بازدید 6673

افشای بندهای طرح آتش‌بس در یمن

وزیر امورخارجه مستعفی یمن که در ریاض به‌سر می‌برد، از برخی بندهای طرح آتش‌بس که به‌وسیله جنبش «انصارالله» و «صالح» موافقت شده است، پرده برداشت.
کد خبر: ۵۰۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 02 June 2015
وزیر امورخارجه مستعفی یمن که در ریاض به‌سر می‌برد، از برخی بندهای طرح آتش‌بس که به‌وسیله جنبش «انصارالله» و «صالح» موافقت شده است، پرده برداشت.

به‌گزارش خبرگزاری آنا، «ریاض یاسین» وزیر امورخارجه مستعفی یمن جزئیات طرح آتش‌بسی که منجر به مشارکت دولت مستعفی یمن در نشست ژنو می‌شود را افشا کرد.

براساس این گزارش، «یاسین» در مصاحبه با شبکه «الجزیره» قطر، گفت: این طرح شامل دو مرحله می‌شود که در نهایت باید به آتش‌بس دائمی منجر شود.

وی افزود: برطبق طرح توافق شده، حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») و هواداران «صالح» ملزم به آتش‌بس و عقب‌نشینی از شهرها و استان‌های تحت کنترل خود شدند و باید اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه به سایر شهرهای یمن ارسال شود.

«یاسین» تصریح کرد: در مرحله دوم آتش‌بس به‌وسیله همه طرف‌ها ازجمله ائتلاف (عربی) انجام می‌شود و برای نظارت بر این موضوع ناظران عرب و بین‌المللی به یمن اعزام خواهند شد.

«اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن روز گذشته (دوشنبه) با «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن که در ریاض حضور دارد، دیدار و درباره بندهای «توافقی انعطاف‌پذیر» که پیشتر روزنامه «الشرق‌الاوسط» آن را منتشر کرده بود، رایزنی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل