بازدید 1836

عربستان، زمینه ساز حمله تروریستی به شیعیان

کد خبر: ۵۰۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 30 May 2015
روزنامه انگلیسی زبان دیلی تایمز پاکستان سرمقاله روز شنبه خود را به حملات تروریستی اخیر علیه شیعیان عربستان اختصاص داد و نوشت که رژیم آل سعود، خواسته یا ناخواسته، زمینه ساز حملات تروریستی اخیر علیه شیعیان در این کشور شده است.

به گزارش «تابناک»، در این سرمقاله آمده است: اگرچه عربستان بطور مستقیم گروه تروریستی داعش را تحت کنترل ندارد اما بطور یقین این کشور سهم بسیار قابل توجهی در ایجاد شرایط مناسب برای پیدایش این گروه تروریستی داشته است؛ درست همانگونه که اکنون شرایط و زمینه هایی را فراهم کرده تا شیعیان این کشور مورد حملات تروریستی قرار گیرند.

دیلی تایمز در این سرمقاله نوشته است: خاندان آل سعود ضمن اینکه در سال های اخیر حمایت های مخفیانه زیادی از تروریست ها و شبه نظامیانی که در سوریه علیه دولت بشار اسد می جنگند، انجام داده است، همراه با برخی دیگر کشورهای منطقه نیز بطور آشکار از این گروه های شورشی حمایت می کند. گروه تروریستی داعش که امروز به یک موجود خطرناک تبدیل شده، در واقع حاصل حمایت از گروه های شبه نظامی و شورشی است که کار خود را تقریبا با تلاش برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه آغاز کردند و حتی امروز که نشانه های روشنی از ضربات داعش بر پیکر عربستان دیده می شود، حکام آل سعود هنوز هم حاضر نیستند از سیاست های ناموفق و ناکام خود دست بردارند.

این سرمقاله همچنین به مساله یمن اشاره کرده و از آن به عنوان مخمصه ای برای عربستان نام برده است. سرمقاله در ادامه می نویسد: مسوولیت ایجاد مخمصه ای که عربستان امروز در آن گرفتار شده است، نیز برعهده ریاض است. آنها به یمن حمله کردند و تبلیغات اغراق آمیزی را علیه حوثی ها و ایران به راه انداختند و سعی کردند با مقصر دانستن شیعیان، مساله یمن را یک مساله و بحران فرقه ای جلوه دهند.

'با گذشت زمان، سیاست های نادرست بدون تردید موجب مسموم شدن فضا و آماده شدن شرایط برای ایجاد و تشدید خشونت و تنفر می شود. داعش که مولود سیاست های نادرست عربستان و فضای مسموم ناشی از آن است، اکنون ثابت کرده است که می تواند حتی فراتر از قلمروی خود نیز دست به خشونت و ترورهای بزرگ بزند.'

در بخش پایانی سرمقاله دیلی تایمز آمده است: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا حکام آل سعود احساس مسوولیت کنند و با اصلاح سیاست های گذشته خود، خطر و تهدیدی را خود را تا پشت دروازه های سرزمین عربستان رسانده است، بدرستی درک کنند و به فکر خنثی کردن آن باشند. اگر حملات تروریستی در عربستان ادامه یابد، نظیر آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، عربستان نیز باید منتظر سرنوشتی چون وضعیت امروز سوریه و عراق باشد.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار