل مواجه است. وی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم تقاضا برای خرما در ماه رمضان افزایش می‌یابد، گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت این محصول دولت باید به صورت تضمینی خرما را خریداری و انبار کرده و در ماه رمضان با قیمت مطلوب و مصوبی عرضه کنیم. رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد افزود: اما متاسفانه شاهد آن هستیم که تاجرهای افغانی در اواخر هر سال اقدام به خرید خرما و انبار خرما کرده و سپس در ماه رمضان با دو برابر قیمت، خرما را در بازار داخلی عرضه و قسمتی از آن را صادر می‌کنند.

ماجرای نفوذی امام در دربار شاه

آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی پنج سال ملازم شخصی امام (ره) و سال‌ها با ایشان زندگی کرد و رابط بین امام و آیت‌الله بهجت بود و در کوران نهضت انقلاب اسلامی آن هم قبل از سال 42 تا 20 سال تولیت آستانه حضرت معصومه (س) را بر عهده داشت. وی در گفت و گویی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چند وقتی است که باب شده عده‌ای خاطراتی از امام خمینی نقل می‌کنند که نه در تاریخ آمده و نه شاهدی دارند و نه گواهی، برای راستی آزمایی این خاطرات باید چه کار کرد، اظهار کرد: به قدری ایشان زیرک بود که در تماس سال‌های مبارزه به مدت حدود 16 سال و بعد در ایران با یک نفر خصوصی ملاقات نکردند. هر وقت خواستند با ایشان ملاقات کنند می‌گفتند باید عده‌ای بیایند و پیش ایشان بنشینند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که یعنی امام با آقای هاشمی هم جلسه خصوصی صورت نمی‌داد، گفت: حتی آقای بازرگان که آن موقع نخست وزیر بودند. حتی آقای طالقانی. یادم هست وقتی برای ملاقات با ایشان در قم آمدند فرمودند که عده‌ای دیگری بیایند برای ملاقات. پاکروان رئیس ساواک هم آمد و گفتند که می‌خواهیم ملاقات خصوصی داشته باشیم. ایشان گفتند ما ملاقات خصوصی با کسی نداریم و حرف خصوصی با کسی نداریم. عده‌ای بیایند و بنشینند؟

وی با طرح این پرسش که چرا امام(ره) یک بار هم دیدار خصوصی نداشتند، تصریح کرد: برای اینکه بعدها سوء استفاده نشود. ما بعدها فهمیدیم که چرا ایشان با هیچ کس ملاقات خصوصی نداشتند. حتی آقای طالقانی که امام در جواب گفتند ما با کسی حرف خصوصی نداریم. با آقای بازرگان هم حرف پنهانی نداریم. این موارد از خصوصیات سیاسی ایشان بود. ایشان راه که می‌رفتند با تمام قوا به اطرافشان شناخت داشتند و راه بلد بودند.

آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی به خبرگزاری فارس گفته: «یک روز امام در منزل بودن و بنده که در زدند. من رفتم در را باز کردم و دیدم که یک پلیسی از شهربانی آمده و گفت با آقا کار دارم.  به ایشان گفتم یک پلیسی آمده است از شهربانی و می گوید که من با آقا کار دارم. امام فرمودند برو ببین آقای فلانی هست؟ اگر هست بگو بیاید. رفتم و گفتم که اسمتان چیست؟ گفت آقای فلانی. گفتم بفرمایید داخل. حدودا ده دقیقه با امام صحبت داشتند و برگشتند. من خیلی ترسیده بودم و آخر به امام گفتم که چرا ایشان را قبول کردید؟ گفتند که ایشان از خودمان است. اخبار سیاسی را از داخل دربار به امام می‌آوردند».

تجمع خیابانی در موضوع هسته ای به نفع کشور نیست


معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تجمع های خیابانی در موضوع هسته ای را به مصلحت و نفع کشور ندانست و گفت: ساز و کار موضوع هسته ای که مبحثی ملی و مورد وفاق است، مشخص است و نباید منجر به سوءاستفاده برخی از افراد شود. حسین ذوالفقاری در نشست خبری روز سه شنبه با خبرنگاران افزود: تجمع مشهد صرفا تحت عنوان اعتراض به زیاده خواهی گروه 1+5 از ایران شکل گرفته است. این تجمع به هیچ عنوان در مخالفت با روند مذاکرات و مذاکره کنندگان نبوده است. وی همچنین تأکید کرد: این تجمع با فرماندار مشهد تحت همین عنوان هماهنگ شده بوده است؛ اما در خلال این برنامه از شعارها و جملاتی استفاده و این طور تلقی شد که در مخالفت با تیم مذاکره کننده، اتفاق افتاده است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین تشریح کرد: به جز این یک مورد تجمع طی روزهای گذشته هیچ تجمع دیگری با مجوز انجام نشده است. ذوالفقاری تأکید کرد: البته نشست هایی درباره موضوع هسته ای در برخی از دانشگاه ها برگزار شده ولی عنوان این نشست ها در تضعیف تیم مذاکره کننده و یا مخالفت با آن ها نبوده است.

مقام بسیج: دست سید حسن خمینی درد نکند

حجت الاسلام جلیل محبی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس نوشت:

امروز با چند صد نفری از قضات بسیجی بسیج حقوقدانان به حرم امام رفتیم برای تجیدی عهد با ولایت...سخنران هم سردار علی فضلی بود....صحن اصلی بسته بود. میگفتند چهارده خرداد باز می شود. به سالن فرعی رفتیم در زیر زمین. سردار فضلی قبل از مراسم در اتاقی که منتظر ورود نشسته بودیم میگفت دیروز صحن اصلی حرم را بازدید کردم. جای زیبایی شده است... دیگر بحث نکردیم که این کار درست است یا نه. به فکر فرو رفتم... .

قبلاً گفته بودم حداقل اشتباه این تجمل در حرم امام و مقایسه اشتباه تر آن با حرم معصومین، آن است که حرم معصومین با پول مردم ساخته می شود و این با بیت المال. مضافاً اینکه حتماً خود امام اگر بودند راضی به این کار نبودند... .

فکر کردم: آیا حضرت امام برایمان ارزش آن را ندارد که برای حرمش مایه بگذاریم؟
اگر برای حرم امام رضا از بیت المال خرج میشد ایراد می‌گرفتیم؟
اگر این خرج ها را حجت الاسلام حسن خمینی نکرده بود و توسط گروه های سیاسی همسوتر خودمان انجام شده بود باز هم ایراد می گرفتیم؟ با همین میزان تورم رگ گردن؟
اگر خودمان تولیت حرم عزیزی مثل امام را به عهده داشتیم همین گونه عمل نمی کردیم؟

من هنوز حرم را ندیده ام، ولی اگر حرم امام دست من بود احتمالاً با درصدی کم و زیاد همین قدر برایش مایه می‌گذاشتم.
دست سید حسن خمینی درد نکند که حرم امامم را زیبا ساخته است.

حال اگر خیلی زیبا شده، ایرادی به خاطر زیبایی به او نمیگیرم...

روایت یونسی از «ملاک حال فعلی افراد است»


علی یونسی به «راه دانا» می گوید: به امام(ره) ظلم‌های زیادی شد، که یکی از ظلم‌ها، تحریف نظر ایشان است. امام(ره) که فرمودند ملاک حال فعلی افراد است، یعنی چنانچه در زمان شاه، افرادی راه و روش دیگری داشتند، مثلاً به اقتضای شرایط مجبور می‌شدند در ادارات دولتی باشند یا در احزاب فعالیت می‌کردند، اما اگر با انقلاب، برگشتند – چنانچه دیدیم بسیاری از این افراد انقلابی شدند یا حتی در جبهه‌ها شهید هم شدند – حتی اگر در زمان انقلاب شرایط دیگری داشته بودند، در دیدگاه امام(ره)، ما در قضاوت خود نسبت به این افراد، نباید در گذشته نبش قبر کنیم، بلکه باید ببینیم الان چه می‌گوید و چگونه رفتار می‌کند.

در اسلام قاعده‌ای به نام قاعده«جب» هست، مبنی بر اینکه اسلام، همه گذشته‌ها را پاک می‌کند. در تاریخ اسلام می‌بینیم کسانی که با مسلمانان جنگیدند و حتی فرمانده جنگ بودند، اما وقتی اسلام آوردند، اسلام و پیامبر با آنان رفتار محبت‌آمیز کرده و همه آنان را پذیرفت. بالاتر از این، منافقین در مدینه مدام توطئه می‌کردند. پیغمبر(ص) حتی یک بار یکی از اینها را بازداشت یا توقیف نکرد، هرچند اجازه نداد که مسجد ضرار درست کنند، اما آنان در مسجدالنبی بین مردم بودند و تحمل می‌شدند. براساس این قاعده، اگر در گذشته، کسانی با جمهوری اسلامی مخالفت و ضدیت کردند، اما اکنون آماده همکاری هستند، باید این‌ها را بپذیریم. از آن بالاتر، وظیفه داریم آنان را بپذیریم، نه فقط خودی‌ها را، ‌بلکه کسانی که دست به اسلحه بردند، اگر اعلام کنند، ‌باید آنان را بپذیریم. حتی به نظر من، اگر کسی می‌گوید من جمهوری اسلامی را قبول ندارم، خدا را قبول ندارم، اما اجازه بدهید در جمهوری اسلامی زندگی کنم تا اسلام را بررسی و مطالعه کنم، ما وظیفه داریم و دستور قرآن است که امنیت او را حفظ کنیم تا بیاید مطالعه کند.

خاطره اینستاگرامی ضرغامی از سفر به ترکیه


عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی پست جدیدی را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرد. وی با انتشار تصویر زیر نوشت: این عکس مربوط به صرف شام در استانبول ترکیه است. رستوران هایی شبیه فست فود ولی با غذاهای سالم محلی و در عین حال چندین برابر ارزان تر از رستوران های رسمی! نمی دانم چرا در ایران با این همه تنوع غذایی کمتر مشابه آن پیدا می شود. صاحب رستوران به احترام ما ایرانی ها، نان تازه و داغ خود را با نام ایران تزئئین کرد و گفت که ایرانی ها را خیلی دوست دارد.

وی همچنین نوشت: مردم ترکیه به شدت به مردم ایران علاقه مندند و در هر فرصتی این دوستی و قرابت را ابراز می کنند. ولی به نظر می رسد مسئولان سیاسی این کشور زاویه زیادی با نگاه مردم خود پیدا کرده اند. مدتی است ترکیه دچار اشتباهات راهبردی شده و عملاً مسئولیت تدارک، تقویت و پشتیبانی خطرناک ترین تروریست های منطقه را به عهده گرفته است. جمهوری اسلامی ایران برخورد متین و مدبرانه ای را با ترکیه در پیش گرفته است. امروز شکل گیری امپراتورى به سبک گذشته (عثمانی) امکان پذیر نیست. بلکه اسلام به مانند دوره اولیه خود از قلب ها وارد می شود و نه با جنگ و خونریزی و کشورگشایی! حسنین هیکل گفته بود ایران دو بار تا دریای مدیترانه پیش رفته است. بار اول در دوهزار سال قبل توسط خشایارشا با نیروی نظامی و دریایی فراوان و بار دیگر پس از انقلاب اسلامی و با نظریه "ولایت فقیه" امام خمینی (ره)! رحمت واسعه خداوند بر روح بلندش باد.
بسته خبری سه شنبه


پاسخ لابی من مجلس به عصاره بودن نمایندگان ملت

باهنر در پاسخ به این‌که توصیه امام(ره) در مورد این‌که مجلس در رأس امور است چقدر محقق شده است، گفته: از نظر قانون اساسی و با توجه به اختیارات مجلس، مجلس از نظر حقوقی در راس امور است. وقتی قانون تصویب شود و ابلاغ شود لازم‌الاجراست البته ما در محتوا قانون خوب و بد داریم اما قانونی نداریم که بشود اجرا کرد یا نشود اجرا کرد؛ بنابراین مجری قانون نمی‌تواند بگوید من قانون را اجرا نمی‌کنم. هم امام(ره) و هم رهبری نیز در اختلاف‌ها توصیه به مراجعه به قانون کردند؛ چراکه شاخص و شاقول قانون است.

وی با بیان این‌که «نظارت بر حسن اجرای قوانین به عهده مجلس است»، تصریح کرد: البته مجلس مصوباتش را در چارچوب قانون اساسی و شرع به تصویب می‌رساند اما نهایتا آن‌چه حاکم خواهد بود قانون است. ممکن است کسانی باشند که بگویند قانون را اجرا نمی‌کنیم اما این موضوع مقطعی است و این افراد می‌آیند و می‌روند. خوشبختانه در حال حاضر در بین دولتمردان و کارگزاران فرد مشهوری را نمی‌شناسیم که حاضر باشد بگوید قانون را قبول ندارم و آن را اجرا نمی‌کنم. اگرچه ممکن است کسی باشد که یواشکی قانون را اجرا نکند. وی افزود: البته قانونگذار باید توجه داشته باشد که مجری قانون قوه مجریه است که در میدان کار است و نباید حکمی به قوه مجریه داد که قابل اجرا نباشد. گاهی ممکن است ما قانونی را تصویب کنیم که در آن غفلت شود و مثلا بودجه مربوط به اجرای آن قانون پیش‌بینی نشود. باهنر درباره این‌که آیا نمایندگان مجلس عصاره فضایل ملت هستند؟ پاسخ این سؤال را موکول به قضاوت مردم و افکار عمومی دانست.

دلیل عجیب برای لغو یک کنسرت


کنسرت موسیقی بنیامین بهادری که قرار بود در شهرستان تربت جام برگزار شود، با اعتراض جمعی از مردم بومی این شهرستان لغو شد! بنیامین در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «کنسرت تربت جام کنسل شد. به علت دوری مسیر تعداد مخالفان حدود ده برابر موافقان بود. دوستان برگزار کننده در حال تلاش هستند برای برگزاری این کنسرت طی یکی دو هفته آینده در جایی خیلی نزدیک‌تر به قلب خراسان اگر چه در حیطه اختیارات و مسئولیت ما نبود ولی از طرف گروه بنیامین موزیک به برگزار کنندگان محترم تأکید کردیم بلیت‌ها به همون آسونی که خریداری شده، پس داده شود و رضایت همه عزیزانم تأمین».

برخی اظهارات مقامات 5+1 از روی «بد مستی» است


منصور حقیقت‌پور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، به اظهارات اخیر «فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه واکنش نشان داد.وی افزود: اگر هر یک از طرف‌های 5+1 به هر دلیلی توافق نهایی را امضا نکند، ما هم کار خودمان را از سر می‌گیریم، غنی‌سازی 20 درصد را از سر گرفته و فردو و اراک را فعال می‌کنیم. نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی اظهارات مقامات 5+1 را جدی نگیرید، آنها بعضی مواقع عرق خوری می‌کنند و دُز مصرف مشروبات الکی‌شان بالا می‌رود و هذیان می‌گویند.حقیقت‌پور در پایان گفت: برخی اظهارات مقامات 5+1 از روی «بد مستی» است. فابیوس پیش از این اعلام کرده بود فرانسه توافقی را که اجازه دسترسی به تأسیسات نظامی ایران را ندهد، امضا نخواهد کرد.

آغاز پرداخت ده میلیارد دلار به روسیه از پایان امسال!


رئیس دفتر اجرایی شرکت دولتی انرژی هسته ای روسیه "روس اتم" اعلام کرد : ساخت نیروگاه اتمی بوشهر -۲ پاییز ۲۰۱۵ آغاز می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایتارتاس، سرگئی کرینکو گفت : کارها در این خصوص در جریان است و فعالیت های ساخت و ساز کامل نیروگاه اتمی بوشهر -2 پاییز آغاز خواهد شد.ایران و روسیه بسته توافقی را برای احداث هشت واحد نیروگاه هسته ای در ایران امضا کردند که عملیات ساخت و ساز مرحله دوم نیروگاه هسته ای بوشهر را شامل می شود. هزینه احداث دو واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر مجموعا 10 میلیارد دلار خواهد بود.

حمله جدید مصباح به هاشمی


آيت‌الله مصباح يزدي، وی در جمع تعدادي از فعالان سياسي، با اشاره به اينكه نگاه واقع‌بينانه به جامعه بعد از انقلاب، نشان مي‌دهد فعالان اجتماعي هرگز صد در صد همفكر نبوده‌اند و هميشه اختلاف سليقه‌ها و اختلاف‌نظرهايي بين آن‌ها وجود داشته است، گفت: مردم، جريانات سياسي و فعاليت‌هايي كه قبل از نهضت امام انجام شده بود، زمينه‌هاي انقلاب را فراهم كردند و کمک کردند تا انقلاب و نهضت اسلامي تحت رهبري حضرت امام خميني (ره) به پيروزي برسد. رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان این که اصولگرا بودن به معنای مصون بودن از اشتباه و نداشتن هوی و هوس نیست، خاطرنشان کرد: اصول‌گرایی به این معناست که برای اصول‌گرایان، دین بر دنیا مقدم است؛ لذا باید این افراد را شناسایی کنیم و با یک‌دیگر هم‌فکری کنیم؛ نه این که نقشه‌ای بکشیم و دیگران را در مقابل کار انجام شده قرار دهیم، تا نظر خود را بر آن‌ها تحمیل کنیم.

مصباح يزدي ادامه داد: گروهي كه دنيا برايشان اصالت دارد، بر حسب تغيير موقعيت‌ها، مواضعشان نيز ممكن است فرق كند؛ يك روز طرفدار انقلاب‌اند، و روز ديگري رو در روي انقلاب؛ يك روز طرفدار رهبري فردي هستند، و روز ديگر از لزوم رهبري شورايي دم مي‌زنند؛ اين عده در عمل هم به فكر فريب‌دادن يك‌ديگر هستند.

مشایی وعده بهاری داد!

در آستانه روز نیمه شعبان طرفداران رحیم مشایی نوشته‌ای از او را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند که از ارادت او به امام زمان روایت می‌کند. با این حال گاف املایی این نامه و اشتباه گرفتن اکثیر و اکسیر سبب پدید آمدن بحث‌های زیاد در رسانه‌های مجازی شده است.


بسته خبری سه شنبه
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار