بازدید 2344

پزشکیان:باید تعامل خارجی هوشمندداشته باشیم

کد خبر: ۵۰۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 28 May 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت: برای اثبات حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در مسئله ترور و تروریسم باید تعامل خارجی هوشمند و علمی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مسعود پزشکیان با بیان این‌که «در جریان قتل‌ها و ترورها، تأثیرگذارترین، دنیادیده‌ترین، مدیر و مدبرترین و مسلطترین نیروها بر حقوق و فرهنگ بین‌الملل از بین رفتند. » افزود: این انسان‌ها بیشتر از بقیه مردم عاشق نهادینه شدن تفکر جمهوری اسلامی ایران و فراگیر شدن استقلال و آزادی مظلومان عالم بودند اما به‌دست تروریست‌های کوردل به شهادت رسیدند.

وی هشدار داد: اگر نحوه گفت‌وگو و حضور نمایندگان کشورمان در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی، حقوقی و حقوق بشری توسط افراد کاردان، خبره و مسلط به فرهنگ غرب مدیریت شود، سیاست‌مداران غربی جرأت نمی‌کنند سیاست ایران‌هراسی یا اتهامات ناحق دیگری را به جمهوری اسلامی نسبت دهند و اجماع جهانی علیه نظام ایران به راه بیندازند و بتوانند علیه‌ ما قطعنامه‌های متعدد صادر کنند.

وی بخشی از تلاش‌های غرب درباره پروژه ایران‌هراسی را یادآور شد و افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم حضور پررنگی در عرصه‌ها و مجامع بین‌المللی داشته باشیم تا از حقوق پایمال شده‌مان دفاع کنیم و اطلاعات درست ارائه کنیم و تحریفات ساخته‌ و پرداخته دشمنان و معاندان‌مان را نقش‌برآب سازیم.

این نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: زمانی کارگزاران و نمایندگان ایران از انجام گفت‌وگوها خودداری کرده و یا از حضور در عرصه‌ها و مجامع حقوق‌بشری امتناع می‌کردند که دراین حالت طبیعی بود که طرف مقابل به راحتی اتهاماتی را علیه مردم و نخبگان مظلوم کشور مطرح می‌کرد و آن‌طور که دوست داشت ایران و ایرانی را به افکار عمومی جهان معرفی می‌کرد.

وی تاکید کرد: به نظر بنده برای مبارزه مؤثر با ترور و تروریسم و اثبات حقانیت ایرانیان، حضور نمایندگان، دیپلمات‌ها یا افراد کاربلد و مسلط بر فرهنگ و تعاملات بین‌الملل در مجامع حقوق‌بشری و ساختارهای ضدتروریستی ضروری است. اگر از داشتن چنین افرادی محروم باشیم و نتوانیم از مناسبات بین‌الملل به موقع و به درستی به نفع قربانیان ترور بهره‌مند شویم یقینا نخواهیم توانست شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم. استفاده از کارشناسان و حقوقدانان چیره‌دست مسئله‌ای حیاتی و ضروری است. البته نباید فراموش کرد که شناخت صحنه بین‌الملل، مناسبات بین کشورها و پیچیدگی‌های حاکم بر این مناسبات، مقدم بر فرستادن نمایندگان توانمند، هوشمند و زیرک است.

وی تصریح کرد: وقتی انسان‌هایی با بینش و فهم سیاسی و حقوق بین‌الملل، مسلط بر فرهنگ غرب و آگاه از قواعد بین‌الملل در قالب تشکل‌های غیردولتی، مبارزه با تروریسم و وظیفه تقویت روابط بین‌الملل را در کنار استفاده وسیع و گسترده از رسانه‌های داخلی و خارجی به انجام برساند، آنگاه موفق خواهیم شد به درستی حقانیت و مظلومیت مردم و نظام ایران را به افکار عمومی جهان منتقل کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم خاطرنشان کرد: تحمیل جنگ 8 ساله و ترور شخصیت‌های علمی، دینی، نظامی، هسته‌ای و نخبگان سیاسی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای زمین‌گیر شدن نظام نوپای ایران و جلوگیری از انتشار تفکر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی انجام شد. طراحان و حامیان تروریست‌ها به زعم خود نمی‌خواستند پیام و حقانیت مردم و انقلاب ایران به گوش مردم جهان برسد.

وی هم‌چنین توجه جدی خانواده شهدای ترور به موارد یاد شده را خواستار شد و خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور باید به این مسائل بسیارمهم توجه ویژه کنند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند از فرصت گردهمایی نخبگان و مردم کشورهای میهمان در جهت همگراکردن کشورهای آزادی‌خواه و قربانی ترور استفاده کنند تا پیام مبارزه با ترور و تروریست‌ها به درستی به جهانیان مخابره شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار