بازدید 23312
۶
جزئیات جدید درباره پرونده‌ای که حدود 5000 مالباخته دارد؛

وقتی مسئولان یک کلاهبردار زنجیره‌ای را «کارآفرین برتر» صدا می‌کنند!

عجیب تر آنجاست که می‌بینیم در دوران حضور این کلاهبرداران در تجارت لیزینگ خودرو، آنقدر کارشان خوب ارزیابی شده که به گزارش فارس، مدیر کلاهبردار شرکت نگین‌خودرو آفتاب که چند سال پیش به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده و از دست مسئولان جایزه هم گرفته است! اینجاست که دیگر نمی‌توان مالباختگان را هیچ گونه شماتت کرد!
کد خبر: ۵۰۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 30 May 2015
اگر به فاصله چند سال معلوم شود که یکی از کارآفرینان برتر کشور، کلاهبرداری زنجیره‌ای بوده که چندین هزار نفر را اسیر خود کرده، چه باید کرد؟ آیا محاکمه این فرد کافی است یا باید برای آنانی را که به وی عنوان داده و خواسته یا ناخواسته در کلاهبرداری به وی یاری رسانده‌اند را هم محاکمه کرد؟

به گزارش «تابناک»، در میان اتفاقات گوناگونی که موجب مراجعه مردم به مراجع انتظامی و قضایی می‌شود، «خودرو» نقش زیادی دارد؛ چه دستبرد به لوازم و تجهیزاتش، چه سرقتش به طور کامل، چه تصادفاتش، چه مشکلاتی که در خرید و فروشش رخ می‌دهد و چه مصائبی که پیش فروش و فروش اقساطی اش همواره به آنها مبتلا بوده است. البته هرچه در بسیاری پرونده های مرتبط با این وسایل نقلیه یکی دو نفر به مشکل می‌خورند و راهی کلانتری و یا مرجع قضایی می‌شوند، مشکلات لیزینگ و فروش اقساطی خودرو اغلب به قدری کلان می‌شود که چند هزار نفر، چند هزار نفر شاکی می‌یابد!

از جمله این پرونده ها، پرونده شرکت «لیزینگ نگین خودرو آفتاب» است که به گفته قاضی پرونده، حدود 5000 مالباخته دارد که تاکنون 2445 نفرشان حضور خود را در دادگاه، در شعبه رسیدگی کننده به پرونده به ثبت رسانده‌اند و مابقی هم باید هرچه زودتر مراجعه کنند تا رسیدگی نهایی به پرونده آغاز شود.

اما هرچه عدد 5000 مالباخته بسیار بزرگ و هولناک به نظر می‌رسد و از گرفتار شدن خانواده های بسیاری به دست کلاهبرداران این شرکت حکایت می‌کند، نیم نگاهی به اطلاعات پرونده، نشان می‌دهد که تعداد مالباختگان بیش از این عدد است و عدد پنج هزار تنها بیان کننده شمار مالباختگان شرکت لیزینگ نگین خودرو آفتاب است، نه پیشینه مدیران این شرکت و فعالیت هایشان!

این در حالی است که گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که کلاهبرداران این شرکت، پیش از ورود به عرصه لیزینگ خودرو، در قالب شرکت «نگین زعفران آفتاب» و «پخش مواد غذایی ماهک» مشغول به فعالیت بوده‌اند و به واسطه عملکرد ناصحیح خود در این شرکت ها نیز با شکایت های متعددی مواجهند؛ شکایت های مال باختگانی که معتقدند اگر «ح.ح.ه» به جایی رسیده که 5 هزار شاکی در پرونده لیزینگ دارد، کارورزی‌ اش را در پخش مواد غذایی گذرانده است!

یکی از مالباختگان این شرکت پخش در این باره می‌گوید: آقای ح.ح در شهرک مسعودیه خیابان ... مغازه پخش مواد غذایی به نام "پخش ماهک" داشت و علاوه بر آن در پاساژ ... در همان حوالی، دفتری اجاره کرده بود که «شرکت نگین زعفران آفتاب» را در آدرس آن به ثبت رساند. آشنایی بنده با این شرکت به یک آگهی در روزنامه باز‌می‌گردد که متأسفانه یک شیوه برای به دام انداختن افراد کم اطلاع شده است. به این صورت که برای وی، نمونه محصولم را فرستادن و با درخواست وی بار را برایش ارسال کردم، چون به نظرم می‌رسید تجارت با شرکت ثبت شده نباید به مشکلی بخورد.

وی می‌افزاید: زمان وصول چک ها که رسید، متوجه شدم اشتباه کرده‌ام، زیرا چک ها مورد‌دار بودند و نقد نمی‌شدند و پیگیری‌هایم نیز با وعده و وعیدهای وی به جایی نمی‌رسید تا اینکه کار از کار گذشت و بعد متوجه شدم ‌امثال من زیاد هستند. من هفتاد میلیون تومان مطالبه وصول نشده داشتم، ولی بودند کسانی که دویست میلیون تومان یا بیشتر و کمتر طلب داشتند. حتی پخش هایی هم بودند که این شرکت از آنها کلاهبرداری کرده بود.

بدین ترتیب، شاکیان این شرکت پخش غذایی متوجه می‌شوند ‌با یک کلاهبرداری بزرگ و برنامه ریزی شده مواجه شده‌اند و در پیگیری‌‌هایشان در‌می‌یابند که اجناسشان ‌زیر قیمت واقعی به چند پخش فروخته شده است؛ به 30 درصد قیمت واقعی به خریدارانی که از دید مال باختگان باید همدست کلاهبرداران اصلی شناخته شوند، چون مالخری کرده‌اند و علم داشته‌اند که آن اجناس را نمی‌شود به چنین بهای ارزانی خرید.

از اینجا به بعد است که پیگیری شکایت مالباختگان شرکت غذایی با متواری شدن کلاهبرداران راه به جایی نمی‌برد تا خبر می‌‌رسد که در قالب یک شرکت لیزینگ خودرو، چند سال کار و کاسبی درخشانی(!) به راه انداخته بودند و توانسته‌اند کلاه 5000 تن را از سرشان بردارند!

عجیب تر آنجاست که می‌بینیم در دوران حضور این کلاهبرداران در تجارت لیزینگ خودرو، آنقدر کارشان خوب ارزیابی شده که به گزارش فارس، مدیر کلاهبردار شرکت نگین‌خودرو آفتاب که چند سال پیش، کارآفرین برتر انتخاب شده و از دست مسئولان جایزه هم گرفته است! اینجاست که دیگر نمی‌توان مالباختگان را هیچ گونه شماتت کرد و به اعتمادشان به این فرد و شرکت هایش در سالهای مختلف اشکال وارد دانست!

تنها می‌ماند این ابهامات و پرسش های بی جواب که آیا محاکمه کلاهبرداران این پرونده کافی است یا جا دارد ‌آن مسئولانی که این کلاهبردار را به لقب «کارافرین برتر» مفتخر کرده بودند نیز سهمی در محاکمه وی داشته باشند؟ آیا این آخرین پرونده کلاهبرداری در لیزینگ خودروست یا در میان حدود سه هزار شرکتی در این زمینه به ثبت رسیده و تنها کمتر از سی تایشان از بانک مرکزی مجوز دارند، «نگین خودرو آفتاب» های فراوانی هست که دیر یا زود پرونده‌شان رو خواهد آمد؟ راستی شرایط ثبت شرکت، صدور دسته چک، درج آگهی در روزنامه های کثیر‌الانتشار و ... چه، آیا لازم نیست که آیین نامه انتخاب کارآفرینان برتر هم به این جمع اضافه کرده و همه را تغییر دهیم؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۸
انتشار یافته: ۶
من موندم چرا ... این اتفاق ها می افته آب از آب تکون نمیخوره
يه دسته گل ديگه از محمودي؟
اونوقت میگن مردم باید به قوه قضائیه اجازه بدن تا قانون رو اجرا کنه!!!
کو ...
لطفا مسولان قضایی اعلام نمایند علیرغم دو سال به جند پرونده رسیدگی وحکم نهایی صادرکرده اند . ؟
فساد اینجا فساد اونجا فساد همه جا!
...
کلاهبردار بالای کلاهبردار بسیار است ... ایشالا چشمه بخشکه ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان