بازدید 6525

رهبر النصره: به آمریکا و اروپا کاری نداریم

رهبر گروه تروریستی النصره در گفت‌وگو با شبکه الجزیره به غربی‌ها اطمینان داد که این گروه قصد ندارد به آمریکا و اروپا حمله و یا از سوریه به عنوان پایگاهی برای ضربه زدن به این دو استفاده کند.
کد خبر: ۵۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 29 May 2015
رهبر گروه تروریستی النصره در گفت‌وگو با شبکه الجزیره به غربی‌ها اطمینان داد که این گروه قصد ندارد به آمریکا و اروپا حمله و یا از سوریه به عنوان پایگاهی برای ضربه زدن به این دو استفاده کند.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره قطر که همواره تلاش کرده گروه‌های تندروی سوری از جمله النصره را در افکار عمومی جهان موجه جلوه دهد، روز چهارشنبه گفت‌وگویی تلویزیونی با ابومحمد جولانی، رهبر گروه تروریستی جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود انجام داد.

در این گفت‌وگوی تلویزیونی که در برنامه "بدون مرز" این شبکه پخش شد، جولانی مدعی شد که حزب‌الله لبنان در جنگ‌هایش با النصره شکست خورده و خود نیز این مساله را می‌دانند اما مجبور هستند تا پایان به جنگ با النصره ادامه دهد.

وی با درخواست از گروه‌های مختلف لبنانی برای پوستن به النصره گفت: ما از همه لبنانی‌ها و دیگر گروه‌های مخالف می‌خواهیم تا برای سرنگون کردن دولت بشار اسد (رییس جمهوری سوریه) و حزب‌الله لبنان به النصره بپیوندند. سقوط بشار اسد یقینا باعث می‌شود حزب‌الله منزوی شود و آرام آرام از بین برود و این مساله تنها مساله وقت است و محقق خواهد شد.

رهبر القاعده سوریه ادامه داد: جبهه النصره با علوی‌های سوریه مشکلی ندارد و با آنها نمی‌جنگد به شرط اینکه آنها نیز سلاح‌هایشان را زمین بگذارند و از دولت بشاراسد اعلام برائت کند. ما تنها با کسانی می‌جنگیم که سلاح در دست گرفته‌اند و کسانی که سلاح‌هایشان را زمین بگذارند حتی اگر قبلا علیه النصره یا دیگر گروه‌ها جنگیده باشند، بخشیده خواهند شد.

جولانی با اشاره به پیشروی‌های اخیر جبهه النصره و دیگر همپیمانانش در ائتلاف نظامی "جیش‌الفتح" در شمال غرب سوریه گفت: مناطقی که اخیرا ما بر آن تسلط یافته‌ایم از اهمیت استراتژیک نظامی بالایی برخوردار است. این مناطق خطوط دفاعی اولیه ارتش سوریه برای مناطق ساحلی کشور هستند و علاوه بر آن مناطق سنی نشینِ مجاور مناطق علوی‌نشین حامی بشار اسد به حساب می‌آیند.

وی در ادامه ارتباط و سرسپردگی خود به القاعده و ایمن الظواهری، رهبر این گروه را مخفی نکرد و گفت: ما از الظواهری راهنمایی و ارشاد دریافت می‌کنیم.

ابو محمد جولانی ادامه داد: اولویت ما سرنگون کردن دولت سوریه و هم‌پیمانانش همانند حزب‌الله است و سپس با دیگر هم‌پیمانانمان خود برای برپایی یک "حکومت اسلامی" در سوریه تلاش خواهیم کرد.

وی به غربی‌ها نیز اطمینان داد که النصره هیچ‌گاه از سوریه به عنوان پایگاهی برای حمله به اروپا و آمریکا استفاده نخواهد کرد.

شبکه الجزیره پیش‌تر و در با مطرح شدن نام جبهه النصره در درگیری‌های سوریه، مصاحبه‌ای با جولانی ترتیب داده بود. هدف از تهیه این گزارش‌ها موجه کردن گروه تروریستی النصره به عنوان یک گروه مخالف سوری میانه‌رو در سوریه است تا با این کار بتواند علاوه بر خارج کردن نام آن از لیست گروه‌های تروریستی کشورهای مختلف، بتواند کمک‌های نظامی خود را مستقیم و بدون پنهان‌کاری به این گروه ارائه دهد.

جبهه النصره که رسما بیعت خود را با القاعده اعلام کرده، در لیست سازمان‌های تروریستی بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارد. این گروه به همراه چند گروه تندرو به اصطلاح اسلامگرای دیگر تحت حمایت قطر و ترکیه قرار دارند.

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل با محکوم کردن اقدام شبکه الجزیره، با ایراد سخنانی در شورای امنیت گفت: این اقدام الجزیره صرفا تلاشی برای ترویج تروریسم و توجیه چهره تروریست‌ها در سوریه است و نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان