بازدید 5417
انتقاد مدیر حوزه های علمیه از برخی سخنان ناروا :

افت علمی حوزه سخنی ناروا در حق حوزویان است

عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از سخنانی که اخیرا به شکل فزاینده ای در جامعه علمی رشد کرده است، افت علمی حوزه های علمیه است که سخنی ناروا در حق حوزه است.
کد خبر: ۵۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 28 May 2015
عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از سخنانی که اخیرا به شکل فزاینده ای در جامعه علمی رشد کرده است، افت علمی حوزه های علمیه است که سخنی ناروا در حق حوزه است.

به گزارش «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در هفدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم به انتقاد از برخی از سخنان  ناروا درباره افت تحصیلی حوزه پرداخت و اظهارداشت: یکی از سخنانی که اخیرا به شکل فزاینده ای در جامعه علمی رشد کرده است، افت علمی حوزه های علمیه است که سخنی ناروا در حق حوزه است.

وی ادامه داد: اینگونه تعبیرات شایسته حوزه نیست؛ چراکه پیشرفت های بسیاری نسبت به گذشته در حوزه داشته ایم که قابل قیاس نیست.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: عزیزانی که قائل به این سخن ناروا در حق حوزه هستند؛ گردهم آمده و با هم کمیته ای را تشکیل داده و به بررسی می پردازیم تا به نتیجه ای عادلانه برسیم.

رسالت امروز حوزه فراتر از گذشته است

عضو خبرگان رهبری رسالت امروز حوزه های علمیه را رسالتی فراتر از گذشته دانست و گفت: امروز حوزه بسیار موفق ظاهر شده و درخشنده تر از گذشته در حال حرکت است؛ البته ضعف هایی نیز وجود دارد که باید رفع گردد.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: طلبه سنگربان ماست و در دورترین نقطه این کشور به مرزبانی دینی و عقیدتی می پردازد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امروز دستگاه ها و نهادهای گوناگونی از حوزه  درخواست روحانی دارند که نشان دهنده علمیت بالای حوزویان ماست.

حضور 3 هزار روحانی در طرح هجرت

وی افزود: قریب به 3 هزار نفر از روحانیون مهاجر طرح هجرت شده و در میان تشیع و اهل سنت مشغول به فعالیت تبلیغی می باشند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: امروز در قم حوزه 85 هزار نفری داریم متأسفانه بی رحمانه مورد حمله قرار می گیرد.

گرایش به تدریس در حوزه های علمیه بسیار بالاست

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: امروز گرایش به تدریس در حوزه های علمیه بسیار بالاست و اساتید بسیاری در رشته های تخصصی مشغول به تدریس هستند.

امام جمعه قم با بیان این مطلب که امروز شاهد حوزه ای با نشاط و فعال هستیم، خاطرنشان ساخت: در حوزه سابقا فقط یک فقه و اصول تدریس می شد؛ اما امروز 39 رشته تخصصی در حوزه وجود دارد که قابل تحسین است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ما امروز در مباحث نوپدید فقهی، اساتید و فضلای جوانی داریم که پاسخگوی مسائل مستحدثه بوده و صاحب نظر می باشند.

وی افزود: امروز فضلای جوان ما در مباحث علوم انسانی پا به پای نظریه پردازان قلم زده و سخن می گویند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: اعزام اساتید به استان ها و شهرستان ها روز به روز بیشتر شده و حضور 19 انجمن علمی نشان از علمیت حوزویان می باشد. برپایی کرسی های نظریه پردازی در موضوعات گوناگون گواه دیگری بر وجود پیشرفت در حوزه های علمیه می باشد.

برپایی 400درس تفسیر در حوزه

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: برپایی 400 درس تفسیر در حوزه از دیگر مباحثی است که سابقه نداشته است. البته ما در برخی مواقع نقص هایی نیز داریم که باید مرتفع شود.

به طلاب تکالیف پژوهشی بدهید

وی بیان داشت: در آموزش های پژوهش محور اساتید باید وارد شده و به طلاب عزیز تکالیف پژوهشی دهند.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر نیاز حوزه به بازنگری متون درسی، اظهار داشت: البته متون جدید باید با علمیت بالا بوده و محتوای مناسب داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: امروز تعطیلات در حوزه بسیار بالاست و آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی پرچمدار این اعتراض هستند که اساتید باید به آن توجه کنند.

امام جمعه قم در پایان گفت: از پیشنهادات شما اساتید  استقبال کرده و از فکر، نظریه و اندیشه شما استفاده خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار