بازدید 2128

صندوق‌های رای به موزه‌ها می‌روند

کد خبر: ۵۰۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 02 June 2015
چند تن از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مصوبه برگزاری الکترونیکی انتخابات را موجب افزایش امنیت انتخابات،افزایش سرعت شمارش آراء و کاهش هزینه های انتخاباتی می دانند.

گروه سیاسی خبرگزاری خانه ملت;عصر روز یکشنبه هیات دولت الکترونیکی شدن انتخابات مجلس دهم در اسفند ماه سال جاری را تصویب کرد.

رییس جمهور با توجه به همزمانی دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال جاری، برگزاری مطلوب انتخابات را از مهمترین کارهای سیاسی هر دولت ذکر کرد و ضمن تشکر از وزارت کشور اظهار داشت که موضوع برگزاری الکترونیکی انتخابات از خیلی وقت پیش مطرح بوده است و با توجه به اجرای آزمایشی آن در تعدادی از حوزهها در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی و کسب آمادگیهای لازم و اجرای الکترونیکی انتخابات با توجه به تجارب سایر کشورها و تجربه داخلی مهم دانست.

 علاوه بر این در دوره های گذشته شاهد برگزاری الکترونیکی انتخابات در برخی حوزه ها بودیم که با مشکلاتی از جمله کمبود امکانات لازم فناوری مواجه شدند.

در همین رابطه خبرنگار سیاسی خانه ملت گفتگوهایی با چند تن از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انجام داده است،برخی از این نمایندگان مجلس معتقدند الکترونیکی شدن انتخابات موجب افزایش سرعت شمارش آراء ، کاهش هزینه های انتخاباتی ،افزایش امنیت انتخابات، قابلیت نظارت با برگزاری انتخابات الکترونیکی است و در عین حال برخی نیز دغدغه هایی از جمله فراهم نبودن امکانات فناوری لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات دارند.

خجسته:الکترونیکی شدن انتخابات سرعت شمارش آراء را افزایش و هزینه های انتخاباتی را کاهش می دهد

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به تصویب الکترونیکی شدن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هیئت وزیران گفت: الکترونیکی شدن موضوعی بود که درکمیسیون شوراها مورد بحث قرار گرفته  و در مجلس نیز به طور جدی پیگیر آن بودیم.

نماینده مردم  همدان و فامنین یکی از مزایای الکترونیکی شدن انتخابات را کاهش هزینه های مادی دانست و تصریح کرد:‌ با اجرایی شدن این مصوبه هزینه های کلانی که در گذشته در انتخابات داشتیم کاهش خواهد یافت.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به حداقل رسیدن تخلفات و سوءاستفاده در انتخابات را از دیگر مزایای الکترونیکی شدن انتخابات عنوان کرد و افزود: با این مصوبه امکان تخلف به حداقل خواهد رسید و این فرایند در امنیت و سالم برگزار شدن انتخابات تاثیر گذار است.

خجسته گفت: با اعلام همزمان نتایج انتخابات و به صورت آنلاین سوء استفاده و تخلف در اعلام نتایج به حداقل می رسد همچنین اعلام نتایج به دلیل الکترونیکی بودن و حذف فرایند شمارش آرا تسریع می یابد.

به گفته وی امکان مطالعات آماری در جامعه رای دهنده کشور و شفاف سازی فرایند انتخابات از دیگر دستاوردهای الکترونیکی شدن در روند رای گیری به شمار می رود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع الکترونیکی شدن انتخابات از مدتها پیش مطرح بود همچنین در انتخابات قبلی مجلس و در برخی حوزه ها  اجرای آزمایشی الکترونیکی انتخابات را داشتیم که موضوع مهمی است.

 

زارع زاده مهریزی: افزایش امنیت انتخابات و قابلیت نظارت با برگزاری انتخابات الکترونیکی

عباس زارع زاده مهریزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به تصویب الکترونیکی شدن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هیئت وزیران گفت: با این اقدام سرعت عمل در اعلام نتایج بالا رفته و شمارش آرا زمان زیادی نیاز نخواهد داشت و می توان همزمان تعداد رای دهندگان و آرای کاندیداها را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن انتخابات تا اندازه ای نیز از تخلفات جلوگیری کرده و موجب دقت بیشتری در انتخابات می شود.

زارع زاده مهریزی جلوگیری از جابجایی صندوق های رای و برخی مسایلی که در گذشته وجود داشت را یکی دیگر از مزایای الکترونیکی شدن انتخابات دانست و افزود: البته اجرا شدن این مصوبه چندان نقشی در کاهش تعداد نیروهای اجرایی ندارد به دلیل اینکه همان تعداد نیروی هیئت اجرایی و ناظرین وجود دارند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه احتمال دخل و تصرف در یک انتخابات به شیوه دستی بیشتر از الکترونیک است گفت: الکترونیکی شدن انتخابات موجب ارتقاء امنیت شده و قابلیت نظارت بیشتر را فراهم می کند.

وی معتقد است فرآیند انتخابات الکترونیکی در دوره های گذشته نیز به صورت آزمایشی انجام شده و نتایج مطلوبی نیز داشته است.

دارایی: افزایش امنیت انتخابات با الکترونیکی شدن

صید عیسی دارایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به تصویب الکترونیکی شدن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هیئت وزیران گفت: با الکترونیکی شدن انتخابات دیگر جای شک و شبهه ای برای مدعیان تقلب باقی نخواهد ماند.

وی افزود: افرادی که همیشه به دنبال زیر سوال بردن انتخابات و آشوب بودند با الکترونیکی شدن انتخابات دیگر نمی توانند ادعاهای خود را تکرار کنند.

دارایی همچنین افزایش سرعت در اعلام نتایج را یکی دیگر از مزایای مصوبه اخیر دانست و گفت: امنیت انتخابات نیز ارتقا یافته و انتخابات در فضای شفاف تری برگزار خواهد شد که می تواند بر صحت انتخابات تاثیر مثبتی داشته باشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درعین حال گفت: هر چند که در دوره های گذشته در برخی از استان ها شاهد برگزاری الکترونیکی انتخابات بودیم اما با توجه به وضعیت نامناسب بودجه تصور نمی کنم دراین دوره بتوانیم درکل استان ها الکترونیکی شدن انتخابات را اجرایی کنیم به دلیل اینکه اینکه بسترهای لازم را نیز از نظر فناوری نداریم.

دارایی معتقد است با الکترونیکی شدن انتخابات قابلیت نظارت بیشتر فراهم شده  و در روند برگزاری انتخابات شاهد افزایش سرعت خواهیم بود.

آلیا:صرفه جویی در وقت و اعلام سریع نتایج از مزایای الکترونیکی شدن انتخابات است/لزوم پیش بینی امکانات مورد نیاز فناوری

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، درباره تصویب الکترونیکی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت:‌ در مجموع این موضوع موجب صرفه جویی در وقت شده و در مورد نتایج انتخابات زودتر به جمع بندی رسیده و نتایج اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید امکانات لازم نیز برای الکترونیکی شدن انتخابات فراهم شود افزود: درانتخابات دوره های قبل که پیش بینی هایی درمورد الکترونیکی برگزار شدن انتخابات می شد امکانات لازم از جمله تجهیزات فناوری و یارانه ای فراهم نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت باید پیش بینی های لازم را در خصوص اجرایی کردن این طرح داشته باشد و اشکالات احتمالی را در این زمینه در نظر بگیرد.

 آلیا گفت: انتخابات چه به صورت الکترونیکی و چه به روش گذشته برگزار شود امکان دخل و تصرفی در آن نیست چرا که عده ای هیئت اجرایی و عده ای هم ناظر شورای نگهبان و همچنین ناظرداوطلبین و فرمانداری ها مستقر هستند و بحث نظارت جایگاه خود را پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: گاهی تخلفاتی در انتخابات صورت می گیرد که معمولا در خود حوزه رای گیری است و ارتباطی با اینکه الکترونیکی شدن انتخابات موجب از بین رفتن آن تخلفات شود ندارد.

آلیا با اشاره به اینکه دولت و وزارت کشور مجری انتخابات هستند و باید انتخابات به خوبی برگزار شود گفت:‌ در شیوه برگزاری انتخابات بحثی نیست و دولت  در این زمینه تصمیم گیرنده است اما آنچه در این میان مهم بوده و مطالبه اصلی مردم است نظارت شورای نگهبان قبل،زمان برگزاری و اعلام نتایج انتخابات است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر