بازدید 3249

۵۳ شهر جدید کشور دچار تنش آبی

میزان بارش های سال آبی ۹۴ - ۹۳ تا امروز، کاهشی ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته و کاهشی ۱۹ درصدی نسبت به متوسط بارش ها در دراز مدت دارد
کد خبر: ۵۰۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹ 29 May 2015
میزان بارش های سال آبی ۹۴ - ۹۳ تا امروز، کاهشی ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته و کاهشی ۱۹ درصدی نسبت به متوسط بارش ها در دراز مدت دارد و این مسئله در کنار ادامه روند مصرف بی رویه آب موجب شده تعداد شهرهای دچار تنش آبی به ۵۷۰ شهر برسد.

به گزارش تسنیم، در تابستان 93 از مجموع 1152 شهر ایران، 517 شهر، فصل گرم سال را با تنش آبی گذراندند و در برخی از این شهرها، تولید و مصرف آب در روزهای پیک تابستان سربه‌سر شد.

پیش‌بینی‌ها در نیمه تابستان گذشته در خصوص سال آبی جاری (94 ــ 93) سالی با بارندگی نرمال و بهتر از سال آبی قبل از آن (93 ــ 92) بود در حالی که در عمل این اتفاق نیفتاد و در 6 ماه نخست سال آبی جاری، با کاهش 19 درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بودیم.

این کاهش در حجم بارش ها، در کنار دیگر مسائل از جمله عدم اصلاح رویه مصرف آب در کشور موجب شد که در آستانه آغاز سال 94 تعداد شهرهایی که با تنش آبی مواجه اند به 547 شهر برسد.

با وجود افزایش نسبی بارش ها با آغاز شش ماهه دوم سال آبی 94 - 93 نسبت به شش ماهه اول، میزان بارش ها در کشور هنوز با مدت مشابه سال گذشته و متوسط دراز مدت فاصله دارد.

کاهش 19 درصدی بارش های کشور از ابتدای سال آبی جدید نسبت به مدت مشابه در درازمدت و کاهش 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موجب شده در نیمه نخست آخرین ماه بهار 94 و در آستانه فصل گرمای سال جاری، تعداد شهرهایی که با تنش آبی دست به گریبانند به 570 شهر برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی