بازدید 1657

رشد تورم اولین نتیجه تک نرخی شدن بنزین

کد خبر: ۵۰۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 30 May 2015
نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از اقدام دولت در حذف بنزین سهمیه ای، گفت: دومینوی افزایش نرخ ها و رشد تورم نتیجه حذف بنزین سهمیه ای است.

محمدرضا خانمحمدی خرمی درگفت وگو با خانه ملت،با تاکید براینکه حذف بنزین سهمیه‌ای شاید بتواند کاستی‌های مالی دولت را مرتفع کند؛اما در برهه کنونی این اقدام تبعات بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت، افزود: در شرایط کنونی کشور و با توجه به وضعیت اقتصادی آن بهتر بود که دولت راهکاری به جز حذف بنزین سهیمه ای را برای کسب درآمد انتخاب می کرد.

نماینده مردم ابهر درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به تبعات اقدام اخیر دولت درحذف سهمیه سوخت خودروهای شخصی و تاکسی، تصریح کرد:رشد قیمت مایحتاج اساسی مردم و همچنین رشد نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از بدیهیاتی است که به زودی زود شاهد آن خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه دولت در حذف بنزین سهمیه ای به هیچ وجه زمان شناس نبوده است، گفت: این اقدام دولت جهش تورمی بسیاری را منجر خواهد شد.

خانمحمدی خرمی ادامه داد: دولت باید در بحث حامل‌های انرژی و افزایش نرخ و یا حتی همسان سازی قیمتی آن با دقت بیشتری ورود می کرد.

وی با بیان اینکه هنوز نرخ حامل های انرژی در کشور ما قابلیت افزایش دارند، گفت: در شرایط فعلی که رکود و تورم با هم در کشور احساس می شود،به طورحتم حذف بنزین سهمیه ای نمی تواند ثمرات مثبتی برای کشور به همراه داشته باشد.

 

اقشار ضعیف جامعه همیشه متضرر از اقدامات دولت ها

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه دولت برای جبران کسری بودجه خود راهکارهای بسیاری پیش رو داشته است،افزود: وصول مطالبات و معوقات بانکی،جلوگیری از فرار مالیاتی و همچنین اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها ،راهکارهایی که پیش روی دولت برای کسب درآمد قرار دارد.

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: درحال حاضر کسانی که از اقدام اخیر دولت درخصوص حذف بنزین سهمیه ای متضرر خواهند شد؛اقشار متوسط و ضعیف هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر