بازدید 1683

فضای مجازی، بین خانواده‌ها فاصله انداخته است

کد خبر: ۵۰۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 30 May 2015
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در حال حاضر شاهد افزایش ارتباطات اجتماعی مردم از طریق شبکه های اجتماعی هستیم که ارتباطات بی قید و شرط در این فضا زمینه ساز بروز مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا: محمد اسماعیل سعیدی اظهارکرد: کاهش ارتباطات بین اعضای خانواده در جمع‌های کوچک خانوادگی به شدت احساس می شود چرا که در این جمع ها افراد هر کدام با گوشی همراه مشغول هستند.

وی گفت: این روند در درون خانواده ها و حتی در میان زن و شوهرها نیز مشهود است و درگیری بیش از حد با دنیای مجازی بر این فاصله ها دامن زده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: وقتی ارتباطات دیگر چشم به چشم نیست عواطف به سمت تجرد گرایی سوق پیدا می کند و این روند به کاهش استحکام خانواده‌ها می انجامد.

سعیدی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر، شاهد اکران فیلم ها و سریال های ضد خانوادگی در شبکه های تلوزیونی غرب به زبان فارسی هستیم که این سریال ها بنیان خانواده های ایرانی را نشانه گرفته اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دسترسی آسان افراد به شبکه های اجتماعی در فضای مجازی بدون توانمند بودن در برابر مشکلات این فضا گفت: فرهنگ و توانمندی کافی در برخی از کاربران این شبکه ها وجود ندارد و در نهایت این شبکه ها باعث بروز و ظهور ناهنجاری های رفتاری می‌شوند که متاسفانه در دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر و عدم تمایل آنها برای صحبت و گفت و گو و در کنار هم بودن دامن زده است.

سعیدی، خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم که بیکاری و اعتیاد نیز از جمله عوامل از بین رفتن مهر و محبت در بین خانواده هاست و باید برای مقابله با این دو مشکل نیز چاره ای اساسی اندیشیده شود.

وی گفت: گسست عاطفی بین اعضای خانواده، موضوع مهمی است که همه باید برای حل این مشکل و ارائه راهکار های اساسی دست به دست هم دهیم و نمایندگان مجلس نیز در کمیسیون اجتماعی تلاش دارند تا با بررسی طرح ها و لوایح استحکام خانواده، گامی در راستای رفع این مشکلات بردارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها