بازدید 5447

ملت پشتیبان تیم مذاکره‌کننده ایران است

قائم مقام وزیر کشور گفت: ملت ایران با اتحاد و انسجام، پشتیبان تیم مذاکره کننده کشور است.
کد خبر: ۵۰۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹ 28 May 2015
قائم مقام وزیر کشور گفت: ملت ایران با اتحاد و انسجام، پشتیبان تیم مذاکره کننده کشور است.

به گزارش ایرنا مرتضی میرباقری چهارشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: اینکه ملت پشت مذاکره کنندگان ماست و حمایت آنان باعث می شود تا ما از این مذاکرات نهایت بهره برداری را به نفع کشور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما به تیم مذاکره کننده و فرزندان کشور که برای این راه زحمات زیادی را متحمل می شوند اعتماد کامل داشته و قدردان آنهاییم.

رییس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: البته ما به هیچ وجه به طرف مذاکره اعتمادی نداریم و می دانیم که خوی استکباری آنها را وادار به زیاده خواهی می کند.

میرباقری افزود: تیم مذاکره کننده ما نمایندگان جمهوری اسلامی هستند و انسجام و وحدت نیروها در داخل، قدرت چانه زنی آنها را در بیرون بر سر میز مذاکره افزایش خواهد داد.

وی اظهار کرد: ما نه تنها در مذاکرات هسته ای، بلکه برای رفع تمام مسایل و معضلات اجتماعی و فرهنگی در داخل کشور نیازمند اتحاد و انسجام هستیم و با مدیریت هوشمندانه می توانیم این معضلات را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وقایع ورزشگاه یادگار امام تبریز، پس از مسابقه فوتبال لیگ برتر، گفت: اگر دولت در این حادثه مدیریت هوشمندانه ای نداشت، این حادثه می توانست مسایلی ناگوار را ایجاد کند که با مدیریت خوب، توطئه دشمن و امکان بهره برداری آنها از این حادثه خنثی شد.

قائم مقام وزیر کشور افزود: ما نباید به خود اجازه دهیم که نزاع و درگیری های سیاسی و جناحی را وارد مسایل اجتماعی کنیم و این اقدام غیرهوشمندانه ای است که می تواند عواقب نگران کننده ای را برای کشور به دنبال داشته باشد.

* امنیت کشور مرهون تلاش سردار سلیمانی هاست

رییس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: در حالی که این روزها شاهد ناامنی در کشورهای پیرامونی خود هستیم، کشور ما جزیره آرامش است و شرایط امنیتی مطلوبی دارد و این مرهون زحمات افرادی چون سردار سلیمانی است.

میرباقری افزود: بسیاری از کشورهای منطقه و نیز استکبار جهانی به دنبال ایجاد ناامنی در کشور ما هستند و ایجاد گروه های تروریستی چون داعش و حمایت از آنها در منطقه نیز برای ناامن کردن ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: خوشبتخانه ما در داخل کشور نیروهایی چون سردار سلیمانی داریم که با پشتوانه مردمی امنیت را در جامعه ما برقرار و ناامنی ها را دور کرده اند و به دشمن اجازه نزدیک شدن به مرزها را نمی دهند.

وی افزود: ما برای تامین امنیت در جامعه نیازمند حفظ سرمایه های اجتماعی چون اعتماد و جلب رضایت مردم هستیم و تا حد زیادی این رضایت مندی نیز وجود دارد و باید تلاش کنیم این روند تداوم داشته باشد.

* توسعه نامتوازن نتیجه عملکرد دولت های پس از انقلاب

قائم مقام وزیر کشور وجود برخی معضلات اجتماعی چون حاشیه نشینی، افزایش طلاق و زندانی در کشور را ناشی از توزیع نامتوازن امکانات و تجهیزات و اجرایی نشدن درست پنج برنامه توسعه ای کشور در دولت های پس از انقلاب دانست.

میرباقری افزود: توسعه نامتوازن باعث شده تا بیشترین امکانات و تجهیزات رفاهی در پنج تا شش شهر بزرگ کشور متمرکز شود و مهاجرت و حاشیه نشینی نتیجه این توزیع نامناسب امکانات است.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم بنا دارد به این توسعه نامتوازن به خصوص در اجرای برنامه ششم توسعه که بزودی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ می شود؛ پایان دهد و همه باید دولت را در این راه کمک کنند.

* تمایل مردم به پذیرش مطالب منفی بیشتر از مطالب مثبت است

رییس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: بررسی ها نشان می دهد که ذهنیت مردم به گونه ای شکل گرفته که مسایل و رویدادهای منفی را بیشتر از مسایل و رویدادهای مثبت قبول می کنند.

میرباقری افزود: متاسفانه ایجاد این ذهنیت منفی در بین مردم نتیجه ناشی گری ما در حوزه تبلیغات رسانه ای است که خوب را بد و بد را بدتر نشان می دهند و در نشان دادن مسایل بد اغراق صورت می گیرد.

وی سر دست گرفتن برخی مسایل منفی و در بوق و کرنا کردن آن در جامعه را از دیگر دلایل قبول بیشتر مطالب منفی از مثبت نزد مردم دانست.

میرباقری در این زمینه به اطلاع رسانی در زمینه اختلاس اشاره کرد و گفت: در یک دوره زمانی که اختلاس 230 میلیارد ریالی مطرح شده بود، تا حدوی ذهنیت منفی در مردم به گونه ای شکل گرفت که این رقم را بیشتر از این می دانستند و امروز که رقم سه هزار و شش هزار میلیاردی برای اختلاس مطرح می شود، باز هم ذهنیت مردم به گونه ای دیگر شکل گرفته است.

وی افزود: باید از فرصت ها و تریبون های در اختیار برای ایجاد ذهنیت خوش بینی در بین مردم استفاده کنیم تا بتوانیم بخشی از اعتماد از رفته را جبران کنیم.

قائم مقام وزیر کشور و رییس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور صبح امروز برای شرکت در همایش علما و روحانیون خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده بود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل