بازدید 2195

ليبراسيون: داعش براي ايجاد رعب از نمادهاي باستاني استفاده مي کند

صحنه تئاتر باستانی که اعدام ها در آنجا اجرا شد، در سراسر جهان معروف است و تصاویر آن در آگهی های تبلیغاتی گردشگری چاپ می شد. پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011، هر سال حدود 150 هزار نفر از آنجا بازدید می کردند و از آنجا بعد گسترده رسانه ای این قتل عام آشکار می شود.
کد خبر: ۵۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 29 May 2015
روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مطلبی با عنوان «داعش، ایجاد وحشت با نمادها» به قلم ژان-پی یر پرن نوشت: داعش با به نمایش گذاشتن اعدام بیست زندانی در صحنه تئاتر باستانی تدمر (پالمیرا) تلاش می کند بار دیگر غرب را تحریک کند.

داعش یک هفته بعد از تصرف شهر باستانی تدمر با بیش از دو هزار سال قدمت تاریخی، رعب آورترین راهبرد ارتباطی خود را از سرگرفت و با بازی با خونین ترین نمادهای تاریخی، روز پنجشنبه بیست زندانی را در صحنه تئاتر تدمر متعلق به روم باستان اعدام کرد.

بر اساس اخباری که سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه منتشر کرده است، جلادان داعش در برابر ساکنان شهر قربانیان خود را که آنها را به جنگ در کنار رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه متهم کرده بود، کشتند.

در حالی که سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد، یونسکو و باستان شناسان بیم دارند داعش همان طور که شهر باستانی نمرود را در عراق و مجسمه های آشوری را در موزه شهر موصل نابود کرد، سایت باستانی تدمر را نیز نابود کند، این سازمان تروریستی شیوه دیگری را برای تحریک برگزید و بار دیگر نشان داد که شناخت خوبی از فرهنگ غرب دارد و می داند چگونه با بازی با احساسات مردم، نمایش چندش آورتری از آن به نمایش بگذارد.

صحنه تئاتر باستانی که اعدام ها در آنجا اجرا شد، در سراسر جهان معروف است و تصاویر آن در آگهی های تبلیغاتی گردشگری چاپ می شد. پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011، هر سال حدود 150 هزار نفر از آنجا بازدید می کردند و از آنجا بعد گسترده رسانه ای این قتل عام آشکار می شود.

داعش با ارتکاب این جنایت جنگی جدید، این بار تلاش نمی کند تاریخ باستان را رد کند بلکه تلاش می کند آن را با شیوه خود متناسب کند و برای این منظور ظرفیت خود را برای قتل عام زندانیان در مکان هایی که نمادی از تسلط فرهنگ باستانی یونانی-رومی است، به نمایش می گذارد.

نظامیان اعدام شده به سطح مزدوران غربی و رژیم بشار اسد نیز به عنوان متحد غرب کاهش داده شدند. این قتل عام اخیر به داعش امکان می دهد سایر گروه های جهادی را که تردید دارند به داعش بپیوندند یا رقیب آن یعنی جبهه النصره بپیوندند، دور خود جمع آوری و آنها را متحد کند.

با حرکت نمادین اعدام در صحنه تئاتر باستانی، داعش می خواهد تصویری از خود نشان دهد که قادر است عمیق ترین ضربه را به قدرت های سابق استعماری وارد کند و احتمالا با این کار می خواهد داوطلبان جدیدی را جذب کند. به ترتیب داعش نیز به نوبه خود می خواهد تفاوت خود را با جبهه النصره نشان دهد که ابومحمد الجولانی، سرکرده النصره اخیرا اعلام کرد النصره قصد ندارد به کشورهای غربی حمله کند.

داعش 21 ماه مه بعد از حمله ای خونین که نه روز به طول انجامید و در جریان آن 400 نظامی کشته شدند، تدمر را تصرف کرد. به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که از شبکه گسترده ای از منابع در سوریه برخوردار است، داعش بعد از تصرف تدمر ، دست کم 217 نفر از جمله زنان و کودکان را در شهر تدمر و اطراف آن اعدام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها