بازدید 8370

کاهش ۵۰۲ دلاری هزینه حجاج اندونزی

رییس جمهور اندونزی هزینه های حج که پس از چند اختلاس به بحث دائمی مسلمانان این کشور تبدیل شد را کاهش داد.
کد خبر: ۵۰۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 28 May 2015
جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی هزینه های حج که پس از چند اختلاس به بحث دائمی مسلمانان این کشور تبدیل شد را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد مسلمانان برای انجام مناسک حج باید 502 دلار نسبت به سال قبل کمتر پرداخت کنند.

جوکووی در نشست خبری اعلام کرد که هزینه های حج برای حجاج اندونزیایی در سال 2015 میلادی از سه هزار و 219 دلار به دو هزار و 717 دلار کاهش یافته است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی علت کاهش هزینه های حج را بهره وری مناسب از مسیرهای پروازی، حمل و نقل زمینی و محل سکونت حجاج اعلام کرد و گفت که این بهره وری مناسب نه تنها باعث کاهش کیفیت خدمات نخواهد شد بلکه کیفیت خدمات حجاج باید بهبود یابد.

پرونده فساد مالی در امور حج مسلمانان اندونزی در سال 2012 و 2013 گشوده شد و از ابتدای سال 2014 مورد توجه مقامات مبارزه با فساد اندونزی قرار گرفت.

سالیانه حدود 170 هزار نفر از جمعیت 240 میلیون نفری اندونزی برای انجام مناسک حج عازم عربستان می شوند.

تیمی از محققان و بازرسان اندونزی اواخر سال گذشته با هدف گردآوری اطلاعات در خصوص یکهزار میلیارد روپیه (79 میلیون دلار) فساد مالی مربوط به امور حج زائران این کشور به عربستان سفر کرد. این اختلاس از منابع دولتی صورت گرفته است.

در این اختلاس شرکت های خصوصی که نمایندگان مجلس اندونزی راه اندازی کرده بودند نیز متهم شدند.

سوریادارما علی، رییس حزب توسعه اتحاد که از سال 2009 وزیر امور مذهبی اندونزی بود در مراحل اولیه رسیدگی به این پرونده فساد تنها متهم این پرونده معرفی شد. وی در دوره ریاست جمهوری سوسیلو بامبانگ یودهویونو به اتهام این اختلاس برکنار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل