بازدید 1764

ضرورت توسعه توریسم درمانی در کشور

کد خبر: ۵۰۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 30 May 2015
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: هنوز به طور کامل نتوانسته ایم فضای اعتمادسازی بین المللی و اطلاع رسانی نسبت به سطح درمان در کشور را نشان دهیم که این امر نیازمند تبلیغات بیشتر در حوزه معرفی سطح درمان در کشور است.

محمد حسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت صنعت توریسم درمانی به عنوان بخشی از گردشگری در کشور، گفت: سطح درمان در کشور به لحاظ علمی از سطح بالایی برخوردار است و این امر بر کسی پوشیده نیست همچنین پزشکان ما در سطوح بالای علمی در سطح جهان قرار دارند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از این رو شرایط بین المللی و اجتماعی توریسم درمانی تا آنجایی مهیاست که در حال حاضر نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی چیزی کم نداریم و بخش خصوصی نیز در این حوزه فعال است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علیرغم این موضوع، بیشتر گردشگرانی که جهت درمان به کشور می آیند از کشورهای همسایه هستند، عنوان کرد: هنوز به طور کامل نتوانسته ایم فضای اعتمادسازی بین المللی و اطلاع رسانی نسبت به سطح درمان در کشور را نشان دهیم و اگر اهالی کشورهای همسایه نیز متوجه این موضوع می شوند به علت نزدیکی مرزها، رفت و آمد و ارتباط فرهنگی است که با آنها داریم.  

توریسم درمانی باعث افزایش گردشگری عادی در کشور می شود

قربانی ادامه داد: اگر می خواهیم فضا را برای ورود بیماران کشورهای پیشرفته نیز داشته باشیم باید نسبت به چند مورد در جهت پیشرفت ظرفیت بخش درمان در نقاط مختلف توجه کنیم که از جمله آنها ترانزیت و ترانسپورت برای توریسم درمانی است که وقتی توریستی برای درمان به کشور می آید فراهم آوری این امکانات و همچنین تهیه ویزا برای او مشکل نباشد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت در مجلس نهم با اشاره به مورد بعدی که در حوزه رشد ظرفیت ها محسوب می شد، گفت: از طرفی افزایش سطح کیفیت درمان و کاهش هزینه درمان مسأله مهمی است که امروز در همه جای دنیا در آن رقابت هایی وجود دارد، از طرف دیگر نیاز به اطلاع رسانی بیشتر در این حوزه داریم از این رو باید روی مباحث تبلیغاتی نیز بیشتر تمرکز شود.

وی افزود: قطعا گردشگرانی که برای درمان به کشور می آیند نیاز به فضایی دارند تا آرامش روحی روانی داشته باشند که کشور ما نیز به لحاظ داشتن ظرفیت های گردشگری می تواند در این زمینه اطلاع رسانی کند تا این امکان را به وجود بیاورد که در آینده همان بیماران برای گردشگری به کشور بیایند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان به یکی دیگر از مشکلات موجود در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری عادی همیشه افرادی برای راهنمایی خارجی ها به زبان انگلیسی وجود دارد اما متأسفانه این مورد در حوزه توریسم درمانی پیش بینی نشده است که افراد را همواره با مشکل زبان روبرو می کند همچنین در برخی شهرها که قابلیت توریسم درمانی وجود دارد بخش حمل و نقل و هتلینگ مشکلاتی دارد که لازم است در حوزه توسعه زیرساخت ها به آنها نیز توجه شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل