بازدید 16965

سربازی از چشم جوانان افتاده

رهبری همواره بر شان و منزلت سربازی تاکید کرده‌اند ولی متاسفانه امروزه سربازان از جوانان به هر طریقی از زیر سربازی شانه خالی می‌کنند و به سربازی نمی‌روند
کد خبر: ۵۰۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 30 May 2015
هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان سرباز) نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش مهر، در هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان سرباز) نیروهای مسلح، معاون امور فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حقیقت این است که رژیم سلطه و ابرقدرت ها با انقلاب اسلامی در چالش اساسی هستند و این نظام را برنمی تابند بنابراین با آن دشمنی می کنند.

سردار سیدمسعود جزایری معاون امور فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر کسی پوشیده نیست که نقش جوانان ما در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به خصوص در زمان جنگ تحمیلی بسیار چشمگیر و حائز اهمیت بود و اگر جوانان ما در جنگ حضور نداشتند قطعا سرنوشت ۸ سال دفاع مقدس جور دیگری رقم می خورد.

او گفت: پس از جنگ و تاکنون نیز سربازان در بازسازی پس از جنگ و ارتقای سطح علمی و فناوری کشور نقش بسزایی ایفا کردند تا جایی که هم اکنون همچون خاری در چشم دشمنان اسلام اند.

سردار جزایری با اعلام اینکه در شرایط حاضر سربازان سنگربانان واقعی ملت و جامعه هستند ادامه داد: حقیقت این است که رژیم سلطه و ابرقدرت ها با انقلاب اسلامی در چالش هستند و این نظام را برنمی تابند بنابراین دشمنی می کنند تا آن را از میان بردارند. اینجا مرز بین حق و باطل مشخص می شود و نقش حیاتی سربازان در بدنه اصلی نیروهای مسلح محرز می شود.

او گفت: باید اذعان داشت دستگاه های کشوری و لشگری آنطور که باید شأن و منزلت سرباز را پاس نمی دارند که این نقصی بزرگ و غیرقابل چشم پوشی است که باید برطرف شود.

جزایری در ادامه با اشاره به بیانات متعدد مقام معظم رهبری در سنوات گذشته و به خصوص در ماه های اخیر گفت: مقام معظم رهبری در ماه های اخیر چندین مرتبه درخصوص ارتقاع شأن سرباز و سربازی خطاب به نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها هشدار دادند. خوشبختانه اکنون در ستاد کل کمیته ای به این منظور تشکیل شده و فعالیت هایی را نیز انجام می دهد که قبل از این نیز انجام می داد اما در حال حاضر این فعالیت ها چشمگیرتر و پررنگ تر شده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده شاهد ارتقا وضعیت سربازی و سرباز در جمهوری اسلامی هستیم و امیدواریم منزلت سرباز و دوره مقدس سربازی حفظ شود.

جوانان از زیر سربازی شانه خالی می‌کنند


همچنین به گزارش نسیم محمود گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در بسیاری از موارد که جوانان به علت نحوه تربیتی نامناسب در خانواده‌ها و مدارس نازپرورده شده‌اند در سربازی مشکلاتشان حل می‌شود و جوانان به هر طریقی از زیر سربازی شانه خالی می‌کنند
او گفت: انقلاب اسلامی سرباز و سربازی را متحول کرده است. 8 سال دفاع مقدس همراه با معنویت را نمی‌توان نمونه‌ای دیگر جز صبر اسلام تشبیه کرد.

او گفت: کشورهای دیگر برای تشییع سربازان و فعالیت آنان در جبهه‌های جنگ از فعالیت‌های تفریحی مضر استفاده می‌کنند با این حال به خواسته خود نمی‌رسند.

گلزاری ادامه داد: نیروهای نظامی آمریکایی که در عراق جنگیدند پس از بازگشت به آمریکا نزدیک به 20 درصدشان خودکشی کردند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند در حالیکه همه امکانات را همراه خود داشتند و مشکلات خود و خاطرات خود را در همه جا منتشر کرده‌اند.

گلزاری گفت: امروز در مراسمی از مجموعه خاطره گردان کمیل و هنزله که در زمان دفاع مقدس 5 شبانه روز گرسنه و تشنه مقابل دشمن مقاومت کردند و تسلیم نشدند، رونمایی شد که چنین اقدامی را فقط می‌توان در سطح اسلام مشاهده کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: جوانان ایرانی پاک‌ترین، مقاوم‌ترین و باهوش‌ترین جوانان دنیا هستند و اکنون بیش از 30 سال است که در حوزه علمی و عملی با جوانان سر و کار دارم و مشکلات آنها را می‌دانتم و به این نتیجه رسیدم که اگر جوانان ایرانی دچار آسیب نیز شوند، این آسیب عمقی نیز نخواهد داشت و می‌توان با راهکارهای مختلف آنان را از آسیب خارج کرد.
او گفت: امام و رهبری تاکنون بارها بر اهمیت توجه به مسائل جوانان سخن گفته‌اند چنانکه مقام معظم رهبری فرموده اند: «اگر جوان قدر خود را بداند معجزه می‌کند و کوه را بر می‌کند» و امام راحل نیز فرمودند هر کشوری دارای دو منبع شامل منابع زیر زمینی و روزمینی است که منابع رو زمینی کشور جوانان آن هستند پس باید شأن جوانان رعایت شود.

گلزاری گفت: رهبری همواره بر شان و منزلت سربازی تاکید کرده‌اند ولی متاسفانه امروزه سربازان از جوانان به هر طریقی از زیر سربازی شانه خالی می‌کنند و به سربازی نمی‌روند یا تلاش می‌کنند از آن معاف شوند در حالی که دوره سربازی یک دوره سازندگی و معنوی است.

او گفت: من به عنوان کارشناس تجربه کردم که در بسیاری از موارد که جوانان به علت نحوه تربیتی نامناسب در خانواده‌ها و مدارس نازپرورده شده‌اند در سربازی مشکلاتشان حل می‌شود و قطعاً اگر نیروهای مسلح در این حوزه فعالیت کند سربازی می‌تواند جبران کننده کم‌کاری خانواده و مدارس باشد.

گلزاری گفت: اکنون سربازی از چشم جوانان افتاده است و جوانان همچون شهید باکری و صیاد شیرازی زیبایی‌های سربازی را نمی‌ بینند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: چندی پیش در مصاحبه‌ای از من سوال شد که پس از انتخاب این جوانان و سربازان نمونه چه اتفاقی برای آنها می‌افتد و من پاسخ دادم ما خیلی تعهد نداریم که این فرد را تا 40 سالگی حمایت کنیم چرا که خود این افراد این توانایی را دارند که راه پیش روی خود را باز کنند ولی اکنون اعلام آمادگی می‌کنم که در کنار نیروهای مسلح بنشینیم و درباره استفاده بجا از منتخبان این 7 جشنواره در داخل کشور و استفاده بجا از آنها همکاری کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۲۹
کمبود تربیتی دختران چگونه جبران می شود؟
برای پسران نازپروردگی نیست بکله بیکاری و دو سال عقب افتادن از زندگی و اشغال شدن موقعیت های شغلی آنها توسط دخترانی است که در قوانین خانواده فاقد مسئولیت مادی اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
نگران عقب افتادگی نباشید چون بیمه برای سربازی رد می شود.
حالا وقتی در راستای سیاستهای دولت ! و به خاطر نسل و .... خانمی باردار و بچه دار می شود و به خاطر بچه ای که مطابق قانون متعلق به پدر است مجبور می شود مرخصی بدون حقوق بگیرد تا از او مراقبت کند و بزرگش کند و در این مدت سنوات و بیمه اش حساب نمی شود!!! چه باید گفت !؟
باید گفت حقوقئ آقایان پایمال می شود یا خانم ها؟
کدام نازپرورده ترند !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
دختران و زنان امروز بار دو طرفه بدوش می کشند دریغ از یک تقدیر.
هم بیرون کار می کنیم و بار مالی خانه روی دوش ما هست.
وقتی می آییم کار خانه دوباره روی دوشمان است.
بچه ای هم اگر باشد باید در وجود خود پرورش بدهیم بدنیا بیاوریم و بزرگ کنیم و ....
کی گفته ما خانمها بار مسئولیت مادی و معنوی و .... نداریمۤ!!!!!!
بهانه ای بس نادرست و نابجا است برای پایمال کردن حقوق زنان و بانوان
وقتی به یک سرباز حتی اندازه رفت و آمد به شهر خودش پول نمیدهند.وقتی هیچ آموزشی یاد نمیگیره و از سرباز هیچ استفاده مفیدی نمیکنند و فقط دوران بیکاری و علافی است و بعدش هم که تمام میشود میبیند فقط دو سال از عمرش گذشته....چه انتظاری دارید؟؟؟
اگر دو سال خدمت سربازی توام با حرفه آموزی و تعاملات انسانی باشد از چشم جوانان نمی افتد متاسفانه در دوره خدمت سربازی به نیازهای روانی جوانان در سنین سربازی توجه نمی شود.
آیا حرفهایی را که می زنند خودشان قبول دارند یا نه ؟
این حرفها همش چنبه تبلیغاتی داره . یعنی همه جوانها تنبل و ناز پرور هستند و آقایان همه خوب
اگر در کتابی خواندید که در دوران سربازی، فرد رشد معنوی و روحی میکند و یا به کشور و نظامش خدمت میکند و از ظرفیت های او در جهت پیشرفت کشور استفاده میشود، بدانید نویسنده ی آن کتاب یا سربازی نرفته، یا سربازی را با دوره ی دیگری اشتباه گرفته.
وقتی که در اعزام و نوع و محل خدمت سربازی به جای تخصص و تحصیلات بین عزیز کزده ها و سایرین فزق میگذارند، وقتی که دو سال عمر بدون هیچ درآمدی و بدون هیچ آموزش مناسبی تلف میشه و فقط تنها قسمتی که اجرا میشه شکستن و خرد کردن غرور طرفه و اکثر جاها گیر یک مشت آدم عقده ای و کم سواد می افتند سربازها چه توقعی دارید؟! از نازپروردگی در آمدن با توهین به شعور و شخصیت آدم خیلی فرق داره. در ضمن وقتی حتی داخل یک نیرو مثلا نیروی انتظامی یک نفر سرباز صفر (و یا اصلا درجه دار) فقط به خاطر سفارش شده بودن به راحتی در ستادها خدمت میکنه ولی در همین نیرو هستند سربازانی که حتی با درجه افسری مجبور به خدمت در یگان های عملیاتی هستند که هیچ تناسبی با سطح تحصیلات و تخصصشون نداره چرا باید جوانان با دلخوشی به این امر نگاه کنند؟!
سربازي بردگي در دنيا مدرن است
اگر می خواهند به سربازی شانی بدهند باید پسران مقامات عالی رتبه و طلبه ها به سربازی اعزام شوند و مردم خدمت این اقایان را سر پست هایشان ببینند مثلا مثل جنگ که یک طلبه را در جبهه نشان میدهند سر ورودی چهار راهها و در نگهبانی مرزها حضور داشته باشن فرزندان مقامات مثل ادمهای بی پارتی خدمت کنند در استخدامهای دولتی کسی که سربازی رفته نسبت به کسی که معافیت به هر دلیلی گرفته اولویت داشته باشد درپادگانها برای انها فقط کار نظامی داده شود از ارجاع کار شخصی جلوگیری و ممنوع باشد
تمامی حرفهایی رو که زدن تایید میکنم.من خودم قبل از خدمت پسری تنبل و درس نخوان بودم و کاملا نازپرورده ولی وقتی رفتم سربازی تو ارتش کاملا سیستم زندگی ام عوض شد و دریچه موفقیت زندگی ام از سربازی شروع شد.البته این دوران را به خودم سخت نگرفتم چون اگر سخت بگیری یا فراری میشی یا اضافه خدمت میخوری.سربازی یک هیولا نیست فقط یک گذار است در بازه زندگی...همین
متاسفانه در این دو سال به سرباز به چشم یک برده خارجی نگاه می شود و برخورد می شود که باید از او بیگاری کشید و در صورت لزوم او را مجازات کرد.
واقعا دوسال هدر رفت زندگي!!!!
به جاي سربازي مشمولان را به مراكز مهارت افزايي متناسب با تحصيلاتشان معرفي كنند و پس از دو سال مهارت سنجي كنند.در صورت قبولي پايان خدمت بدهند.
هم حرفه و مهارتي اموخته اند وهم بيكاري كاهش مييابد.
سربازی چیزی جز وقت تلف کردن و دو سال از زندگی عقب موندن نیست...هیچ تقدسی هم نداره وقتی شما تو لباس سربازی به عنوان شهروند درجه 3 تو چشم مردم هستید..تو این وضع اقتصادی که جوانان ما از صبح تا غروب کار میکنن و چیزی از راحتی زندگی نمیفهمن حالا بیا دو سال هم وقت تلف کن
من خودم سربازم فوق لیسانس حقوق دارم منو کلا بیکارم بعضی وقتا هم میرم نون میگیرم . احساس حقارت میکنم همش علافیه. دخترای هم کلاس من همه سر کارن اون وقت من که باید فردا خرج زنو بچمو بدم درگیره این سیستم مسخره هستم.
وقتی کسی که تحصیل کرده باید سربازی بره ولی یه فوتبالیست که پریده و رفته سربازی نداره، معلومه از چشم می‌افته
سربازی هیچ نقش مفیدی در اینده جوانان ندارد
نه تنها باعث میشود از نقش اصلی در جامعه خود
عقب بماند بلکه تاثیر منفی در کشور دارد زیرا نیرو
کار جوان به رشد اقتصاد کشور کمک نمیکند.
بنده خودم سرباز بودم 4 هفته تمام شده و هیچ
سودی از این سربازی به من نرسیده است
فلسفه سربازي چيست سردار؟ واقع گرا باش
چرا امريه ها را حذف كرديد؟ پادگانها محتاج ترند يا ادارات كار؟
بخش كشاورزي محتاج تر است يا پادگان؟
واقع بين باش سردار
اگر سربازي انقدر مزايا دارد پيشنهاد ميكنم به جاي اينكه آقازاده ها معاف شوند دوبرابر سايرين خدمت كنند
سربازی ان هم با شکل وشمایل فعلی یقینا یک ظلم در حق جوانان این کشور باشه
جوانانی که حداقل دو سال(چند ماه قبل رفتن نیز بلاتکلیفند)از بهترین سرمایه زندگیشان را به خاطر هیچ و پوچ(اوردن چایی،راننده شدن،و در بهترین حالت تایپ کردن)از دست می دهند
شهيد باكري ها آن سرباز اصطلاحي مورد بحث شما نبوده اند. اين استدلالات مغلطه است. لطفا سربازي را حرفه اي كنيد تا علاقمندان جذب شوند و ديگران دنبال كارشان بروند.
در دولت قبل ، بیش از 700 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم.. اگه واقعا مسایل جوانان برای مسوولین اهمیت داشت ، میشد 100 میلیارد دلار از ان درآمد افسانه ای رو بعنوان وام های ازدواج بلاعوض 50 تا 100 میلیونی ، به جوانان داد تا میلیون ها جوان مجرد ازدواج کنند و مشکل کاهش نرخ جمعیت هم حل شود..
در مورد سربازی هم همینطور... نیروهای مسلح ، دو سال یک جوان را به بیگاری میگیرند و حتی به اندازه ی هزینه ی رفت و آمد و لباس به سرباز جوان حقوق نمی دهند

منزلت سربازی اینجوری نابود شده
سربازی بدون هیچ دستاوردی فقط عمر پسران را به هدر میدهد و باعث عقب افتادن در کل زندگی آنها میشود.
منی که 4 سال است هردو پدر و مادر خود را از دست داده ام و باید سربازی بروم چه نفعی برای من دارد سربازی؟؟؟؟
تابناک تو رو به علی اکبر بزن همین سربازی منه جونه فوق لیسانسو از دختر مورد علاقم از کار دایمی واز زندگی گرفت وزندگیمو نابود کرد ووقتی این حرفا رو میشنوم ...واینکه بعضیا جلوم با پول معاف شدن ما هم خدایی داریم ...
وقتی سربازی رو میفروشید منتظر بد تر ازینا باشید
2سال زندگیت میخواد به فنا بره لذت نداره به خدا؟حداقل برای کسایی که درس خوندن شرایطی فراهم کنید به عنوان سرباز تکنسین جایی کارکنن یعنی اینم سخته؟شرایط رو برای کسایی که در طول خدمت توان انجام تحقیقات دارن رو اسون تر کنید اینم نمیشه؟یا حداقل توی این مدت بفرستید سربازها رو توی دل صنعت تا فاصله ی صنعت و دانشگاه کمتر بشه.....
رضاخان این قانون رو تصویب کرد-الان قریب صدسال این قانون بدون هیچ تغییر خاصی داره اجاره میشه-به جای اینکه به جوانان ایراد بگیرید، و عمرشون2سال نابود کنید، محض رضای خدا یه کم بیاید، این قانون رو اصلاحش بکنید...
سربازها پس از طی دوره آموزشی در پادگانها علافند و هیچگونه برنامه آموزش حرفه ای برای آنها وجود ندارد.فقط وقت آنها تلف میشود و از آنها با داشتن مدرک لیسانس،فوق لیسانس و دکترا بیگاری میکشند. در پادگانها چه برنامه ای برای جوانها داریم که از آنها انتظار اقبال به دوره سربازی داریم.چرا از این فرصت برای آموزشهای فنی و حرفه ای متناسب با رشته تحصیلی جوانان استفاده نمی شود!!...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل