بازدید 1489

واگذاری سرخآبی‌ها در آفساید

کد خبر: ۵۰۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 30 May 2015
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مجلس برای عدم واگذاری سرخآبی‌ها نفی خصوصی‌سازی نیست، از این‌ احتمال که شاید سازمان خصوصی درباره طرح واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از راه‌هایی غیر از مزایده استفاده کند٬ خبر داد.

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به این‌که در اصل واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تردیدی نیست٬ بیان داشت: مخالفت‌هایی که برخی نمایندگان مجلس با این موضوع داشته‌اند، ناظر به روش آن بوده است زیرا تیم‌های استقلال و پرسپولیس بسیار پرطرفدارند و مسلم است از طریق دولت قابل اداره نیستند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس اضافه کرد: دولت درخصوص تأمین منابع مالی این باشگاه‌ها ممنوعیت‌هایی دارد و اگر تأمین نشوند در نقل و انتقالات و کادرفنی با مشکل مواجه خواهند شد. به همین جهت دولت حتی اگر پول داشته باشد، نمی‌تواند تیم را اداره و برای آن هزینه کند زیرا مورد سوال قرار می‌گیرد که چرا برای تیم‌های دیگر چنین کاری نمی‌کند.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی روش‌های قانونی دیگری برای پیگیری این جریان دارد٬ نباید تصمیمی گرفته شود که این تیم‌ها با شکست و نزول مواجه شده و به دنبال آن ناراحتی‌ها و صدمات روحی برای مردم که هواداران این تیم‌ها هستند به وجود آید.

ندیمی اضافه کرد: یکی از راه‌های سازمان خصوصی‌سازی حضور معاون و وزیر تعاون دراین جریان است که می‌توانند اتحادیه‌ها را وارد کنند.

وی درباره طرح دوفوریتی عدم واگذاری هم بیان داشت: این طرح درحقیقت نفی خصوصی‌سازی نمی‌کند و تعقیب بر اهلیت دارد. به هیچ وجه مانع کار نیست بلکه رفع بن بست است.

نماینده مردم لاهیجان اضافه کرد: در اجرای طرح، توقف نخواهد بود و سرعت واگذاری هم افزایش خواهد داست؛ البته در اجرای این طرح قانون برنامه و بودجه و احکام دائمی باید رعایت شود.

عضو کمسیون اقتصاد مجلس در پاسخ به این‌که آیا بدهکاری به بانک دلیل عدم اهلیت است٬ گفت: بدهکاری انواع مختلف دارد٬ برخی بدهکاری‌ها جرم و فساد هم دارد اهلیتی که به آن اشاره می‌شود، این است که شخص متقاضی خرید، از ورزش٬ پیشکسوت و هوادار پیروی داشته و ریشه در اقتصاد مدیریتی ورزشی داشته باشد؛ لذا اگر فقط بدهکاری را درنظر بگیریم که دولت بزرگترین بدهکار به بانک‌ها به شمار خواهد رفت.

عضو فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد: خصوصی‌سازی دراجرای طرح واگذاری سرخآبی‌ها و در روش کار-در حیطه قانونی که برای آن تعریف شده- مختار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل