بازدید 5891

درآمد دولت ها از هدفمندی یارانه ها

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه بیش از 600 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات وام ازدواج هستند، گفت: دولت از سال 89 تاکنون درآمدی بالغ بر 135 هزار میلیارد تومان از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها داشته است.
کد خبر: ۵۰۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 29 May 2015
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه بیش از 600 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات وام ازدواج هستند، گفت: دولت از سال 89 تاکنون درآمدی بالغ بر 135 هزار میلیارد تومان از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها داشته است.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و رئیس فراکسیون تولید و اشتغال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از برگزاری نشست مشترک فراکسیون متبوعش با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با هدف بررسی برنامه‌های کلان اقتصادی کشور و برنامه ششم توسعه خبر داد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های پیش روی مجلس و دولت، تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه است که در این جلسه بحث‌های مفصلی در حوزه‌های مختلف این برنامه و آسیب‌شناسی از برنامه پنجم توسعه صورت گرفت تا با همگرایی و همدلی بیشتر بتوان برنامه‌ای واقعی و قابل اجرا تدوین شود.

کاتب ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم رفع مشکلات اقتصادی، رونق تولید و اشتغال جوانان است که باید به شکل جامع و کامل در برنامه ششم توسعه دیده شود که در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تأکید بر این مطالبات اعلام کرد که برنامه ششم بصورت حجمی نخواهد بود و در قالب چند موضوعی و چند محوری خواهد بود تا بتواند عملیاتی و اجرایی باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با اشاره به دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست اظهار داشت: توجه جدی‌تر دولت به محیط زیست، تخصیص اعتبارات بیشتر به ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه که توجه به مناطق کمتر برخوردار است، پرداخت به موقع وام ازدواج به جوانان که هم‌اکنون بیش از 600 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات هستند و توجه جدی‌تر دولت به بخش اشتغال از دیگر مواردی بود که نمایندگان به طرح آن پرداختند.

وی تأکید کرد: رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی معلمان از ضرورت‌های امروز جامعه است لذا باید به دنبال راهکاری باشیم تا مشکلات آنان برطرف شود و آسیبی هم به سیستم اقتصادی کشور وارد نشود، در این زمینه نیز بحث‌های خوبی در جلسه صورت گرفت.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس اضافه کرد: نمایندگان در این جلسه از دولت خواستند تا در زمینه برخوردهای کشاورزان با تخریب ساختمان‌های غیرمجاز برنامه روشنی داشته باشد و به یکباره کاری انجام ندهد که مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کند، در این زمینه بهتر است وزارت جهادکشاورزی برنامه‌ای جدی برای پیشگیری از ساخت و ساز در مناطق غیرمجاز داشته باشد.

وی یادآور شد: موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها از مباحث جدی این جلسه بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گزارش خود عنوان کرد که از سال 1389 تاکنون از افزایش قیمت حامل‌های انرژی 135 هزار میلیارد تومان بدست آورده‌ایم اما 201 هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع شده است یعنی 66 هزار میلیارد تومان اضافه کرده‌ایم تا بین مردم توزیع کنیم.

کاتب متذکر شد: طبق این گزارش غیر از توزیع نقدی میزان 6 هزار و 100 میلیارد تومان در بخش سلامت توزیع شده است و در سال 1393 نیز مبلغی بالغ بر 2800 میلیارد تومان به بخش سلامت پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: باید کمک کنیم تا این فاصله معنادار کاهش یابد و تخصیص‌های مناسبی را در حوزه‌های عمرانی داشته باشیم اما در بخش یارانه‌ها و قطع یارانه باید دقت شود که قشرهای ضعیف جامعه آسیب نبینند.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات فراکسیون تولید و اشتغال با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بررسی مسائل کلان حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال به صورت ماهانه تشکیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل