بازدید 34258
رئیس‌جمهور در همایش سراسری فرمانداران:

نمی‌دانم عده‌ای چرا هیچ وقت نمی‌خواهند کام مردم شیرین باشد

کسی حق ندارد با لحن بی‌ادبانه نسبت به سردار مقدم جبهه دیپلماتیک سخن بگوید. این زبان زشت مانند حرف‌زدن غیرمحترمانه است، همه ما مومنیم، همه ایرانی هستیم و همه عزیزند، مخصوصا آنها که امروز خدمت بیشتری انجام می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 30 May 2015

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در همایش سراسری فرمانداران که در تالار وزارت کشور برگزار شد،‌ طی سخنانی با بیان اینکه اعمال و رفتار ما به عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود، گفت: مردم تفاوت زیادی بین این و آن قائل نیستند. هر کس در هر سمتی مخصوصا در سمت مجری عالی در کشور حضور دارد، عمل، رفتار، نگاه و برخورد او به عنوان نمونه‌ای از برخورد و تعامل نظام توسط مردم تلقی می‌شود.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در همایش سراسری فرمانداران که در تالار وزارت کشور برگزار شد،‌ گفت: این دولت به وعده‌هایش عمل کرده که انتقادپذیر است، هیچ قوه‌ای جز دولت در کشور نیست که مردم بخواهند بدون دغدغه نقد کنند، چه کسی می‌تواند از مجلس و قوه قضائیه انتقاد کند.


* خواب نمی‌بینیم، به فال و فالگیر و جن‌گیر هم معتقد نیستیم

روحانی افزود: وقتی از دولت و رئیس‌جمهور انتقاد می‌کنید زبان همه باز می‌شود، این به معنای آن است که مسیری که دولت انتخاب کرده، مسیر درستی است، ما باید نقد شویم، ما دارای عصمت نیستیم، خواب هم نمی‌بینیم، به فال و فالگیر و جن‌گیر هم معتقد نیستیم.

وی ادامه داد: مبنای ما مشورت با صاحب‌نظران است، مشورت با صاحب‌نظران ، انجمن‌های تخصصی است، دوستان اقتصادی ما می‌دانند که در بسیاری از مسائل نظر من با اکثریت مخالف بوده، ولی آن را کنار گذاشتم و به نظر جمع عمل کردم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: هر تصمیمی که اتخاذ کنیم به زندگی مردم مربوط می‌شود و آن حق‌الناس است، اگر بنده و جمع وزیران تصمیمی می‌گیرد که یک درصد تورم بالا برود، یعنی در زندگی مال مردم و حق‌الناس تاثیر می‌گذاریم.

وی اضافه کرد: اگر تصمیمی اتخاذ کنیم که در مسیر اقتصادیمان رشد منفی باشد، یعنی چه ما در سالهای 91 و 92 مجموعا چیزی حدود 9 درصد رشد منفی داشتیم، 6.8 سال 91 و 1.9 سال 92 یعنی در مجموع چیزی حدود 9 درصد، یعنی اینکه هر کس در جیب مبارکش 100 تومان پول بوده، ما 9 تومانش را برداشته‌ایم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: رشد منفی اقتصادی یعنی اینکه از ثروت مردم کاستن، در تمام تصمیم‌گیری‌هایمان باید کل ملت ایران و زندگی آنها را پیش‌روی خود قرار دهیم.


* لطمه زدن به امید مردم قابل گذشت نیست

روحانی گفت: اولین درخواست من از استانداران، فرمانداران و نمایندگان دولت در سراسر کشور این است که مسیر ثبات اقتصادی، آرامش بازار، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری، حرکت مردم به سمت رونق اقتصادی به عنوان اساس حرکت باشد.

وی با بیان اینکه اگر گروهی بخواهند به امید مردم به آینده لطمه بزنند، قابل گذشت نیست، گفت: چه نعمتی بالاتر از اینکه شمای استاندار فرماندار، وزیر وقتی که در خیابان راه می‌روید چهره مردم را بشاش ببینید، این بالاترین مزد الهی است. وظیفه ما این است که مردم را خوشحال کنیم و بار از دوش آنها برداریم، البته راه طولانی در پیش داریم.

رئیس‌جمهور گفت: چرا در زمینه هسته‌ای دولت تلاش می‌کند و گاهی زخم زبان‌های بسیار زشت را تحمل می‌کند، برای اینکه در مذاکرات هسته‌ای زندگی مردم در توفیق و عدم توفیقش، اقتصاد، ارزش پول ملی مردم همه چیز مدنظر باید باشد.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: این ثباتی که امروز در کشور می‌بینید یک عاملش آن است که مردم تصور می‌کنند که دولت مسیر درست را انتخاب کرده و این مسیر حق است.

وی ادامه داد: تصور مردم این است که در دولت یک مشت افراد صاحب‌نظر ، راستگو نشسته‌اند و عاقلانه برای آینده کشور تصمیم می‌گیرند.

روحانی با بیان اینکه امروز همه متخصص حقوق، امنیت ملی و سیاست شده‌اند، ادامه داد: جای خوشبختی است که جامعه ما همیشه سیاسی بوده، امروز سیاسی‌تر هم شده است، اما یک نکته مهم آن است که به مردم دروغ نگوییم، چون این دروغ اگر امروز آشکار نشود، فردا آشکار خواهد شد. در امانت خیانت نکنیم، چون این خیانت اگر امروز آشکار نشود فردا آشکار خواهد شد.


* کسی حق ندارد با لحن بی‌ادبانه نسبت به سردار مقدم جبهه دیپلماتیک سخن بگوید

وی با اشاره به اینکه ما باید با راستگویی با مردم سخن بگوییم، افزود: کسی حق ندارد با لحن بی‌ادبانه نسبت به سردار مقدم جبهه دیپلماتیک سخن بگوید. این زبان زشت مانند حرف‌زدن غیرمحترمانه است، همه ما مومنیم، همه ایرانی هستیم و همه عزیزند، مخصوصا آنها که امروز خدمت بیشتری انجام می‌دهند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه مذاکرات لحظات سختی را پدید می‌آورد، خاطرنشان کرد: اجازه بدهید مذاکرات با کمک روح بلند پیامبر، ائمه اطهار و توجهات حضرت ولی‌عصر با موفقیت به پایان برسد، آنگاه ما برای مردم شرح خواهیم داد که مذاکره‌کنندگان چه کشیدند و چه سختی‌هایی را متحمل شدند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به جمع حاضر افزود: خیلی از شماها در جبهه حضور داشتید، خیلی از شماها مذاکرات سیاسی را به خوبی می‌دانید، گاهی مذاکرات دیپلماتیک بسیار سخت‌تر، پیچیده‌تر و دلهره‌آورتر نسبت به شب عملیات بوده است.

روحانی اضافه کرد: در میدان عملیات یا زنده می‌مانی یا شهید می‌شوی که هردو سعادتی بسیار ارزشمند است، اما در این میدان اگر شکست بخوری، یک ندامت بلند تاریخی است و اگر پیروز شوی، بازهم عده‌ای زخم زبان می‌زنند و این شرایط بسیار سخت و مشکل است.


* مسئله هسته‌ای باری بر دوش نظام است

وی با بیان اینکه چرا عده‌ای وقتی می‌بینند دولت با تدبیر مذاکرات هسته‌ای را پیش می‌برد، نمی‌خواهند کام مردم شیرین شود، گفت: عده‌ای از لبخند مردم هم می‌ترسند، بگذارید کام مردم شیرین باشد، هسته‌ای مسئله این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب یا این قوه و آن قوه نیست، این مسئله مسئله‌ اصلی است که بارش بر دوش نظام است و این نظام است که قدم به قدم این مهم را پیش برده است.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه در محدودماندن اسرار کشور کسی شک ندارد، تصریح کرد: زمانی رهبری نصیحتی می‌کنند بعد از آن همه راه می‌افتند و دائم تذکر می‌دهند، افرادی که امروز مسئولیت مذاکرات را به دوش دارند، از لحاظ سیاسی و فنی در سطح بالای تخصص هستند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه در عین‌حال نقد اشکالی ندارد، گفت: اما باید بدانیم که مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری به این امر مهم رای دادند که چرخ اقتصاد و زندگی مردم باید همراه با سانتریفیوژ بچرخد.


* تیم مذاکره کننده بلد است چگونه سخن بگوید و در مسیر درست حرکت کند

روحانی گفت: این رای مردم است و ما برمبنای آراء و نظرات مردم و حفظ خطوط قرمز نظام مسئله هسته‌ای را پیش می‌بریم و تیم مذاکره‌کننده کشورمان هم می‌داند و هم بلد است چگونه سخن بگوید و در مسیر درست حرکت کند. در یک کارزار بین‌المللی تیم مذاکره‌کننده باید امیدش بعد از خداوند به ملت بزرگوار باشد.

رئیس قوه مجریه افزود: همه ما به دنبال این هستیم تا به دنیا ثابت کنیم که فعالیت هسته‌ای ایران برخلاف ادعای بدخواهان صلح‌آمیز است. همه کوشش می‌کنیم تا دنیا بداند آنچه در ایران به عنوان هسته‌ای بدست می‌آید به ضرر کسی نخواهد بود، علی‌رغم آنکه بدخواهان عکس این موضوع را تبلیغ می‌کنند.


* پای میز مذاکره حقوق مردم را محقق میکنیم

رئیس جمهور کشورمان افزود: ما ثابت خواهیم کرد این ملت پای میز مذاکره حقوق خود را به خوبی احقاق خواهد کرد و تحریم ظالمانه را از دوش مردم می‌زداید. ما باید در این راه منجسم و متحد باشیم.


* امسال سال سیاست خارجی و رونق اقتصادی خواهد بود

وی تصریح کرد: امسال سال سیاست داخلی است، اما همزمان سال سیاست خارجی، رونق اقتصادی، همدلی، اتحاد و همزبانی و انسجام در ملت ایران خواهد بود.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: دولت یازدهم در برابر یک امتحان و تجربه بزرگ قرار گرفته‌، اگر هر جناح در انتخابات پیروز شود، اما انتخابات در قالب قانون و دقیق نباشد، ما پیروز نشده‌ایم. این جناح یا آن جناح مهم نیست پیروزی دولت در این است که یک انتخابات پرشور رقابتی آزاد سالم به لطف خدا اجرا و عمل کند و این پیروزی است.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: شاید اسم و یا شکل حزب تغییر کند، اما در افکار عمومی باقی می‌ماند ما یک ملت متکثر هستیم ما مانند کشوری در شرق دور نیستیم که پادگانی زندگی کنیم، مردم با افکار مختلف زندگی می‌کنند و آزاد هستند.

وی در ادامه افزود: ملت ایران با افکاری متفاوت به صورت متکثر زندگی می‌کنند و ما اگر مجلسی داشته باشیم که تنها از یک جناح تشکیل شود این مجلس در اصل مجلس خوبی نخواهد بود و یک مجلس خوب از تمامی جناح‌ها تشکیل می‌شود حال کمتر یا بیشتر از هر یک از احزاب.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: انتخابات بدون رقابت امکان پذیر نیست، انتخابات به معنای انتخاب یک مورد از میان موارد دیگراست و این که بگوییم از میان این موارد این یکی را حتما انتخاب کن این دیگر به معنای انتخابات نیست. انتخابات غیرآزاد معنایی ندارد.


* باید شرایط یک رقابت سالم را فراهم کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: اگر انتخابات برگزار شد یعنی آزاد است و انتخابات به معنای تعامل و رقابت سالم خواهد بود و ما همه باید شرایط این رقابت را فراهم کنیم.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: از امروز شروع نشود که نباید این آقا در این شهر صحبت کند و مدام به دیگران برچسب بزنیم، ما چگونه می‌خواهیم دنیای اسلام را به این الگوی جمهوری اسلامی ایران دعوت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مگر بنا نیست این الگو را به عنوان یک الگو برای مسلمانان قرار دهیم در درون خودمان و در جامعه خودمان ابتدا باید قرار دهیم زیرا همه ما انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری، امام راحل و قانون اساسی را قبول داریم.

رئیس‌جمهور کشورمان بیان داشت: اگر کسی قانونی نیست دیگر نباید فعالیت کند اما اگر هر حزب یا جناحی قانونی است باید بگذاریم فعالیت کند.


* دولت باید پای خود را از رقابت سیاسی کنار بکشد

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: دولت به هیچ عنوان وارد هیچ جریانی نخواهد شد و دولت جناح، حزب نیست بلکه فراتر از آن است و حتی فراتر از قانون و مجری قانون است.

رئیس قوه مجریه گفت: دولت باید پای خود را از رقابت سیاسی کنار بکشد و این به آن معنا نیست که بقیه قوا، شبه دولتی‌ها و جمع‌های دیگر قدرتمند وارد شوند و از همین جا اعلام می‌کنم در ماجرای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه آتی برگزار می‌شود رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد.

وی بیان داشت: رئیس‌جمهور دو حیثیت دارد ابتدا این که رئیس دستگاه اجرایی است که وظایفی دارد و حیثیت مهم دیگر آن به عنوان پاسدار حقوق مردم و آزادی، مجری قانون اساسی ، پاسدار اخلاق و دیانت است و نکند برای یک انتخابات دینمان را برای دنیای دیگری بفروشیم.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاهی مهم و مجلس خبرگان رهبری جایگاه بسیار رفیعی دارد و بسیار مهم است که مردم در میان افراد صاحب صلاحیت بیایند و اصلح را برگزینند و انتخاب کنند و این وظیفه آن‌هاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: مبادا در شهرستانی به سمع کسی بخورد که دولت طرفدار این است یا آن و یا حتی سپاه پاسداران، ارتش، صدا و سیما، استاندار، فرماندار و یا دفتر امام جمعه آن شهرستان طرفدار چه کسی است، این سم برای مردم است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: همه مقامات مسئول، قدرت‌های مسلح و یا غیرمسلح، مسئولان رده بالای کشور که مسئولیت‌شان فرای حزب و جناح است نباید کاری کنند که حتی این تهمت نیز به آن‌ها زده نشود.

وی گفت: بگذارید یک انتخابات شفاف و رقابتی و انتخاباتی که تمامی مردم مطمئن باشند رای آن‌ها به عنوان حق الناس توسط وزارت کشور به امانت گرفته شده تا به کرسی بنشاند.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان همگی وظیفه سنگینی بر دوش دارند.


* وزارت کشور در برابر هیچ حزب و جریانی مرعوب نشود

روحانی گفت: هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان همه وظیفه بسیار سنگینی را بردوش دارند، معیار صلاحیت و عدم صلاحیت در چارچوب قانون بر مبنای گزارش مراجع قانونی است، نه چیز دیگر.

وی ادامه داد: ما به هیچ‌وجه در انتخابات به شایعات و اتهامات توجه نمی‌کنیم، اتهام باید در یک دادگاه صالح بحث شود، وکیل دفاع کند، رای داده شود، ما قاضی نیستیم، ما صلاحیت‌سنج هم همراهمان نیست که صلاحیت‌سنجی شود، معیار ما قانون است.

رئیس قوه مجریه افزود: به همه فرمانداران، استانداران، وزارت کشور به صراحت می‌گویم در ماجرای انتخابات در برابر هیچ حزب، گروه، جریان و فشاری مرعوب واقع نشوید. البته در برابر هیچ جریانی مفتون هم واقع نشوید.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: آنچه حق و عدل است را ببینید، در انتخابات باید عدالت باشد، عدالت یعنی فرصت برابر برای همه.

روحانی بیان کرد: پول، امکانات، فضاهای دولت یا باید برای هیچ‌کس نباشد، یا اینکه برای همه باشد. همه فضاها باید عادلانه برای همه باشد و هیچ کسی احساس ظلم نکند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران حضور مردم پای صندوق رای است و امام آن همه نعمت‌هایی که با لطف حق برای ما آورد، یکی‌اش صندوق بود، قبلا هم این صندوق وجود داشت، ولی نمایشی بود.


* انتخابات مبنای مشروعیت سیاسی و دینی است

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: ما انتخابات واقعی می‌خواهیم، انتخابات مبنای مشروعیت سیاسی و دینی است، مشروعیت دینی هم یک بخشش با نظر مردم است، رای مردم خیلی مهم است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: در این انتخابات کاری کنیم که عدالت اجرا شود، هیچ جا هم سوءظن به وجود نیاید، اگر صندوق می‌گذارید، شفاف و پلاستیکی باشد، که همه رای خود را ببینند. دور صندوق‌ها را مقوا و پارچه نپیچید، حتی‌الامکان وقتی که رای‌ها را می‌شمارید، از دوربین استفاده کنید تا همه مشاهده کنند.

روحانی ادامه داد: کاری کنید که انتخابات شفاف شفاف برگزار شود، بعضی چیزها خرج هم دارد، اشکالی ندارد، ولی می‌ارزد که ما خرجش را تحمل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله انتخابات خوب، سالم، رقابتی، شفاف، مایه آبروی نظام برگزار شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این آرای مردم، این صندوق‌ها را حق‌الناس و امانت بدانیم. ما باید در دنیا و آخرت پاسخ اینها را بدهیم و امانتدار خوبی باشیم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان