بازدید 2423

اطمینان‌بخشی النصره و «القاعده در سوریه» به آمریکا

کد خبر: ۵۰۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 28 May 2015
سرکرده گروهک تروریستی «جبهة النصره» در سوریه، اعلام کرد دستوراتی از رهبر القاعده دریافت کرده مبنی بر اینکه وظیفه تروریست‌ها در سوریه سرنگونی نظام این کشور است نه انجام اقداماتی علیه غرب.

به گزارش «تابناک»، «ابومحمد الجولانی» سرکرده گروهک تروریستی «جبهة النصره» شاخه القاعده در سوریه اعلام کرد که دستوراتی از «ایمن الظواهریی» رهبر «القاعده» دریافت کرده مبنی بر اینکه مأموریت این گروهک در سوریه سرنگونی نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و متحدان آن مانند حزب‌الله است نه اینکه از سوریه به عنوان پایگاهی برای انجام حمله علیه غرب استفاده کند.

الجولانی در گفت‌وگویی با شبکه قطری «الجزیره» البته بدون نمایش چهره وی گفت: دستورات الظواهری تصریح می‌کند بر اینکه ماموریت جبهة النصره در شام، سرنگون کردن نظامی سوریه و متحدانش مانند حزب‌الله و همچنین تفاهم با گروه‌های دیگر برای برپایی حکومت حکیمانه اسلامی است. همچنین (دستورات تصریح می‌کند که) شام نباید به عنوان پایگاهی بریا حمله به غرب استفاده شود.

الجولانی این مسئله را اینگونه توجیه کرد که «این مسئله به این دلیل است که نباید نبرد کنونی (در سوریه) دچار اختلال (و از هم گسیختگی) شود».

برای تحت‌الشعاع قرار گرفتن این موضع حمایتی از غرب، این سرکرده النصره، افزود که در صورت ادامه بمباران بین‌المللی به رهبری آمریکا بر مقرهای النصره در سوریه تمامی گزینه‌ها وجود دارد و النصره حق دفاع از خود را دارد و اقداماتی خواهد شد که به نفع آمریکا نخواهد بود.

*** تکذیب وجود گروهی به نام «خراسان» در سوریه

الجولانی در ادامه وجود گروه یا جماعتی (تروریستی) به نام «خراسان» را رد کرد و گفت چنین جماعتی که واشنگتن می‌گوید اهدافی متعلق به این جماعت را بمباران کرده وجود ندارد.

او اقدام آمریکا در هدف قرار دادن شماری از پایگاه‌های النصره در سوریه را کمک به نظام سوریه قلمداد کرد و گفت نقش آمریکا در سوریه بی‌هوش کردن (هیپنوتیزم) مردم سوریه است تا راهکاری سیاسی به دست آید.

*** رد مشارکت در روند سیاسی برای سوریه

سرکرده النصره در ادامه تاکید کرد که در هیچ نشستی برای راه‌حل سیاسی در سوریه خواه از طریق ژنو یا غیره مشارکت نخواهد کرد و افزود کسانی که آنها را مجاهدان نامید با نیروی اسلحه،‌ بشاراسد را سرنگون خواهند کرد.

وی در ادامه ادعا کرد که حزب‌الله در جنگی وارد شده که می‌داند شکست خورده است و با سقوط نظام سوریه، حزب‌الله نیز در جنوب لبنان منزوی خواهد شد.

الجولانی در ادامه از مردم علوی سوریه خواست تا برای در امان ماندن از کشتار این گروه، از نظام سوریه تبری بجویند و حمایت خود از آن را قطع کنند و به گفته او به اسلام بگروند تا در امان باشند.

وی همچنین با بیان اینکه النصره، انتقام‌های زیادی باید از علوی‌های سوریه بگیرد، گفت: اما جنگ ما انتقام‌جویانه نیست و النصره با کسانی می‌جنگد که مقابلش سلاح حمل می‌کنند.

الجولانی همچنین اعلام کرد که این گروهک در زمان فعلی به دنبال برپایی امارت یا «کشور اسلامی» (تکفیری) بیست و در ادامه به اقلیت‌های سوریه مانند مسیحی‌ها و دروزی‌ها اطمینان داد که طبق احکام اسلام با آنان برخورد می‌کند و «جبهة النصره کسی را تکفیر نمی‌کند و تکفیر مسلمان، نیازمند فتوا است».

بسیاری از کارشناسان این گونه اظهارنظرهای تروریست‌ها در سوریه را در راستای سیاست دوگانه آمریکا در حمایت از آن دسته از گروه‌های مسلح تروریستی می‌دانند که متعرض منافع آمریکا نمی‌شوند و اصطلاحا به آنان تروریست‌های خوب گفته می‌شود.


فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل