بازدید 40555
۵
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

اعتراض یک سوم میلیاردرها به قطع یارانه/ گلایه ناطق از سواد طلاب به آیت‌الله مکارم/ ادعای هاینونن درباره دیدار با دانشمندان ایرانی/ هاشمی: نمی‌شود گفت ماهواره نبینید / عابربانک به دنبال اهلی شدن در کوه و کمر!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «مردم از ترس شلاق برای ترک الکل نمی‌آیند!»، «واکنش سردار شریف به حواشی شهدای غواص»، «چرایی برقراری ارتباط با آل سعود کافر» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 28 May 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شرمن هم رفتنی شد

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد دولت اوباما بعد از پایان مهلت دست‌یابی به توافق، از سمتش در وزارت خارجه‌ی آمریکا کناره‌گیری خواهد کرد. به نوشته نیویورک تایمز، خانم شرمن، مذاکرات با جمهوری اسلامی را از نظر پیچیدگی با مکعب روبیک مقایسه کرده است: «با توجه به کنگره، مطبوعات، شرکای‌مان در گفت وگوها و بعد از همه اینها، طرف ایرانی، کل ماجرا بسیار پیچیده است».

اعلام برنامه جولانی برای تصرف دمشق

ابو محمد الجولانی سرکرده «جبهه النصره»، شاخه القاعده در سوریه، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته تمرکز این گروه، همچنان، تصرف دمشق و سرنگونی بشار اسد است. وی در مصاحبه‌ای کم‌سابقه که شبکه تلویزیونی «الجزیره» با او انجام داده، گفته: «ما همچنان تمرکز خود را بر دمشق و سرنگونی این حکومت حفظ می‌کنیم».

او در این مصاحبه که ششم خرداد ماه پخش شده، افزوده است: «به شما اطمینان می‌دهم، سقوط اسد زمان زیادی نخواهد برد».

مشخص نیست این مصاحبه کجا انجام شده است. جولانی که پشت به دوربین نشسته و صورت او نشان داده نمی‌شود از علویان سوریه خواسته است برای آنکه ـ به گفته او ـ در امان باشند، مبارزه نکنند و «به اسلام روی بیاورند». جولانی افزوده: «اگر سلاح خود را زمین بگذارند، مردان خود را به نبرد برای اسد نفرستند و به اسلام روی بیاورند، آن موقع برادران ما هستند».

رویترز و ادامه ادعاهای منافقین علیه ایران

رویترز به نقل از شاخه سیاسی گروهک منافقین از بازدید یک هیأت کارشناسی کره شمالی از یک سایت نظامی در نزدیکی تهران در ماه گذشته خبر داد و نوشته است: این هیأت هفت نفره شامل کارشناسان کلاهک اتمی و موشک بالیستیک هفته آخر ماه آوریل، ماه گذشته میلادی، در تهران بوده است.

بنا بر ادعای منافقین، هیأت کره شمالی «مخفیانه» به مجتمع امام خمینی در شرق تهران که زیر نظر وزارت دفاع جمهوری اسلامی است انتقال داده شده است.

مردم از ترس شلاق برای ترک الکل نمی‌آیند!

فرید براتی‌سده روان‌شناس، کارشناس حوزه اعتیاد و رئیس‌ سابق پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به فرارو گفته: از آن‌جایی که مصرف الکل به لحاظ شرعی با اشکال روبه روست و در شرع جزای آن حد است، ممکن است بسیاری از مردم از ترس برخورد و شلاق خوردن به ترک آن در این مراکز مبادرت نورزند. ما نیازمند آن هستیم که در این باره آگاهی‌بخشی انجام دهیم و برخی فضاها را بشکنیم تا مردمی که مایل به ترک الکل هستند، بتوانند آن را کنار بگذارند، زیرا تبعات ناشی از اعتیاد به الکل بسیار خطرناک‌تر و زیادتر از مخدر است.

براتی‌سده در پاسخ به اینکه "روند شرعی ترک الکل به چه صورت انجام خواهد گرفت؟" گفت: گمان نمی‌کنم نگرانی‌ در این زمینه وجود داشته باشد. در سفری که در دیدار با برخی از علمای دینی و روحانیون داشتیم، آن‌ها گفته‌اند از آنجایی که افراد معتاد به الکل قصدشان ترک‌ کردن است و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، "حد" برای آن‌ها مجاز دانسته‌ نمی‌شود. در این رابطه ممکن است که بین برخی علمای دینی اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما می‌توان با جلسات و مشورت‌هایی شرایط کشور را توضیح داده و برای پیشگیری از مشکلات بیشترِ ناشی از اعتیاد به الکل، حد زدن بر افراد معتاد به الکل را حذف کرد.

واکنش مسئول روابط عمومی سپاه به حواشی ماجرای شهدای غواص

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش از سخنانش در نشست بررسی ابعاد تقابل ایران و آمریکا در دفاع مقدس با اشاره به مطرح شدن موضوع 175 غواص شهید و حجم وسیع پرداختن به این موضوع گفته: عملیات کربلای 4 عملیاتی است که همه فرماندهان اذعان دارند، لو رفته بود و گفته می‌شود که آواکس‌های ‌آمریکایی اطلاعات را به بعثی‌ها داده‌ بودند و شاید اولین عملیاتی بود که به سرعت برای کم شدن تلفات انسانی دستور عقب‌نشینی داده شد.

وی افزوده: اما در خصوص پرداختن رسانه‌ای به این موضوع باید گفت استقبال سراسیمه فضای مجازی از این خبر و تبدیل کردن به دو هزار و 500 تراکنش در لحظات اولیه نشان می‌داد که باید یک شگرد رسانه‌ای پشت آن باشد. وقتی که در ابتدا خبر آمد همه کاربران فضای مجازی اظهار همدردی کردند و ما احتمال یک شیطنت را دادیم زیرا تاکنون شهدای زیادی در تعداد، ترکیب و مظلومیت این شهدا به کشور آمده بود اما دقیقا پس از 24 ساعت شگرد رسانه‌ای آنها آغاز شد که دو محور داشت یکی ناکارآمد نشان دادن فرماندهان نظامی آن دوره و دیگری بحث ضدیت ایرانی- عربی.

سردار نقدی: تغییر نکردن اوضاع بعد از تحریم نتیجه امداد الهی بود

سردار محمدرضا نقدی در همایش 36 سال مقاومت گفته: اگر می‌خواهید ذلیل شوید، بروید و با آمریکا رابطه برقرار کنید. امروز برخی افراد با تفکرات ارتباط با آمریکا ادعا می‌کنند که پیرو خط امام(ره) هستند و باید در جوابشان بگوییم از تمام صحیفه امام(ره) تنها یک جلد بیاورید که در مورد رابطه با آمریکا سخن گفته باشد و این در حالی است که من از هر جای صحیفه که بخواهید حجت می‌آورم که باید در مقابل استکبار ایستاد.

ما از ابتدای انقلاب تاکنون گرفتار تفکری بودیم که به دنبال تضعیف باور و ایمان مردم است. این تفکر هر روز در یک حزب و گروه و جناح و با یک رنگ و لعابی در کشور نشان داده می‌شود. عده‌ای هنوز گمان می‌کنند بدون کوتاه آمدن در مقابل قدرت‌ها نمی‌توان زندگی آرامی داشت و متأسفانه این مشکل همیشه گریبانگیر کشور ما بوده است. پس شما از امام بیشتر برای مردم دلسوزی نکنند که بروید مقابل دیکتاتورها تا مردم آرامش داشته باشند، بلکه مردم ایران با ایستادگی و مقاومت به آرامش می‌رسند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه سه سال است تحریم‌های فلج‌کننده در کشور ما حاکم است، افزوده: با تحریم چه اتفاقی در جامعه افتاد؟ ما شاهدیم اوضاع چندان فرقی نکرده که این مسأله نشان‌دهنده امداد الهی است. رزق و روزی ما دست آمریکا نیست.‌ ما باید باور داشته باشیم خداوند رزاق است و مسأله ما مسئله تحریم‌ها نیست زیرا راه‌های نپیموده در اقتصاد فراوان است.

پیوستن یک فرمانده پلیس تاجیکستان به داعش

گزارشها حاکیست که یک فرمانده نیروی ویژه پلیس تاجیکستان (اومون) به داعش پیوسته است. از وضعیت گل‌مراد حلیمف، از فرماندهان نیروی ویژه پلیس تاجیکستان از حدود یک ماه پیش تاکنون اطلاعی در دست نبود. اما حالا او در یک کلیپ ویدیویی می‌گوید که در سوریه است و به داعش پیوسته است.

او در این کلیپ ویدیویی به زبان روسی برخی از مقامات ارشد تاجیک را به مرگ تهدید می‌کند و می‌گوید: "نیروهای خراسان برای کشتن شما خواهند آمد. ما شریعت را در تاجیکستان بنا خواهیم کرد." خراسان نام منطقه‌ای است که به گفته نیروهای دولت اسلامی شامل "افغانستان، پاکستان و سرزمین‌های اطراف" است و داعش از آن به عنوان "ولایت خراسان" نام می‌برد.

ادعای هاینونن در باره دیدار با دانشمندان ایرانی

اولی هاینونن، معاون پیشین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تا تابستان سال ۲۰۱۰ مسئول مستقیم بازرسی‌های هسته‌ای ایران بود، مدعی است که آژانس مدام با دانشمندان هسته‌ای و مهندسان ایرانی در تماس بوده است. وی به بی‌بی‌سی گفته که این دانشمندان اتمی و مهندسان هستند که در مورد جزئیات فنی فعالیت های هسته ای کشورها اطلاع دارند و مسائل را برای بازرسان آژانس توضیح می دهند و آژانس بدون ملاقات با آنها اصولا نمی تواند وظیفه خود را انجام دهد.

ترس از تکرار سالهای 52 تا 56 بعد از توافق احتمالی هسته‌ای

فرشاد مومنی به ندای ایرانیان گفته: اگر از فرصت ایجاد شده در سایه مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها به خوبی استفاده نشود، به وضعیت نابسمان کنونی، دامن زده می‌شود. نگاه به تاریخ اقتصاد ایران و عبرت گیری از گذشته، برای دولت بسیار ضروری است و هشدار خوبی به نظام سیاست گذاری می‌دهد. بهترین شاهد در این زمینه تجربه دوره سال‌های ۵۲ تا ۵۶ است. این ارجاع از زاویه طرز عمل ایران در آن زمان در زمینه جذب سرمایه‌های خارجی قابل بررسی است. به این دلیل که اکنون هم کسانی چنین گمان می‌کنند که اگرتوافق صورت بگیرد خارجی‌ها می‌آیند و مشکلات ما را حل می‌کنند. این ذهنیت خام، سطحی و دور از واقعیات جربه شده است. همه ما و رسانه‌ها باید تلاش کنیم تا این ذهنیت به ویژه در نزد نظام تصمیم گیری و تخصیص منابع کشور، چه قوه مقننه و چه مجریه، اصلاح شود. همه تجربه‌های دنیا حکایت از این دارد که کشورهایی که قادر به استفاده ثمربخش و اصولی از سرمایه‌های انسانی و مادی خود نیستند، به طریق اولی قادر به استفاده مؤثر و ثمربخش از سرمایه‌های خارجی هم نخواهند بود.

به آیت‌الله مکارم گفتم سطح معلومات طلبه‌ها بسیار پایین آمده است

علی‌اکبر ناطق نوری در چهارمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران گفته: پیش از انقلاب طلبه و روحانی طلبکارانه برخورد می‌کرد اما امروز مردم می‌گویند که حکومت دست خودتان است. حالا باید مقایسه کنیم که حوزه‌ها در آن زمان چطور اداره می‌شدند و خروجی‌شان چه بود و چه بزرگانی تحویل دادند. شاید یکی مثل من که حدود 33 سال است از حوزه دور هستم اما چند سال قبل به خدمت مراجع رسیدم خدمت آیت‌الله مکارم عرض کردم که به ذهن من می‌رسد که سطح حوزه و سطح معلومات طلبه‌ها بسیار پایین آمده است. آن زمان حضور و غیاب و مدرک مطرح نبود، بلکه درس برای علم بود و سطح معلومات بالا و درس جدی بود، اما امروز مثل مدیران پروازی که از آن‌ها صحبت می‌شود طلبه‌های پروازی داریم که از راه دور درس می‌خوانند، این‌که درس خواندن نیست. در آن زمان اساتید، طلبه‌ها را درست انتخاب می‌کردند، مثلا گودرزی رهبر گروه فرقان که خود من او و گروهش را محاکمه کردم نزد مرحوم آیت‌الله مجتهدی رفته بود اما آیت‌الله مجتهدی با دیدن او گفته بود که تو به درد طلبگی نمی‌خوری اما به هر حال در جای دیگری طلبه شد و شد احمد گودرزی.

هاشمی: نمی‌شود به مردم گفت ماهواره نبینید

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری از دیدار وزیر، معاونین و روحانیون شاغل در وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت به نقل از وی نوشته: 20 سال قبل هشدار دادم. اگر روحانیت می خواهد مردم حرفش را گوش کنند، باید به روز باشد. برای احکام صنعتی و پزشکی و ارتباطات جهانی، نمی شود با معلومات عمومی حکم اسلامی داد. نمی شود به عنوان اجتهاد بگوییم ماهواره نگاه نکنید. مردم هم بگویند چشم!. اگر می خواهید مردم به حرفمان گوش کنند باید اجتهاد علمی کنیم. فقه تخصصی برای رشته های خاص. آقای هاشمی در ادامه هم به مطایبه می گوید، همان موقع از قم و مشهد هیچکس مخالفت نکرد. اعلام کردند ما مشکلی نداریم. ولی هیچ کاری هم نکردند!.

عابربانک به دنبال اهلی شدن در کوه و کمر!

حسین هدایتی پس از اعلام عدم اهلیت شرکت استیل آذین در مزایده چهارم پرسپولیس به شدت علیه وزارت ورزش موضع گرفت و در صفحه شخصی‌اش نوشته: دولت تدبیر به ویژه آقایان عقل کل در وزارت ورزش حتما اسپانسر قوی دارند و تیم قوی می بندند.

مالک استیل آذین در ادامه حرف‌هایش کنایه‌ای هم به محمود گودرزی می‌زند و نتایج ورزش در دوران حضور او را مورد نقد قرار می‌دهد: نگران نباشید همانطور که تاکنون ورزش کشور را اداره کردند و بلکه بهتر از گذشته.

هدایتی در پاسخ به این که آیا به شیوه این مزایده شکایت می کند یا نه گفته: خیر، ما سرکاریم! به لطف خدای خوبم خارج از تهران و در کوه و کمر هستم و به دنبال راهی برای اهلی شدن و رسیدن به خدا هستم. شما هم دعا کنید موفق شوم!

یک سوم میلیاردرها به قطع یارانه اعتراض کردند

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفته: دولت تنها یارانه تعداد۵۰ هزار نفر از تهرانی‌هایی را که درآمد بالا و میلیاردی داشتند، قطع کرد. علیرضا صالح در مراسم معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزوده: یک سوم میلیاردرهای تهران که یارانه آنها قطع شده با مراجعه به سازمان هدفمندی یارانه ها خواستار دریافت مجدد یارانه شدند. اعتراض های زیادی علیه دولت برای حذف عده معدودی از مردم از دریافت یارانه نقدی شده اما دولت تنها یارانه تعداد۵۰ هزار نفر از افرادی در تهران را که درآمد بالا و میلیاردی داشتند، قطع کرد.

چرایی برقراری ارتباط با آل سعود کافر

سید حسن خمینی تولیت آستان بنیانگذار انقلاب اسلامی در نشست علمی اجتهاد در اندیشه امام خمینی(ره) گفته: یک سال و نیم پس از ارتحال امام خمینی(ره) سفر حج مجددا بر قرار شد، اگر قرار بود همه پاسخ پیش گفته را بعد ارائه دهیم تا کنون حج تعطیل می شد؛ روز قطع رابطه امام راحل بیانیه تندی نسبت به آل سعود صادر کردند، از ایشان پرسیدم که آیا در آینده قصد ارتباط مجدد با عربستان را ندارید امام فرمودند که در آینده قصد داریم. بنده پرسیدم که شما آل سعود را کافر دانستید چگونه ارتباط بر قرار می کنید، ایشان فرمود مگر ما با بقیه کفار رابطه نداریم؛ برقراری دوباره حج خروج از مسلک امام نبود بلکه نوعی اجتهاد به شمار می رفت.

پلمپ و فک پلمپ یک عمارت تاریخی

در اين هفته يکي از مهمترين اخبار مربوط به عمارت مسعوديه و فک پلمپ شدن آن بود. اين هفته اداره اماکن به سراغ عمارت مسعوديه آمد تا به آنها درباره برگزاري مراسم رونمايي از آلبوم جديد گروه موسيقي «پالت» به خاطر نداشتن مجوز، ايراد بگيرد. شنبه اين هفته عمارت مسعوديه پلمپ شد، اين ماجرا ادامه داشت تا اينکه بالاخره روز سه‌شنبه فک پلمپ شد. درباره برگزاري اين مراسم و حتي پلمپ شدن عمارت مسعوديه، صندوق حفظ و احياي آثار تاريخي هيچ اطلاعي نداشت؛ اين در حالي است که بايد براي برگزاري هر برنامه‌اي در عمارت مسعوديه، صندوق حفظ و احيا، مجوزهاي لازم را صادر مي‌کرده است.

رونمایی از مخدر صنعتی جدید در خراسان

کارشناس شکايات واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: برخي آرايشگران طي سالهاي اخير فعاليت خود را از محدوده آرايش و پيرايش فراتر برده و اقداماتي انجام مي دهند که در حيطه فعاليت يک پزشک است. منصور شيرمحمدي روز پنجشنبه گفت: در حالي که انجام هرگونه مداخلات درماني در آرايشگاه‌ها ممنوع است لذا با متخلفان از اين امر برخورد جدي صورت مي گيرد. وي گفت: برداشتن خال و زگيل، لايه برداري پوست، ارائه رژيم‌هاي چاقي و لاغري، ماساژ درماني، ليزر، تزريق بوتاکس و کاشت مو از جمله مداخلات درماني است که در برخي آرايشگاه‌هاي زنانه و مردانه انجام مي شود. کارشناس شکايات واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکي مشهد ارائه و گذاشتن لنز در آرايشگاهها را نيز تخلف عنوان و بيان کرد: آرايشگران حق ارائه لنز را ندارند لذا هرگونه لنز در آرايشگاهها جمع آوري شده و با متخلفان برخورد مي شود. وي افزود: از سوي ديگر ماساژ درماني نيز در حيطه فعاليت مجاز آرايشگاهها نيست و ماساژ ورزشي نيز بايد با اخذ مجوز از هيات پزشکي و ورزشي صورت گيرد. شيرمحمدي همچنين با اشاره به گزارشهاي رسيده پيرامون استفاده از ماده اي با عنوان 'معجون بيرجندي' در برخي از آرايشگاهها گفت: استفاده از مواد مخدر صنعتي در آرايشگاهها براي رژيمهاي چاقي ممنوع است و با متخلفان برخورد جدي مي شود.

غلط املایی عجیب در مترو

در تصویر زیر غلط املایی دریکی از پوستر های مترو تهران را مشاهده می کنید

اعتراض یک سوم میلیاردرها به قطع یارانه/ گلایه ناطق از سواد طلاب به آیت‌الله مکارم/ ادعای هاینونن در باره دیدار با دانشمندان ایرانی/ هاشمی: نمی‌شود گفت ماهواره نبینید/عابربانک به دنبال اهلی شدن در کوه و کمر!

مخالفت هاشمی با شعار مرگ بر بی‌حجاب


سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی با بازنشر بخشی از خاطرات ایشان در تاریخ هفت خرداد 1361 می‌نویسد: « تا ساعت‌ ده‌ مطالعه‌ کردم‌. برای‌ نماز جمعه‌ به‌ دانشگاه‌ [تهران‌] رفتم‌. خطبه‌ها در انفال‌ و جنگ ‌و روز پاسدار ایراد شد و از مردم‌ خواستم‌ که‌ مرگ‌ بر بنی‌صدر و بازرگان‌ و بی‌حجاب‌ را از شعارهاحذف‌ کنند و نسبت‌ به‌ توطئه‌ تشکیل‌ شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌ به‌ منظور بستن‌ دست‌ ما هشداردادم. آقای‌ سرهنگ‌ [علی‌]صیاد [شیرازی‌] هم‌ گزارشی‌ از جنگ‌ داد. ظهر همه‌ پاسداران‌ من‌ مهمان‌ ما بودند و با هم‌ عکس‌ گرفتیم‌؛ خودشان‌ خواسته‌ بودند که‌ ناهار را با من‌ صرف‌ کنند. عصر احمد آقا آمد و راجع‌ به‌ آقای‌ [سیدکاظم‌]شریعتمداری‌ و مسائل‌ دیگر مشورت‌ داشت‌.شب‌ به‌ اخبار تلویزیون‌ گوش‌ دادم‌ و گزارش‌ها را مطالعه‌ کردم‌. بعضی‌ از حزب‌ اللهی‌ها تلفن‌ کردند و راجع‌ به‌ اعتراض‌ من‌ به‌ شعارهای‌ مرگ‌ بر بی‌ حجاب‌ توضیح‌ خواستند. آیت‌الله‌ منتظری‌ تلفن‌کردند و نظرشان‌ را درباره‌ اجاره‌ و وکالت‌ در حیازت‌ گفتند و هم‌ تذکراتی‌ راجع‌ به‌ خطبه‌های‌ نمازجمعه‌ دادند.»

تخلف مدیران‌ ارشد بنیاد شهید در دولت احمدی‌نژاد

پای مدیران رده‌بالای اقتصادی وقت بنیاد شهید در تخلف گسترده مالی در این سازمان‌ گیر است. پرونده این‌روزها در کمیسیون اجتماعی است و معلوم نیست دلیل طولانی‌شدن روند بررسی‌ها چیست. بنا بود گزارش به همین زودی‌ها در کمیسیون قرائت شود، اما حالا نه‌ تنها خبری از خوانده‌شدن گزارش نیست که پیگیری‌های «شرق» نشان داده، روند بررسی گزارش تفحص در کمیسیون اجتماعی به شکل معناداری طولانی شده است.امیرخجسته، رئیس کمیته تفحص، در همین زمینه به «شرق» می‌گوید: «برخی مدیران ارشد اقتصادی بنیاد شهید در تخلف‌ها دست داشته‌اند، تلاش شده تا با برخی مذاکره‌ها، بخشی از اموال به بنیاد بازگردد و بناست باقی موارد مجهول، در قوه‌قضائیه مورد رسیدگی قرار گیرد». کشف فساد هزارو٧٠٠میلیاردریالی در «بنیاد شهید» و انتقال آن به خارج از کشور، از دیگر حفره‌های مالی شناسایی‌‌شده در این گزارش است. سال ٩١ بود که خبر کشف اختلاس ١۵میلیاردتومانی در «بنیاد شهید» در بوق و کرنا شد. زریبافان همان روزها خونسردانه می‌گفت رقم اختلاس نه ١۵میلیارد که شش ‌میلیارد بوده و کارمند خاطی از سازمان اخراج شده است، اما این‌همه داستان تخلف‌ها در این سازمان نبود. آن‌طور که امیر خجسته، رئیس کمیته تحقیق‌وتفحص از «بنیاد شهید»، به «شرق» خبر داده، «در بسیاری از شرکت‌های تابعه این سازمان تخلف‌هایی ثبت شده که تمامی مستندات آن در گزارش نهایی درج شده است».

یادداشت تأمل‌برانگیز فرزند شهید باکری

در یادداشت احسان باکری که درباره 175 شهید غواص در همشهری جوان منتشر شده، آمده است: جامعه‌ای که این روزها درگیر چالش‌های اقتصادی است و چهره‌های سیاسی آن برای یار‌کشی‌های معمول و نشان دادن خود بر سر دیگران «فریاد» می‌زنند را شاید خیلی‌ها جامعه‌ای پراکنده بدانند. اما همین استقبال مردمی و خودجوش از «175 جوانمرد مظلوم» نشان داد که «عاملی» که جامعه را به «وحدت» و «انسجام» می‌رساند، همین «شهدا» هستند. شاید برای آن‌هایی که خود را متولی «فرهنگ شهادت» می‌دانند، موجب تعجب باشد جوانانی خارج از چارچوب فکری، سیاسی و فرهنگی آن‌ها، اینچنین مهربانانه و حماسی به بازگشت «175 شهید مظلوم» واکنش نشان داده‌اند. در روزهایی که جامعه ایرانی بیش از همه‌چیز به «وحدت» و «همدلی» نیاز دارد، باز این «برکت خون شهداست» که «وحدت» می‌آفریند و دل‌ها را به‌هم نزدیک می‌کند. «مظلومیت» شهدای عزیز به ویژه «175 غواص دریادل» به یاد همه ما می‌آورد که آن چیزی که برایش این همه «رشادت» و «ایثار» صورت گرفته «ایران اسلامی» است؛ «ایرانی» که این روزها بیش از همیشه نیازمند «همدلی و تلاش» است. برخی از متولیان رسمی اگر از اندکی هوشمندی برخوردار باشند، می‌دانند نباید «فرهنگ ایثار و شهادت» را با نگاه‌های محدود و انحصاری پیگیری کنند. دلسوزان می‌دانند «شهدای وطن» برای همه مردم عزیزند و این همه مردم، شامل همه کسانی می‌شود که با ما همفکر و هم‌جهت هستند یا با ما همراه نیستند. در نگاه و بیانات متولیان این امور نباید چنین احساس شود که «شهید و شهادت» منحصر به یک طیف و یک نگاه فکری است. اگر مسئولان بدانند و بفهمند و بدانیم که همان‌قدر که برای یک دانشجو، طلبه و بسیجی و خانم خانه‌دار داخل کشور، «شهدا» عزیز و بزرگند که برای یک ایرانی دانشجو و پزشک و کارآفرینی که حتی شاید چندسالی از عمر خود را در وطنش نگذرانده است، قطعاً فعالیت‌ها، برنامه و نگاهشان مؤثرتر از تلاش‌های فعلی‌شان می‌شود. واکنش‌های خودجوش مردم به بازگشت «175 غواص شهید» به همه ما نشان داد «فرهنگ ایثار و شهادت» مقدس‌تر از آن است که هزینه درگیری‌های سیاسی و گروهی و جناحی شود.

شجونی هم تندروی آن رژیم است هم تندروی این نظام؟

شجونی در گفت‌وگو با شبکه مجازی آستان گفت: یکسری اتفاقات باعث می‌شود تا دلمان برای کشور و انقلاب بسوزد و به همین دلیل نمی‌توانیم سکوت کنیم. به ما در رژیم گذشته تندرو و افراطی می‌گفتند، چون با تندوری دنبال خشکاندن ریشه طاغوت بودیم که الحمدالله همینطور هم شد. اما الان اعلام دلواپسی می‌کنیم، چون واقعاً دلواپسیم و نگران این هستیم که خدای ناکرده ارزش‌های انقلاب حاشیه‌نشین نشوند. به همین دلیل نمی‌دانم چرا اصرار دارند تا ما را تندرو بنماند. واقعا دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب تندروی است؟ در شرایطی که از در و دیوار ممکلت مشکل می‌بارد و مردم گرانی را با تمام وجود احساس می‌کنند، چطور می‌توانیم ساکت باشیم و چیزی نگوییم؟ از همین‌جا اعلام می‌کنم که هر کاری انجام بدهند و هر اسمی روی ما بگذارند هم ساکت نمی‌نشینیم تا اینکه شرایط بهتر شود. آن‌هایی که نمی‌توانند نظرات ما را تحمل کنند، بهتر است به جای انگِ تندروی زدن، بروند و مشکلات را کم کنند. به عنوان مثال اینکه گرانی است و بیکاری مردم را اذیت می‌کند، باید دغدغه باشد و چاره‌اندیشی شود. اما این دلیل نمی‌شود نسبت به حضور افرادی که کارنامه‌های آنچنانی دارند، بی‌تفاوت بود. ‌ای‌کاش آقای رئیس‌جمهور در انتخاب‌هایش بیشتر دقت کند و توصیه‌های مجلس را جدی بگیرد تا این همه حرف و حدیث درباره دولتی‌ها به وجود نیاید. اصلاً وقتی این همه حرف و حدیث درباره برخی از چهره‌ها هست، چه اشکالی دارد دولت با چند تغییر، مسأله را حل کند تا بلکه آرامش به جامعه برگردد؟

جنگ توهین‌آمیز هواداران پرسپولیس و الهلال در فضای مجازی

روزنامه خبرورزشی نوشت: پس از تيتر «الهلال، حلال» رسانه‌هاي عربستاني به موضع‌‌گيري عليه رسانه‌هاي ايران پرداختند. هواداران عربستاني در پيج‌هاي مختلف از جمله توئيتر به موضع‌‌گيري عليه ايراني‌ها پرداختند. قبل از بازي خبري از كري‌خواني و توهين هواداران دو كشور به هم نبود ولي پس از برد 3 بر صفر الهلال مقابل پرسپوليس، توهين‌ها آغاز شد. تعدادي از هواداران الهلال با مراجعه به صفحه‌هاي ايراني، به ويژه در صفحاتي كه اخبار فوتبالي و جلد رسانه‌ها منعكس مي‌شود، به موضع‌‌گيري عليه پرسپوليس و ايراني‌ها پرداختند. آنها كري خواندند و حتي تيتر «الهلال، حلال» را به شكل ديگري درآوردند و نوشتند «پرسپوليس حلال». در اين بين، درگيري لفظي شديدي بين هواداران پرسپوليس و الهلال درگرفت و دو طرف به هم توهين‌هايي كردند. شعارهاي سياسي هم چاشني درگيري‌ها شد تا حساسيت بالا بگيرد. مي‌گويند ورزش از سياست جداست اما ظاهراً اين اتفاق قرار نيست در فوتبال به پايان برسد. در پيج رسمي باشگاه الهلال در اينستاگرام، هواداران عربستاني به ايراني‌ها و بعضي مقامات سياسي توهين كردند و عده‌اي هم جواب‌شان را دادند اما در اين بين هواداراني هم بودند كه به عربستاني‌ها بابت اين برد تبريك گفتند ولي عرب‌ها جوابي به اين هواداران نمي‌دادند.

مصلحی: هم پشتوانه تیم مذاکره کننده هستیم و هم فریاد می‌زنیم

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مذاکرات هسته‎‎ای کشورمان، تیم مذاکره کننده را فرزندان این نظام خواند و گفت: همان‌طور که پشتوانه آن‌ها در مذاکرات هستیم ولی هشدارهای مقام معظم رهبری را نیز فریاد می‏‏زنیم و به آن‌ها یادآور می‎‎شویم.  حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در مراسم یادواره شهدای فصل بهار و حماسه سوم خردادماه با بیان این‌که «ما به دانشمندان هسته‎ای خود اجازه بدهیم که با استکبار گفت‎‎وگو کنند که چه بشود؟»، شرح صدر نظام و ولایت را «خیلی زیاد » توصیف کرد و ادامه داد: البته ولایت در مسائلی مانند فتنه 88 هم در مقابل بسیاری از جسارت‎‎ها صعه صدر نشان دادند ولی نهایتاً به میدان آمدند؛ لذا باید هوشیار باشیم تا شرمنده امام و خون شهدا نشویم.

ادامه سریال لغو سخنرانی‌ها

قرار بود امروز پنجشنبه سخنرانی علی مطهری، احمد توکلی، ابراهیم اصغر زاده و نجفقلی حبیبی در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شود اما ساعتی پیش اعلام شد همایش دولت و ملت، همدلی و همزبانی لغو شده است. در ادامه این مطلب که روز پنجشنبه در پایگاه خبری ندای ایرانیان منتشر شد، می خوانید: یک سخنرانی دیگر هم لغو شد. ظاهرا سریال لغو سخنرانی های فعالین سیاسی اصلاح طلب را پایانی ندارد. این بار کرج؛ نزدیک ترین شهر به پایتخت سیاسی ایران. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: این گروه ها اگرچه کار را با یک نامه اعتراضی به یک سخنرانی آغاز می کنند اما آن قدر قدرت دارند که مجوز های قانونی را کنار زده و به هدف مورد نظر خود دست یابند. در این میان آنچه فراموش شده، آرمان همدلی و همزبانی است که در ابتدای سال جاری مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۵
توی سایت اعتراض به قطع یارانه مردم باید به دولت اجازه دهد که ادعاهای آنان را راستی آزمایی کند و در صورت صحت نداشتن اطلاعاتشان تمامی یارانه ای که از دولت دریافت کرده اند را باید پس بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
یارانه نقدی حق هر شهروند ایرانی است نمیتوان از کسی دریغ کرد
خواهش میکنم آقای شجونی مقداری از مبارزات خود علیه تظام شاه را بیان کنند وبگوبند کی و کجا به زندان رفته است. و بعد از انقلاب در کدام یک از عملیات علیه رژیم خونخوار بعث عراق شرکت نموده است که این گونه رجز خوانی می کند.از سایت تابناک عاجزانه تقاضا دارم لااقل برای یک بار نظر حقیر که از مشتریان پرو پا قرص آن هستم را به اشتراک بگذارد.
در اکثر تابلوهای ایستگاههای اتوبوس ، مبدا و مقصد
را جابجا نوشته اند . در خیابان دولت تهران پلاک خیابان اسلامیه شرقی را اسلامیه غربی نوشته اند
همه که به باسوادی شما نیستند ببم
برای من سوال شده که یک فرد میلیاردی واقعا گیر چهل و پنج هزار تومنه؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان