بازدید 1963

تلاش برای بازگشایی محور هراز ادامه دارد

کد خبر: ۵۰۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 28 May 2015
مديركل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه تلاش برای بازگشایی محور هراز ادامه دارد گفت: با اقدام به موقع و بهنگام راهداران از به بار آمدن يك حادثه ناگوار و دلخراش انساني پیشگیری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران،  حيدر نوروزي ضمن اعلام اين مطلب افزود: اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران براساس وظايف ذاتی خود مبني بر حفظ و نگهداری از راههای تحت پوشش خود همواره در طول سال اقدامات موثر و گسترده اي را در خصوص افزايش ارتقاء ايمنی اين محورها در دستور كار خود دارد.

وي ادامه داد: مازندران به دليل شرايط جغرافيايی و توپوگرافی دارای محورهای كوهستانی بی شماری بوده كه حفظ و حراست از  محورهای مذكور بر عهده اين اداره كل است. در اين ميان شرايط آب و هوايی، بارش های فراوان باران و برف و نفوذ نزولات الهی به لايه های زيرين راه و آب شكستگی لايه های پايين دست باعث حركت زمين و رانش و يا احياناً ريزش سنگها و كوه ها می گردد كه اين مهم مسئوليت حفظ و ايمنی جاده های كوهستانی را براي مجموعه راه و شهرسازی دو صد چندان می کند.

نوروزی تصريح کرد: در طول سال گذشته و سالجاری اين اداره كل با چالش های متعددی در خصوص رانش و ريزش زمين و حتی جاری شدن سيل مواجه بوده كه تمامی اين موارد را با حضور به موقع و تلاش شبانه روزی راهداران و بسيج كليه امكانات و تجهيزات به خوبی مديريت و به سرانجام رسانيد.

مديركل راه و شهرسازي استان درخصوص اتفاقات مترقبه در سطح جاده های استان اظهار داشت:  رانش های متعدد محورهای روستايی شهرستان نكاء، سيل غرب استان از جمله شهرستان نور بخش بلده، ريزش های متعدد در محور هراز از جمله مواردی هستند كه در چند وقت اخير به وقوع پيوسته، اما مهم ترين و بی سابقه ترين اين موارد ريزش كوه و سنگ در سطح محور هراز بوده كه در شامگاه ۵ خرداد سالجاري به وقوع پيوست.

نوروزی خاطرنشان کرد: اين ريزش در كيلومتر ۳۵ جاده هراز منطقه بلبل خوان بطول بيش از۳۰۰ متر و با حجم بيش از يك ميليون متر معكب سنگ در سطح جاده رخ داده است.

وی ادامه داد: پس از ريزش كوه، نيروهای راهداری بلافاصله با تمامی امكانات و ماشين آلات راهداری در محل حاضر و از دو سمت ريزش (سمت محور تهران و سمت آمل)   نسبت به بازگشايی محور اقدامات به هنگامي را در دستور كار قرار دادند.

مديركل راه و شهرسازي مازندران در خاتمه يادآور شد : چيزی كه در اينجا حائز اهميت است پيشگيری راهداران در جهت وقوع حادثه براي كابران جاده ای بوده، چرا كه با توجه به شرايط موجود و امكان ريزش كوه، راهداران با هماهنگی به عمل آمده محور را مسدود و با اين حركت از به بار آمدن يك حادثه ناگوار و دلخراش انساني در محور هراز جلوگيری کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار